Prócz celów sprzedażowych, kampania będzie miała istotny wymiar edukacyjny, który będzie dotyczył zdrowego odżywiania oraz zdrowego stylu życia. Celem kampanii jest dostarczenie konsumentom szukającym mało przetworzonej żywności, informacji, które umożliwią dokonywanie świadomych wyborów zakupowych.
Nowa seria bakalii powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów na naturalną, mało przetworzoną żywność, która nie zawiera konserwantów. HELIO Natura odpowiada również na potrzeby osób pragnących zminimalizować ryzyko zapadnięcia na choroby cywilizacyjne. Dzięki naturalnemu procesowi suszenia uzyskano produkty pełnowartościowe, soczyste i odpowiednio miękkie, a jednocześnie naturalnie zdrowe, o naturalnie wyjątkowym smaku.
Do dotychczasowych produktów oferowanych w linii HELIO Natura dołączają zdrowe i egzotyczne rarytasy: owoce goldenberry, żurawina suszona, jagody goji, suszona morwa biała oraz suszone figi, w produkcji których nie użyto substancji konserwujących.
Wszystkie elementy linii HELIO Natura są również promowane w nowej książce "9 i pól tygodnia" uznanej dietetyczki dr n. med. Anny Lewitt, która zaproponuje wykorzystanie produktów HELIO w zdrowo zbilansowanej diecie.
Kampania będzie miała charakter cross-mediowy i jej głównym celem będzie dotarcie z komunikatem informacyjno-edukacyjnym o linii HELIO Natura do wszystkich grup docelowych. Działania obejmą m.in. telewizję, prasę, internet, outdoor. Aktywność reklamowa będzie wzmacniana działaniami PR. Filmy promujące HELIO Natura będą emitowane w najpopularniejszych kanałach ogólnopolskich o największej oglądalności (TVN, TVP, Polsat), oraz w opiniotwórczych kanałach tematycznych (np. TVN 24, TVN Style, Polsat Cafe). Kampania promocyjna w prasie obejmie zaś wszystkie czołowe tytuły i wydawnictwa w segmencie magazynów kobiecych, poradnikowych, parentingowych, lifestylowych i luksusowych oraz wszystkie czołowe tytuły prasy handlowej.
Oprócz kampanii medialnej zaplanowano także działania w punktach sprzedaży w całej Polsce, w tym m.in. liczne degustacje, dedykowane regały ekspozycyjne, czy inne materiały POS.
Kampania prowadzona jest we współpracy z MTR Media - jednym z najskuteczniejszych domów mediowych jeśli chodzi o korelację pomiędzy działaniami reklamowymi a wzrostem sprzedaży (wg Media i Marketing Polska) oraz doświadczoną i specjalizująca się w branży spożywczej agencją SUPERB Communications.