10 lat partnerstwa UNICEF i Pampers – obchody podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos
Warszawa, 27 stycznia 2016 r. – Pampers® i UNICEF obchodziły 10-lecie współpracy podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) w Davos.
W trakcie panelu dyskusyjnego przedstawiciele Pampers, należącej do Procter & Gamble wiodącej marki pieluszek oraz organizacji UNICEF zaprezentowali rezultaty prowadzonego w ramach tego partnerstwa programu „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka ”, w szczególności jego ewolucję oraz jego znaczenie dla nowego pokolenia rodziców. Do walki z tężcem przyczyniła się także polska edycja programu realizowanego z sukcesem przez lokalne oddziały Procter & Gamble oraz UNICEF.
Partnerstwo pomiędzy Pampers i UNICEF w znaczący sposób wpłynęło na profilaktykę tężca u noworodków i ich matek. Prowadzony w ramach tej współpracy program „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” przyczynił się do wyeliminowania tej śmiertelnej choroby w 17 krajach*, ratując dzięki temu życie 500 tys. noworodków oraz obejmując ochroną 100 mln kobiet i ich dzieci. Realizowany także w Polsce, podczas wszystkich edycji pozwolił zebrać fundusze na zakup ponad 15 milionów szczepionek.
„Długotrwały wpływ wieloletniego partnerstwa marki Pampers i UNICEF-u na problem profilaktyki tężca jest imponujący. Z jednej strony nasza kampania opiera się na prostym, niezmiennym od 10 lat mechanizmie „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka ”. Z drugiej strony, staraliśmy się zrozumieć i uwzględnić zmieniające się potrzeby i oczekiwania współczesnych rodziców, nadając partnerstwu Pampers i UNICEF formę, która jeszcze lepiej zwraca uwagę na problem, angażuje i zachęca do działania” – powiedział Gary Coombe, prezes P&G w Europie. „Będziemy kontynuować i rozwijać nasze programy z UNICEF, aby chronić dzieci na całym świecie przed tą śmiertelną chorobą”.
Kampania „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka ” łączy w sobie 2 elementy, niezbędne dla profilaktyki tężca u matek i noworodków – zbieranie funduszy i nadanie rozgłosu kampanii. Pomimo imponujących rezultatów, przed organizatorami stoi jeszcze wiele wyzwań. Choroba ta nadal zagraża życiu 71 mln kobiet i noworodków.
„Dzięki partnerstwu marki Pampers i UNICEF udało się znacząco zwiększyć wiedzę na temat tężca matek i noworodków oraz wywrzeć realny wpływ na życie milionów osób” – dodał Gerard Bocquenet, dyrektor ds. fundraisingu i partnerstwa w UNICEF. „Jesteśmy świadomi zaangażowania i nakładów jakie nas czekają. Jednak możemy i musimy zwiększyć nasze wysiłki na rzecz wyeliminowania tej choroby w pozostałych 21 krajach, w których powszechnym problemem wciąż jest brak dostępu do ratujących życie zabiegów medycznych, takich jak szczepienia przeciwko tężcowi dla matek i noworodków”.
Panel dyskusyjny był prowadzony przez Sir Martina Sorrella, dyrektora generalnego międzynarodowej grupy agencji marketingowych, spółki WPP: „Żyjemy w czasach, w których firmy i marki zobowiązane są do wywierania pozytywnego wpływu na życie społeczeństwa. Dobre praktyki do niedawna były jedynie dodatkiem do strategii biznesowej firmy. Dziś oczekuje się, że są jej integralną częścią. W tym kontekście partnerstwo pomiędzy organizacją pożytku publicznego a organizacją biznesową zyskuje nową wartość i znaczenie. Jesteśmy niezwykle dumni, że jako WPP, możemy być kojarzeni z kampanią „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, zorganizowaną przez Pampers oraz UNICEF. Bardzo doceniamy także fakt, że udało im się wywrzeć tak trwały i znaczący wpływ na życie wielu osób”.
Polski oddział P&G oraz UNICEF przez wszystkie dotychczasowe lata trwania programu bardzo aktywnie wspierały kampanię „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”. Istotnym elementem programu byli jej ambasadorzy, tacy jak Małgorzata Foremniak, Małgorzata Ostrowska-Królikowska, Karolina Malinowska czy Olivier Janiak.
Dużym sukcesem zakończyła się ostatnia edycja, podczas której zebrano fundusze na 2,2 mln szczepionek. Zachęcała konsumentów do aktywnego włączenia się w walkę z tężcem nie tylko poprzez zakup pieluszek Pampers, ale także poprzez zaangażowanie się w działania w mediach społecznościowych (obejrzenie i udostępnienie treści na profilach programu oraz publikacja i oznaczenie własnych, związanych z kampanią treści na tym profilu). Dodatkowe wsparcie dla kampanii było realizowane we współpracy z siecią Carrefour, gdzie nie tylko zakup pieluszek Pampers, ale także innych produktów P&G, wspierały gromadzenie funduszy na walkę z tężcem u noworodków i matek.
###
Kontakt dla mediów
Procter & Gamble Justyna Rymkiewicz tel.: 668 458 661 e-mail: rymkiewicz.j.1@pg.com | Procter & Gamble Katarzyna Łopaciuk-Goc tel.:668 459757 e-mail: lopaciukgoc.k@pg.com | 24/7Communication Barbara Matusik tel.: 505 103 529 e-mail: barbara.matusik@247.com.pl |
###
Procter & Gamble:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com/pl_PL/, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
UNICEF:
UNICEF jest jedną z największych światowych organizacji non-profit, która we wszystkich działaniach promuje prawa i dobro każdego dziecka. Jest obecna w 190 krajach i regionach, i w ścisłej współpracy z partnerami realizuje swoją misję poprzez zaangażowanie w różnorodne działania. Szczególna uwaga poświęcana jest niesieniu pomocy najsłabszym i najbardziej wykluczonym dzieciom, aby zmienić ich los na całym świecie. Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.unicef.pl.
Tężec u matek i noworodków (ang. MNT):
Rzeczywista skala śmiertelności w skutek zachorowania na MNT nie jest nadal znana, jako że choroba dotyka najczęściej osoby żyjące na terenach wiejskich, gdzie dostęp do służby zdrowia i edukacji jest ograniczony lub nie istnieje.
Przyczyną tężca są bakterie występujące w glebie. U noworodków często dochodzi do zakażenia na skutek niewystarczającego poziomu higieny podczas porodu, np. przecinania pępowiny za pomocą niesterylnych narzędzi lub wykonywania innych czynności bez umycia rąk. Tężec u noworodka jest niemal nieuleczalny, jako że śmiertelność wśród dzieci, których nie poddano leczeniu wynosi nawet 70%.
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) i UNICEF zalecają przyjęcie trzech dawek szczepionki przeciw tężcowi, aby zapewnić długotrwałą odporność. Po przyjęciu dwóch dawek, ciężarna, która zostanie zaszczepiona przed porodem, będzie chroniona przed chorobą przez trzy lata. Po trzeciej dawce ochrona będzie trwać pięć lat i w obu przypadkach szczepionka zabezpieczy także noworodka przez pierwsze dwa miesiące życia.