Rodzaje materiałów POS stosowanych w miejscu sprzedaży


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
Rodzaje materiałów POS stosowanych w miejscu sprzedaży
2017-06-21
Mimo postępu techniki i ogromnej popularności reklam online, bez tradycyjnych form reklamy sprzedaż nadal nie ma racji bytu. Materiały POS są niewątpliwie jednym z kluczowych elementów polityki marketingowej prowadzonej przez firmy, które dążą do skutecznego wyróżnienia się na konkurencyjnym rynku.

Stosowanie materiałów POS to niezwykle popularny i skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnego klienta i wzbudzenie jego zainteresowania reklamowanym produktem. Taka forma reklamy jest wykorzystywana w celu wsparcia akcji promocyjnych, ukierunkowanych na sprzedaż danego produktu, najczęściej w branży FCMG, gdzie odnotowuje wysoką skuteczność.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Rodzaje materiałów wspierających sprzedaż

Ze względu na surowiec z jakiego zostały wykonane, artykuły POS można podzielić na:

  • miękkie – wykonane z papieru bądź kartonu, np. ulotki, gazetki, katalogi.
  • twarde – wykonane z tworzywa, aluminium lub drewna, np. stojaki, ekspozytory.

Natomiast ze względu na miejsce umieszczania, wyróżniamy następujące typy materiałów POS  wraz z przykładami:

  • na ladę – oryginalnie skonstruowane stojaki i ekspozytory na ulotki czy foldery, które dzięki oryginalnej grafice doskonale eksponują i wyróżnią produkty,
  • na półkę – woblery reklamowe, czyli zawieszki reklamowe podklejone plastikowym kiwakiem z samoprzylepną końcówką, które stanowią atrakcyjny nośnik treści marketingowych umieszczany najczęściej w sklepach,
  • na sufit - hangery wieszane pod sufitem lub na wysoko umiejscowionych elementach,
  • na podłogę – rollupy będące jednym z najpopularniejszych rodzajów materiałów POS, które mają zwykle postać kasety ze zwiniętą wewnątrz niej grafiką przedstawiającą reklamowany produkt. Taka forma reklamy często spotykana jest podczas wystaw, eventów, pokazów i degustacji.
  • inne – listwy cenowe samoprzylepne, które informują o cenach produktów, które najczęściej umieszczane są na półkach oraz ladach chłodniczych.

Jakie role pełnią materiały POS?

Oprócz tego, że materiały POS uatrakcyjniają ekspozycję produktu i zwiększają jego widoczność w miejscu sprzedaży, pełnią także szereg innych, istotnych dla sprzedaży funkcji. Znacząco wpływają na proces budowania spójnego wizerunku marki i są wykorzystywane do budowania świadomości konsumenta. Ponadto kształtują decyzje zakupowe i pełnią rolę przypominającą. Dzięki temu, że w atrakcyjny sposób zwracają uwagę konsumenta na dany produkt, przypominają mu o konieczności jego zakupu, co w efekcie przekłada się na wzrost sprzedaży.

Kreatywny projekt kluczem do sukcesu

Materiały POS są dziś wszechobecne, dlatego klienci traktując je jako integralny element wystroju sklepu, ignorują je i przestają zwracać uwagę na informacje, jakie przekazują. Dlatego tak ważne jest stworzenie takiej kreacji graficznej, która zwróci uwagę konsumenta, sprawiając, że zainteresuje się on przekazem jaki zawiera wobler POS, plakat czy ulotka. Zastosowanie nieszablonowych rozwiązań podczas projektowania artykułów POS przykuwa uwagę, kształtuje w oczach klienta świadomość atrakcyjnej marki i wzbudza w konsumencie żywe zainteresowanie przekazem i produktem, którego dotyczy, a w konsekwencji reklamowany produkt ląduje w koszyku zakupowym.

Nadesłał:

Malwinau

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl