Zrozumienie klienta i dopasowanie się do jego potrzeb podstawą wzrostu sprzedaż


2016-02-02
Wszystkie badania wskazują, że taniej i łatwiej jest utrzymać obecnego klienta, niż pozyskać nowego. W tym kontekście dbanie o relacje z klientami nabiera wyjątkowego znaczenia.
Z pomocą nie od dziś przychodzą firmom systemy klasy CRM, które – choć znane od lat 90-tych XX wieku – wciąż mają do zaoferowania wiele niewykorzystywanych funkcji. Warto się im bliżej przyjrzeć.

Relacje z klientami są podstawą każdego biznesu. I to wielowymiarowo. Dobry kontakt z obecnym klientem to oszczędność kosztów, które przedsiębiorstwo poniosłoby, starając się o nowego. Bain & Company twierdzi, „że zdobywanie jest 7 razy droższe od utrzymania klienta”. Jest zatem o co walczyć.

Raport Accenture „Global Consumer Pulse Research” wykazał natomiast, że 63 proc. konsumentów kieruje się przy wyborze produktów i usług wrażeniem z kontaktu z działem obsługi klienta, a aż 91 proc. rozczarowanych poziomem obsługi osób w USA po prostu zmienia firmę, od której kupuje. Jeśli zatem nie zadbamy o dobre relacje, obecni klienci od nas odejdą, a pozyskanie nowych będzie nas dużo kosztować.

Po co firmie CRM?

Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/crm/zrozumienie_klienta_i_dopasowanie_sie_do_jego_potrzeb_podstawa_wzrostu_sprzedazy.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl