Nawiąż dialog ze swoim klientem. Zwiększ szanse na jego lojalność


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
2017-12-18
Pewnie nie raz słyszałeś powiedzenie, że „klient to nasz pan”. Czy jednak robisz wystarczająco wiele, aby spełniać jego oczekiwania? Czy zdajesz sobie chociaż sprawę z tego, w jakim stopniu klienci są zadowoleni z Twoich produktów i i jakości obsługi towarzyszącej ich sprzedaży?

Jeżeli tego nie wiedz, to tak naprawdę grasz w rosyjską ruletkę.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:


W jaki sposób można dowiedzieć się, co myśli klient?


W celu poznania poziomu satysfakcji klientów można posłużyć się zarówno ilościowymi, jak i jakościowymi metodami badania rynku. Do jakościowych możemy zaliczyć indywidualne wywiady pogłębione oraz zogniskowane wywiady grupowe nazywane popularnie fokusami. W tym przypadku nad prawidłowym przebiegiem badań czuwa doświadczony moderator, który zadaje pytania zgodne z opracowanym wcześniej scenariuszem. Przebieg wywiadów jest nagrywany, a po ich zakończeniu sporządza się transkrypcję, pozwalającą następnie badaczom na wyciągnięcie wniosków.


Jeżeli jednak chcesz, aby wyniki badania satysfakcji klientów były miarodajne, musi zostać spełnione kryterium reprezentatywności. Co to oznacza? W pewnym uproszczeniu chodzi o to, aby próba badawcza była na tyle duża i zróżnicowana, aby wyniki mogły być uogólniane na całą populację. Przykładowo Twoją docelową grupą klientów są kobiety w wieku 20-30 lat zamieszkujące miasto Katowice. Musisz więc dowiedzieć się, ile osób spełniających to kryterium jest w stolicy Górnego Ślaska, po czym przyjąć maksymalny błąd statystycznych. Praktyka badawcza wskazuje na wykorzystanie jednego z trzech wariantów – 3%, 4%, 5%.


Ankietyzacja online z użyciem oprogramowania CAWI


Zależy Ci na jak najszybszych uzyskaniu wyników badania opinii klientów? Uda Ci się to, jeżeli wykorzystasz nowoczesny system do ankiet online, taki jak chociażby SurvGo. Jest to internetowa aplikacja, cechująca się prostotą obsługi i łatwą nawigacją. Nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy z zakresu badań rynku. Możesz skorzystać z gotowych wzorów ankiet, które tylko nieznacznie dostosujesz do specyfiki swojej działalności. Będziesz mógł na bieżąco monitorować wyniki badania, na długo przed ich ukończeniem. Raport wynikowy wygeneruje się automatycznie do graficznej postaci, dzięki czemu nie musisz się przejmować czasochłonną analizą danych.


Podsumowanie


Bądź zatem przedsiębiorcą, któremu leży na sercu dobro swoich klientów. Tutaj zyskują obie strony. Klient ma spełnione wszystkie potrzeby i oczekiwania, natomiast Twoim zyskiem jest wzrost jego lojalności, a co za tym idzie gwarancja utrzymania zysków na wysokim poziomie.

Nadesłał:

Danni1990

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl