10 tysięcy Zgranych z naturą w 14 polskich miastach


10 tysięcy Zgranych z naturą w 14 polskich miastach
2012-10-25
19 i 20 października w 14 miastach Polski odbyła się akcja ekologiczna zorganizowana wspólnie przez Kompanię Piwowarską i sieć sklepów Biedronka. Klienci, którzy przynieśli do wybranych placówek 5 szklanych lub aluminiowych opakowań, mogli je wymienić na praktyczną ekotorbę.

Akcja Zgrani z naturą objęła swoim zasięgiem 14 polskich miast: Warszawę, Białystok, Poznań, Kostrzyn, Koszalin, Grudziądz, Mszczonów, Wyszków, Lubin, Rudę Śląską, Tarnów, Opole, Sieradz i Tychy. Biedronkę i Kompanię Piwowarską wsparła Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie oraz organizacja odzysku EKO-PUNKT, obejmując merytoryczny patronat nad akcją. Przedsięwzięcie okazało się dużym sukcesem. W ciągu dwóch dni do ekologicznych namiotów zawitało kilka tysięcy osób, którym rozdano ponad 10 tysięcy ekotoreb. Akcja pozwoliła zgromadzić ponad 10 ton szkła i 300 kg aluminium.

Kompania Piwowarska już od pięciu lat propaguje postawy ekologiczne wśród swoich pracowników właśnie poprzez akcję Zgrani z naturą. Teraz, dzięki współpracy z Biedronką, mieliśmy okazję wyjść z naszą inicjatywą poza mury firmy i przekonać do selektywnej zbiórki odpadów kolejnych konsumentów – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Tak duże zainteresowanie akcją Zgrani z naturą pokazuje, że takie przedsięwzięcia są ważne i potrzebne, a co najistotniejsze, przynoszą wymierne efekty. Mamy nadzieję, że ekotorby, których w całej Polsce rozdaliśmy ponad 10 tysięcy sztuk, będą przypominać naszym klientom o regularnym segregowaniu odpadówpodsumowuje Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Kontroli Jakości i Ochrony Środowiska Jeronimo Martins Polska S.A.

Zebrane szkło i aluminium pozwolą zmniejszyć ilość surowców i energii potrzebnych do produkcji nowych opakowań. Nie bez znaczenia jest również fakt, że segregacja odpadów przyczynia się do zmniejszenia ilości śmieci trafiających na składowiska. Recykling po prostu się opłaca!

Wyniki akcji Zgrani z naturą w poszczególnych miastach:

Miasto

Sklep

Zebrane szkło (kg)

Zebrane aluminium (kg)

Kostrzyn

ul. Wrzesińska 5

610

20

Poznań

ul. Piątkowska 78

360

10

Ruda Śląska

ul. Radoszowska 4

400

40

Tychy

ul. Kopernika 28

840

20

Tarnów

ul. Czerwona 1

380

15

Koszalin

ul. Bohaterów Warszawy 29

420

10

Grudziądz

ul. Mieszka I 3

680

35

Mszczonów

ul. Wschodnia 18

1180

10

Wyszków

ul. Serocka 36

600

4

Warszawa

ul. Zwoleńska 122/128

1000

11

Warszawa

ul. Warszawska 42

1200

15

Białystok

ul. Radzymińska 12

1200

60

Lubin

ul. Jana Pawła II

460

9

Opole

ul. Wiejska 141b

600

40

Sieradz

ul. Targowa 3c

400

20

 

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Regulamin, Polityka Prywatności i Polityka Cookies Grupy Kafito