Wymiana akumulatora w hybrydzie - czy to się opłaca?


Wymiana akumulatora w hybrydzie - czy to się opłaca?
2015-12-11
Samochody hybrydowe pojawiły się na polskich drogach stosunkowo niedawno, przez co jednoznaczne określenie trwałości ich akumulatorów było do tej pory niemożliwe. Obecnie pojawiają się jednak pierwsze sygnały, że urządzenia te nie do końca sprawdzają się tak jak powinny.

Akumulatory do hybryd -  co je cechuje?

Największymi wadami akumulatorów w pojazdach hybrydowych są: ich wysoka waga, cena, duże rozmiary, a także ograniczenie pojemności i szybkie tracenie wydajności w przypadku spadku temperatur poniżej zera. Dużą niewiadomą wciąż jest ich żywotnoś

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

W przypadku większości urządzeń elektronicznych stosuje się baterie litowo-jonowe, które łudząco przypominają akumulatory stosowane w hybrydach. Zwykle zakłada się, że zachowają one swoją pełną sprawność przez okres od 4 do 5 lat, jednak czas ten zmienia się w zależności od warunków użytkowania urządzenia oraz od ilości ładowań. Z czasem tracą one swoją pojemność, jednak w przypadku samochodów z napędem hybrydowym nie ma to większego znaczenia, gdyż można z nich korzystać nawet w przypadku niskiej sprawności akumulatora. Jedynym tego mankamentem może być obniżenie dynamiczności auta oraz zwiększenie zużycia paliwa.

Kiedy wymiana?

Wymiana akumulatora w samochodzie hybrydowym jest konieczna tylko w sytuacji, gdy nie ma już możliwości jego ładowania. Producenci tego typu pojazdów zwykle udzielają gwarancji na akumulatory na okres od 5 do 8 lat, co pozwala wnioskować, że przez ten czas pozostaną one w pełni sprawne i dopiero po tym okresie zaczną tracić swoją pojemność i sprawność. Biorąc od uwagę fakt, że żaden z producentów nie zaproponował możliwości wydłużenia gwarancji na ten element pojazdu, można zakładać, iż nie istnieje możliwość jego dłuższego pełnego działania niż przez niecałą dekadę.

Niestety, wartość samochodu hybrydowego po 10 latach wynosi około 20 tysięcy złotych, a koszt wymiany akumulatora na nowy około połowy sumy wartości pojazdu. Warsztat samochodowy może zaproponować też możliwość założenia akumulatora używanego za niższą cenę, jednak opłacalność tego rodzaju usługi jest w dużym stopniu wątpliwa.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~sara, 2016-01-01 14:28:39

    myślę o zakupie takiej hybrydy. podoba mi się toyota prius. jestem umówiona na jazdę próbną w salonie Chodzenia na Czerniakowskiej. zobaczymy jakie wrażenia będą po, ale jestem dobrej myśli.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl