XIV audyt programu „Doceń polskie” - producenci mogą jeszcze zgłaszać swoje wyroby do oceny


XIV audyt programu „Doceń polskie” - producenci mogą jeszcze zgłaszać swoje wyroby do oceny
2014-10-15
22 października w Krakowie już po raz czternasty obradować będą członkowie Loży Ekspertów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”...

...Podczas specjalnego audytu specjaliści z branży spożywczej ocenią żywność zakwalifikowaną do udziału w programie. Wyroby wyróżniające się najwyższą jakością zostaną nagrodzone certyfikatem „Doceń polskie”. Wytwórcy mogą zgłaszać jeszcze swoje wyroby, zyskując tym samym szansę zdobycia cennego wyróżnienia.


Najbliższa, zaplanowana na 22 października, certyfikacja będzie czternastą w historii Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Przedsięwzięcie jest realizowane od 2011 roku. Od samego początku, jego honorowym patronem jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

- Celem organizowanych co kwartał audytów jest ocena żywności biorącej udział w programie. Do certyfikacji dopuszczane są tylko wyroby posiadające tzw. polski akcent, tj. wytwarzane w naszym kraju, z rodzimych składników lub na podstawie tradycyjnej receptury – wyjaśnia Marek Bielski, organizator Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.

Podczas audytu członkowie Loży Ekspertów badają produkty spożywcze i przyznają im punkty za wygląd i smak, jak również stosunek ich jakości do ceny. Eksperci nie konsultują się ze sobą; każdy samodzielnie przyznaje noty w skali 1-10 za trzy wymienione aspekty. Liczba uzyskanych w ten sposób punktów ma decydujące znaczenie - certyfikat zdobywają tylko te produkty, którym eksperci przyznali minimum 7,5 pkt. Wyroby z maksymalnymi ocenami są honorowane również tytułem TOP PRODUKT.

Loży Ekspertów przewodniczy Mirek Drewniak z Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Żywność jest oceniana także m.in. przez przedstawiciela Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Bardzo istotne jest, że wszyscy członkowie jury mają długoletnie doświadczenie w branży spożywczej. Certyfikaty przyznawane na podstawie not niezależnych ekspertów są wiarygodną rekomendacją dla konsumentów poszukujących rodzimych artykułów żywnościowych najwyższej jakości.

Podczas zbliżającej się certyfikacji eksperci będą degustowali różnorodne wyroby spożywcze. Do audytu zakwalifikowano m.in. nabiał, pieczywo, słodycze, alkohole, wędliny, oleje, dania gotowe, miody oraz makarony.
Członkowie Loży Ekspertów oceniać będą np. sok tłoczony z jabłek pochodzących z największego zagłębia sadowniczego w Polsce, długo dojrzewający ser podpuszczkowy, jaja konsumenckie używane także w kosmetyce i farmaceutyce, jak również produkowane od ponad pół wieku słodycze oraz olej tłoczony przez lidera polskiego rynku olejów butelkowanych. Certyfikat mogą zdobyć także produkty marki własnej jednej z ogólnopolskich sieci handlowych.
Wszystkie wyroby podlegają tym samym kryteriom oceny.

Do organizatorów programu wpłynęły dotychczas zgłoszenia od firm z właściwie wszystkich regionów Polski. W gronie producentów mogących uzyskać certyfikaty za swoje wyroby są także wytwórcy, którzy biorą udział w programie po raz kolejny. Reprezentanci firm, które zdobyły już laury programu zgłosili do oceny kolejne artykuły spożywcze, chcąc w ten sposób uzyskać kolejne cenne certyfikaty.

Jednym z takich wytwórców jest Zakład Mięsny POLIWCZAK z Mysłowic. W ofercie producenta znajdziemy aż jedenaście wyrobów docenionych dotychczas przez Lożę Ekspertów programu. Podczas październikowego audytu ocenione zostaną trzy kolejne specjały mysłowickiej firmy.

- Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie produktów spożywczych. Ilekroć prezentujemy nasze wyroby na targach czy wystawach, podkreślamy, ze zdobyły one certyfikaty „Doceń polskie”, w ten sposób jednoznacznie określamy ich pochodzenie. Wyróżnienia nadawane przez ekspertów potwierdzają także, że ZM POLIWCZAK jest synonimem wysokiej jakości. Udział naszych wyrobów w kolejnych audytach traktujemy jako kontynuację działań mających na celu niezmienne podnoszenie jakości produktów – mówi Ewelina Pytlarz z Zakładu Mięsnego POLIWCZAK.

Liczba produktów, jakie jednorazowo może zgłosić wytwórca nie jest ograniczona. Przedstawiciele Zakładu Piekarniczego „Kłos” z Katowic dostarczą na certyfikację aż sześć swoich wyrobów.
- Uważamy, że posiadanie certyfikatu „Doceń polskie” świadczy o najwyższej jakości i jest niezwykle prestiżowym wyróżnieniem produktów o polskich korzeniach, dlatego też bardzo zależało nam na dołączeniu do grona rodzimych producentów, docenionych przez program - zapewnia Marian Kurzyca, właściciel Zakładu Piekarniczego „Kłos”.

Informację na temat firm starających się o zdobycie wyróżnienia można znaleźć na blogu programu, dostępnym pod adresem http://blog.docenpolskie.pl. Na stronie tej prezentowane będą także charakterystyki nagrodzonych wyrobów oraz opisy ich producentów.

Przedstawiciele firm zainteresowanych udziałem w przedsięwzięciu mogą jeszcze zgłaszać swoje wyroby do oceny. Udział w audycie jest bezpłatny i niezobowiązujący, w programie uczestniczyć mogą wszystkie firmy, których produkty posiadają tzw. polski akcent.
Informacji dla konsumentów i przedstawicieli branży spożywczej dostarcza strona
www.docenpolskie.pl.


* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.


* * *

KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl

tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70

Nadesłał:

Adventure Media

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl