Wskaźniki efektywności, czyli jak poprawić wydajność funkcjonowania firmy


Wskaźniki efektywności, czyli jak poprawić wydajność funkcjonowania firmy
2014-03-27
Praktycznie każde przedsiębiorstwo funkcjonujące na rynku dąży do sytuacji, w której wykonywane przez pracowników oraz kadrę kierowniczą zadania przynoszą pożądany i z góry określony efekt.

Głównym celem organizacji jest osiąganie takich implikacji, które będą cenne zarówno dla klientów wewnętrznych, jak i zewnętrznych oraz będą reprezentować określony poziom wykonania usługi bądź produktu.


Efektywność funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku to przede wszystkim odpowiedni poziom wykonania i rezultat podjętych działań. Wydajność firmy określają głównie uzyskane przez nią wyniki, czyli efekty realizacji przez przedsiębiorstwo postawionych sobie zadań na konkretnej płaszczyźnie działalności. Efektywność organizacji bazuje na kilku podstawowych założeniach:


1. Odpowiednie efekty działalności firmy podkreślają znaczenie zarówno odbiorców wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Dzięki wydajnej pracy klient otrzymuje coś wartościowego.
2. Poziom wykonania zadań przez pracowników jest związany z określonymi celami, które są przed nimi stawiane. W tym przypadku ważną rolę odgrywają tu wskaźniki efektywności, które należy monitorować w odpowiedni sposób.


Należy pamiętać, że wskaźniki efektywności to w zasadzie nie są zadania realizowane przez pracowników, lecz raczej rezultat ich prac, czyli to, co w wyniku wykonywanych działań powstaje. Aby uzyskać miarodajne wyniki, niezbędne dla uzyskania oceny ogólnej sytuacji biznesowej, należy stosować odpowiednie wskaźniki efektywności, zdecydować co mierzyć i zdefiniować kompleksowy i systematyczny proces zbierania oraz analizowania danych. Takie działania pozwolą znacząco zwiększyć efektywność całego zespołu pracowniczego oraz jego poszczególnych członków.


Do podstawowych wskaźników efektywności można zaliczyć m.in.: poziom sprzedaży (miernikiem w tym przypadku będzie wielkość sprzedaży, czyli ilość sprzedanych produktów lub usług w danym okresie czasu bądź wartość sprzedaży w danym okresie czasu) oraz satysfakcja klientów (miernikiem będzie ocena ze strony klientów poziomu współpracy oraz oferowanych przez firmę produktów i poziomu świadczonych usług, a także ilość skarg lub pochwał klientów odnośnie współpracy).


Bardzo często dla danej grupy pracowników decydujące wskaźniki efektywności wyrażone za pomocą odpowiednich mierników określa się mianem KPI (Key Performance Indicator). Poprawa efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku zależy w głównej mierze od umiejętności rywalizacji firmy z konkurencją, co pociąga za sobą ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań produktowych i organizacyjnych oraz konieczność nieustannego wprowadzania innowacyjnych koncepcji. Efektywność firmy musi być nie tylko stale udoskonalana, ale także profesjonalnie i systematycznie zarządzana. Poprawa efektywności przedsiębiorstwa połączona z odpowiednio zaplanowaną strategią organizacji to fundamenty przyszłego sukcesu każdej firmy.


Więcej informacji na: http://www.mddp-bc.pl/uslugi/poprawa-efektywnosci/

Nadesłał:

Robertos

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl