Wszyscy jesteśmy piłkarzami — czyli jak szczypiorniści wspierali Reprezentację Polski w piłce nożnej


Wszyscy jesteśmy piłkarzami — czyli jak szczypiorniści wspierali Reprezentację Polski w piłce nożnej
2016-07-25
Cel projektu Do blisko 20 milionów kibiców piłki nożnej dotarła wyjątkowa akcja sportowo - marketingowa przeprowadzona przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo.

Spółka, jako sponsor strategiczny polskiej reprezentacji szczypiornistów, podczas EURO 2016 we Francji przeprowadziła nietypową akcję: „Wszyscy jesteśmy piłkarzami”. 

Celem innowacyjnej akcji „Wszyscy jesteśmy piłkarzami” było po-kazanie zaangażowania i wsparcia szczypiornistów podczas zmagań kolegów z reprezentacji piłki nożnej. PGNiG, będąc przedsiębiorstwem wspierającym reprezentację piłki ręcznej, zamanifestowało jedność z drużyną piłki nożnej w oczekiwaniu na rewanż podczas Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro.

- Pomysł kibicowania Polakom nie jest czymś nowym, lecz sposób dotarcia i zasięg, jaki PGNiG i reprezentantom piłki ręcznej udało się osiągnąć robi ogromne wrażenie. Trzema kanałami, czyli telewizją, prasą i internetem dotarliśmy do blisko 20 milionów kibiców, zagrzewając biało-czerwonych do walki - komentuje Janusz Kowalski, Wiceprezes Zarządu PGNiG ds. Korporacyjnych.

Grupy docelowe

Grupą docelową byli wszyscy oglądający mecze EURO 2016, którzy za pośrednictwem prasy, internetu oraz telewizji obserwowali zmagania drużyny podczas mistrzostw. W kampanii prasowej do promocji akcji wykorzystane zostały media ogólnopolskie. Publikacje pojawiały się w dziennikach: „Fakt”, „Super Express”, „Gazeta Polska Codziennie”, „Przegląd Sportowy”; w tygodnikach: „wSieci”, „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”, a ich łączny nakład to niemal 4,5 miliona egzemplarzy. W czasie samych rozgrywek na fanpage’u „Kocham Ręczną” na portalu społecznościowym Facebook zamieszczany był specjalnie przygotowany materiał graficzny, który dotarł do 0,5 miliona fanów. Równolegle przed, po oraz w trakcie relacji z meczów polskiej reprezentacji, w telewizji zostały wyemitowane spoty pod hasłem: „Team Polska — Zawsze razem”, a te obejrzało 14 milionów Polaków.

Efekty

Materiały telewizyjne ukazały się w głównych i tematycznych pasmach TVP, co oznaczało dotarcie do blisko 14 milionów odbiorców. Szczypiorniści mieli możliwość osobistego wypowiadania się i bezpośredniego wspierania dobrym słowem kolegów „po fachu”. Na obserwowanym przez blisko 300 tysięcy fanów facebookowym profilu „Kocham Ręczną” pojawiło się pięć grafik, które dotarły aż do 0,5 miliona odbiorców. Posty pojawiały się przed meczami z Irlandią, Ukrainą, Niemcami, Szwajcarią i Portugalią.

Łączny nakład dzienny wydawnictw w okresie promocji to około 4,5 miliona egzemplarzy, trafiających do szerokiej grupy odbiorców. Publikacja całej strony redakcyjnej pojawiła się w dniach 10,11,16,21,25 i 30 czerwca w dzienniku „Fakt” oraz „Gazeta Polska Codziennie”; 10,11,16 i 21 czerwca w dziennikach „Przegląd Sportowy” i „ Super Express”, a także 13 czerwca w tygodnikach „w Sieci” i „Do Rzeczy”.

Łącznie poprzez trzy kanały komunikacji akcja dotarła do ponad 20 milionów odbiorców.

Nadesłał:

Komunikacja Plus

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl