Warsztaty moodboardowe podczas „Krakowskich spotkań z dizajnem”


Warsztaty moodboardowe podczas „Krakowskich spotkań z dizajnem”
2014-11-26
21 listopada miały miejsce warsztaty moodboardowe „Prodesigne Well Done”. Uczestnicy spotkania w swoich projektach wykorzystywali m.in. próbki dębowych podłóg z oferty firmy Chapel Parket Polska - partnera projektu.

Warsztaty odbyły się w ramach trwającego trzy dni cyklu wydarzeń „Zaprojektowani. Krakowskie spotkania z dizajnem”.

 

Moodboard to zestawienie materiałów oraz przedmiotów, wyrażające klimat określonej przestrzeni. Faktura, kolory i rodzaj próbek określają styl i atmosferę pomieszczenia co sprawia, że moodboard jest przydatnym narzędziem w komponowaniu wnętrza.

Warsztaty zorganizowano w Showroom Prodesigne przy ul. Składowej 22 w Krakowie. W wydarzeniu wzięło udział 45 osób; zarówno studentów, jak i projektantów. Zadaniem uczestników
warsztatów było stworzenie moodboardu w określonej stylistyce. Organizatorzy zaproponowali style: folk, eklektyczny, minimalistyczny, nowoczesny/modern, skandynawski, klasycyzujący oraz loft.

Projektanci pracowali w małych, najczęściej trzyosobowych, grupach. Nie brakowało jednak także prac indywidualnych oraz moodboardów stworzonych przez dwie osoby.

Wszyscy mieli do dyspozycji bardzo dużo różnorodnych materiałów i przedmiotów. Uczestnicy mogli posiłkować się także katalogami oraz zdjęciami inspirujących rozwiązań. W związku z tym, w moodboardach pojawiły się nie tylko podłogi, glazury, tkaniny, armatury, ale także owoce i inne produkty spożywcze (mleko, cukier, miód), jak również rośliny, meble oraz drobne przedmioty codziennego użytku, takie jak artykuły pasmanteryjne.

- Po raz pierwszy mam okazję tworzyć moodboard z rzeczywistych materiałów. Do tej pory tego typu zestawienia mogłam układać tylko przy pomocy programów komputerowych. Zdjęcia nie oddają wszystkich cech produktów, a tymczasem faktura, czy rzeczywisty kolor mają bardzo duże znaczenie przy projektach tego typu – mówiła jedna z uczestniczek warsztatów.


Fundamentem niektórych moodboardów był jeden, precyzyjnie dobrany produkt, który determinował wybór innych materiałów oraz próbek. Autorzy pozostałych projektów koncentrowali się na formie lub barwie, a następnie szukali przedmiotów odpowiadających zamierzeniom. -
Nasza praca obrazuje pomysły trzech różnych, wcześniej nie znających się osób. Starałyśmy się pogodzić nasze wizje i przenieść je na jeden moodboard - podkreślała projektantka biorąca udział w spotkaniu.

Proces tworzenia moodboardów z zainteresowaniem obserwowało jury, którego członkami byli: architekt Agnieszka Powalacz oraz przedstawiciele firm będących partnerami spotkania. Jurorzy śledzili postępy prac, a reprezentanci producentów służyli także informacjami i radami na temat produktów.
Rezultatem warsztatów było 12 moodboardów. Ich autorzy dzielili się z jurorami swoimi inspiracjami, opisywali także potencjalnego inwestora, który mógłby być zainteresowany projektem. Po prezentacjach jury udało się na naradę. Jurorzy mogli wybrać dwa zwycięskie moodboardy.

Najciekawsze okazały się: projekt w stylu loft, którego autorkami są Magdalena Dudek i Maria Podobińska-Tuleja oraz eklektyczna praca przygotowana przez Agnieszkę Borkowską i Ewę Koperską. Specjalną nagrodą od firmy Chapel Parket Polska wyróżniono pracę w stylu klasycznym, przygotowaną przez Mirkę Kucię-Tyczyńską, Joannę Wużyk oraz Dorotę Wantuch-Matlę.
Fotografie wszystkich prac są dostępne na Fanpage Fundacji Piękna Polska, pod adresem
https://www.facebook.com/fundacjapieknapolska.


-
Z wielką radością obserwowałem poczynania uczestników warsztatów. W ich pracy widać było pasję i zaangażowanie. Każda grupa bardzo starannie wybierała materiały, dbając o detale i odpowiednią prezentację przedmiotów. Jestem pod wrażeniem rezultatów - mówi Paweł Bekas, ekspert firmy Chapel Parket Polska, który był obecny na spotkaniu. - Miło mi, że tak wiele osób budowało swoje projekty w oparciu o dębowe podłogi Chapel Parket. Cieszę się, że nasz produkt budził zainteresowanie i był źródłem inspiracji - dodaje.

Firma oferująca deski, klepki i kasetony przygotowała dla wszystkich uczestników warsztatów upominki, które tak jak podłogi Chapel Parket, zostały wykonane ręcznie z dębowego drewna.


Warsztaty moodboardowe zorganizowano w ramach trzydniowego wydarzenia „Zaprojektowani. Krakowskie spotkania z dizajnem”. W pierwszym dniu przedsięwzięcia, w piątek (21.11.) poza warsztatami miały miejsce m.in. wykłady i prezentacje. Z kolei w sobotę (22.11) odbyła się konferencja „
Design R.I.P. - welcome Creative Business - (Design 4.0)”, której kuratorem i prowadzącą była Zuzanna Skalska. Specjalnymi gośćmi spotkania byli: Oskar Zięta, Sebastiaan Wolzak, Timo de Rijk oraz Arne Hendriks. W niedzielę natomiast miały miejsce Krakowskie Targi Dobrego Wnętrza oraz wystawa i prezentacje.
Co ważne, wybrane przez jury moodboardy przygotowane przez uczestników warsztatów były prezentowane zarówno podczas sobotniej konferencji, jak i w trakcie niedzielnych wydarzeń.

Organizatorami „Krakowskich spotkań z dizjanem” były Krakowskie Szkoły Artystyczne, Prodesigne i Fundacja Piękna Polska.



* * *



Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket s
tosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.



* * *

KONTAKT:

Chapel Parket Polska Sp. z o.o.

www.chapelparket.pl




Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70

 

Nadesłał:

Adventure Media

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl