Firma » Biznes

Szkolenia z budowania i zarządzania zespołem

Szkolenia są dziś bardzo popularne i dotyczą już właściwie każdej możliwej dziedziny życia i funkcjonowania. Doszkolić się można zarówno z umiejętności twardych jak i miękkich, rzeczy praktycznych i teoretycznych, a efekty szkolenia mogą być widoczne lub zachodzić tylko w świadomości uczestnika.

Niestety nie każde z nich jest godne uwagi i warte wydawania pieniędzy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Są jednak szkolenia, które mają znaczący wpływ na jakość życia i funkcjonowania - zarówno w pracy jak i prywatnym życiu. Do takich szkoleń można śmiało zaliczyć wszystkie dotyczące działania w zespole. Rzadko zdarza się, że ktoś pracuje zupełnie sam, w większości firmy składają się z mniejszych lub większych grup pracowników.

Dzisiejszy rynek pracy jest bardzo dynamiczny i zmiany zachodzą szybko. Systemy pracy, które funkcjonowały kilkanaście lub kilkadziesiąt lat temu są już nieaktualne, w związku z czym trzeba sprawnie dopasowywać swoje działania do zachodzących zmian. Nie zawsze jest to jednak proste. Każdemu pracodawcy zależy, żeby jego pracownicy współpracowali ze sobą, a efekty ich pracy były coraz lepsze.

 

Takie efekty można uzyskać tylko przy odpowiednim zarządzaniu zespołem i dopasowaniu komunikacji do niego. W ciągu ostatnich lat rynek zmienił się i teraz nie jest najważniejszy pracodawca, lecz pracownik. Ludzie nie boją się już zmiany pracy i spełniania swoich ambicji, gdy komuś nie odpowiada atmosfera i wykonywane zadania w danym miejscu będzie chciał to zmienić, a przez to pracodawca może stracić cennego pracownika. Dla uniknięcia takiego kryzysu warto zadbać o zadowolenie swoich pracowników poprzez odpowiednie zarządzanie nim.

Umiejętności w zarządzaniu zespołem, komunikacja z grupą i sposobów budowania zgranego zespołu też trzeba się nauczyć, a z czasem tą wiedzę ciągle aktualizować. To właśnie biorąc udział w szkoleniach skierowanych dla firm można nauczyć się wielu niezbędnych rzeczy i zyskać ambitnych i lojalnych pracowników, którzy z uśmiechem będą podejmowali się nowych wyzwań, a ich praca będzie przynosiła szybko zadowalające efekty.

Wykwalifikowani szkoleniowcy nie przekazują już kolejnych nudnych treści, a szkolenia nie składają się z recytowanych oklepanych już cytatów motywacyjnych. Pracodawca i osoba zarządzająca zespołem ma możliwość nauczenia się jak najlepiej budować swój zespół, jak z nim rozmawiać i rozwiązywać potencjalne kryzysy oraz jak budować miłą atmosferę w pracy.

  

Rozmowa szefa z pracownikiem kojarzy się raczej z ostatecznością, lecz tak naprawdę to świetny sposób na poznanie się i lepsze zrozumienie - oczywiście pod warunkiem, że pracodawca wie jak taką rozmowę odpowiednio poprowadzić. Dzięki rozmowie pracodawca wie jak dotrzeć do konkretnego typu pracownika, jak zwrócić mu uwagę i przywrócić ambitne podejście do działania.   

 

Bardzo ważnym elementem nowoczesnych szkoleń jest też zaprezentowanie wielu możliwych sposobów na zainspirowanie i zmotywowanie pracownika - niekoniecznie finansowo. Każdy uczestnik szkolenia ma za sobą inne doświadczenia i inaczej motywował do tej pory swoich pracowników. Przeanalizowanie ich na forum grupy pozwala ulepszyć je, a specjalista dodatkowo wie co jeszcze warto dodać. Po szkoleniach można powiedzieć, że pracodawca ma już gotową listę możliwych motywatorów, ale także zna samą definicję motywacji i wie skąd ona się bierze.

Takie szkolenia mają same pozytywne skutki. Firma posiada spójny system motywacyjny, wzrasta efektywność zespołu, ale także każdej jednostki, zadania i cele są odpowiednio delegowane. Zatrudnione osoby pracują efektywniej, atmosfera jest miła, wszyscy są odpowiednio zmotywowani, ale co najważniejsze każdy zna swoje obowiązki i stara się wypełniać je jak najlepiej i z pełnym zaangażowaniem - po prostu mu się to opłaca. Są oni także bardziej lojalni i przywiązani do firmy, co może znacznie wzmocnić jej wizerunek na rynku.

 

Lider potrafiący zbudować swój odpowiedni wizerunek staje się bardziej wiarygodny, a ludzie chętniej go słuchają. Mając świadomość swoich mocnych stron wie jak najlepiej współpracować z grupą jednocześnie zachowując komfort każdego. Zna też mocne strony swoich pracowników i dobiera odpowiednio do nich zadania i cele, a nawet termin realizacji zlecenia.

 


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Maciej Westerowski
http://maciejwesterowski.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »