W świecie reklamy


2015-01-16
Nowy Rok to dla wielu firm nowe budżety na reklamę. Jest to również gorący okres negocjacji z agencjami marketingowymi, które owocują wyborem tej, której zostanie powierzona całoroczna kampania.

 Przedsiębiorcy często nie mają dostatecznej wiedzy na temat możliwości, jakie daje im reklama, gdyż firmy marketingowe promują głównie te działania, które są dla nich najbardziej opłacalne.

Warto zatem znać podstawowe typy reklamy, aby móc ocenić, czy dana propozycja wykorzystania danego nośnika faktycznie jest dla nas korzystna.

Reklama zewnętrzna

To reklama umieszczana na ulicach w postaci banerów, billboardów, kasetonów reklamowych i wielu innych.

Warto wiedzieć, że billboardy, tablice czy banery reklamowe będą skuteczne wówczas, gdy kierujemy swój produkt do określonej grupy odbiorców i w określonej lokalizacji. Przykładowo, jeśli jesteśmy agencją nieruchomości z Warszawy, nie będziemy umieszczać banerów w Poznaniu czy Trójmieście, a właśnie na ulicach Warszawy. Banery sprawdzą się również w przypadku promocji usług internetowych, które dostępne są dla odbiorców niezależnie od ich lokalizacji.

Kasetony świetlne to oczywiście rozwiązanie dla branż lokalnych. Są to po prostu pudła podświetlane od środka w taki sposób, że umieszczony na nich napis świeci się jasnym światłem. Kasetony zazwyczaj zawierają nazwę lub logo firmy i tworzą estetyczną wizytówkę na przykład nad wejściem do siedziby firmy.

Reklama citylight to reklama umieszczana w formie podświetlonego plakatu w gablocie. Najczęściej możemy ją spotkać na przystankach autobusowych czy w galeriach handlowych. To świetny sposób na promocję różnego rodzaju wydarzeń, imprez lokalnych czy produktów.

Wybierając agencję, która będzie dla nas tworzyła reklamę zewnętrzną w konkretnej lokalizacji, warto zdecydować się na tą, która ma już doświadczenie w działalności na danym obszarze. Przykładowo, jeśli nasza firma działa we Wrocławiu to rozsądnie będzie wybrać agencję reklamową z Wrocławia, a nie z Warszawy, która może nie znać realiów wrocławskich.

Reklama online

To nic innego, jak reklama w internecie.Może ona być w formie reklamy płatnej, jak i tzw. pozycjonowania stron WWW. W pierwszym przypadku nasza reklama będzie pojawiała się w określonych miejscach, a my będziemy koszty za np. kliknięcie w nią przez użytkownika. Jeśli chodzi o pozycjonowanie to sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, gdyż efekty są często trudne do przewidzenia. Warto więc powierzyć reklamę online doświadczonej agencji SEO, która weźmie pełną odpowiedzialność za dowiezienie postawionych celów.


Nadesłał:

Agencja Reklamowa we Wrocławiu
http://vizer.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl