100% większy zysk, 25% większe przychody - Solemis Group podsumowuje rok finansowy w kryzysie


100% większy zysk, 25% większe przychody - Solemis Group podsumowuje rok finansowy w kryzysie
2009-07-10
Rok finansowy Solemis Group SA, eksperta w dziedzinie zarządzania procesami i efektywnością przedsiębiorstw oraz dostawcy zaawansowanych rozwiązań biznesowych klasy ERP, CRM, BI (Business Intelligence) i BPM (Business Process Management), trwa od czerwca do maja

Rok finansowy Solemis Group SA, eksperta w dziedzinie zarządzania procesami i efektywnością przedsiębiorstw oraz dostawcy zaawansowanych rozwiązań biznesowych klasy ERP, CRM, BI (Business Intelligence) i BPM (Business Process Management), trwa od czerwca do maja – czyli w ostatnim roku zaczął się z pierwszymi sygnałami kryzysu … firma poradziła sobie jednak doskonale.

Rok finansowy zamknął się przychodami nieco ponad 6 mln zł co stanowi niemal 25% wzrost. Co ważniejsze firma zwiększyła zyski – były o 100% wyższe niż w roku poprzednim. Jednocześnie o niemal 50% zwiększyła się liczba pracowników oraz Solemis stał się 100% właścicielem firmy Solvena, zajmującej się wdrożeniami zaawansowanych aplikacji biznesowych.

Zwiększyła się także liczba partnerów handlowych i wdrożeniowych Solemis, a co najważniejsze wzrosła liczba klientów – użytkowników systemów Business Intelligence, doskonale wspomagających działalność firm w kryzysie.    „Od ponad 20 lat przekonujemy firmy do racjonalizacji zarządzania i zwiększania efektywności działalności z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych. Szczególnie w ciężkich czasach konieczna jest precyzyjna, bieżąca analiza efektywności biznesowej” - mówi Ryszard Sadowski, Prezes Solemis Group. „Sami robimy to od początku naszej działalności, a nowe narzędzia testujemy zawsze najpierw u siebie – tegoroczne wyniki Solemis Group doskonale potwierdzają, że takie działania przynoszą efekty. Co więcej, wzrost liczby użytkowników naszych rozwiązań wskazuje również, że coraz większa liczba medżerów rozumie znaczenie analiz finansowych, budżetowania i controllingu w procesie racjonalizacji działalności ich firm.” 6,1 mln zł przychodu i 100% większe zyski

Zakończony 31 maja br. rok finansowy Solemis Group SA zamknął przychodami 6,1 mln zł oraz 100% wzrostem zysku w porównaniu do poprzedniego roku. Wzrost zysku jest wynikiem większej efektywności działania i nie wiązał się ze zmniejszeniem zespołu – wprost przeciwnie, liczba specjalistów zwiększyła się o niemal 50%.

Na początku 2009 roku Solemis Group SA objął 100% udziałów w firmie Solvena Management Systems, zajmującej się wdrożeniami zaawansowanych systemów wspomagania zarządzania m.in. Microsoft Dynamics Nav (ERP), DocLogix (DMS - Document Management System) oraz Targit i Prophix (BPM - Business Process Management i BI – Business Intelligence). Większa otwartość klientów na Business Intelligence„Wyrażnie obserwujemy - spowodowany kryzysem – bardzo duży wzrost zainteresowania systemami BI” – mówi Ryszard Sadowski, „wzrost zakupów nie jest niestety już tak wielki jak to zainteresowanie, ale jest równie wyraźny. Co ciekawe, naszymi rozwiązaniami coraz bardziej interesują się wielkie firmy i korporacje, które dotychczas twierdziły, że rozwiązania BI mają wbudowane w swoje systemy - wielkie ERP/CRM. Okazuje się, że nasze rozwiązania - sięgające do danych ze wszystkich systemów używanych w firmie – dają nie tylko większą elastyczność analityczną ale i są znacznie prostsze w użyciu, przez osoby nie mające dotychczas praktyki z programami analitycznymi.”   BI na każdym stanowisku menedżerskim  

Prawdziwe, naprawdę zdumiewające efekty z implementacji systemów klasy Business Intelligence uzyskiwane są wtedy, gdy dostęp do systemu mają menedżerowie wszystkich szczebli w firmie. Jeśli mogą oni łatwo, samodzielnie prowadzić analizy na aktualnych danych - np. wyników sprzedaży w podziale na regiony, produkty, kolory, rozmiary, ceny – to podejmowane przez nich decyzje przyniosą znacznie lepsze efekty. Co więcej efekty tych decyzji będą bardzo szybko widoczne – będzie można ocenić ich skuteczność i dokonać niezbędnych korekt.

System BI przenosi punkt ciężkości ze zbierania danych i przygotowania analizy w dowolnym przekroju na wyciąganie wniosków wynikających z tych analiz. Doświadczenie Solemis pokazuje, że wyzwala to w pracownikach i menedżerach ogromne pokłady inwencji i kreatywności, która przynosi firmie wymierne efekty biznesowe.

Poziom cenowy i warunki licencjonowania systemów oferowanych przez Solemis pozwalają na udostępnienie ich znacznie większej liczbie użytkowników w firmie – niż ma to miejsce w przypadku większości innych rozwiązań, szczególnie wbudowanych w wielkie systemy ERP. 6 nowych partnerów

W zakończonym roku finansowym Solemis podpisał 6 umów partnerskich. Nowymi partnerami w zakresie systemu PROPHIX zostały firmy ABC AKADEMIA, Sanmargar, SIMPLE sp. z o.o. (Dąbrowa Górnicza),a w zakresie systemu TARGIT: Zeto Poznań, IT VISION oraz TRIMTAB

Dziś Solemis ma łącznie 19 firm partnerskich w całej Polsce. Pięć z nich ma autoryzację na obydwa systemy PROPHIX i TARGIT. Solemis liderem Microsoft Dynamics MOVE

Wiosną 2009 roku Microsoft uruchomił program MS Dynamics MOVE, którego celem jest ułatwienie użytkownikom systemu MS Dynamics GP (Great Plains) do nowego systemu MS Dynamics NAV. Solemis, mający doświadczenie z ponad 200 wdrożeń Dynamics GP w Polsce, został liderem tego projektu dokonując pierwszej w Polsce migracji – w znanej firmie YDP – Young Digital Planet oraz trzech innych firmach.  Grupa Kapitałowa Solemis Group SA www.solemis.com 

Solemis Group S.A. jest wiodącym dostawcą zaawansowanych rozwiązań biznesowych obecnym w Polsce od 1986 roku.

Ofertę firmy stanowią specjalistyczne produkty uzupełniające istotne luki w klasycznych systemach  ERP/CRM. Aktualnie w ofercie firmy znajdują się dwa światowej klasy produkty należące do tej klasy rozwiązań: PROPHIX i TARGIT. Kanadyjski system PROPHIX jest aplikacją  finansową używaną przez tysiące osób na całym świecie do budżetowania, prognozowania, raportowania i analiz. Duńskie oprogramowanie TARGIT to rozwiązanie z obszaru Business Intelligence umożliwiające decydentom na wszystkich szczeblach zarządzania wielowymiarową analizę danych i uzyskanie natychmiast całościowego obrazu sytuacji w firmie.

Od 2005 roku Solemis Group S.A. jest jedynym przedstawicielem w Polsce producentów systemów PROPHIX i TARGIT oraz twórcą polskich wersji tych systemów.

SOLEMIS Group jest również aktywnym popularyzatorem wiedzy na temat controllingu i budżetowania, współpracującym z wybitnymi ekspertami renomowanych szkół controllingu: Nord Controllingi ODiTK.

Solemis Group jako jedyna firma w Polsce świadczy outsourcing usług IT dla Microsoft w zakresie oprogramowania ERP – Microsoft Dynamics GP (Business Solutions Great Plains). W ofercie firmy znajdują się także rozszerzenia funkcjonalne do systemu Microsoft Dynamics GP (MBS Great Plains) oraz system finansowo-księgowy dla małych firm SM-BOSS.

Realizując konsekwentnie swoją misję: „Współpracować z Partnerami i Klientami w osiąganiu sukcesów”
Solemis Group SA planuje sukcesywnie wprowadzać na rynek nowe, coraz bardziej zaawansowane produkty, spełniające wysokie wymagania klientów, ze szczególnym uwzględnieniem bardzo wąskich, wysokospecjalizowanych rynków.

W skład grupy kapitałowej wchodzą trzy spółki: spółka dominująca Solemis Group S.A., wydzielona w 2006 roku spółka BossPlus sp. z o.o. będąca producentem oraz dystrybutorem systemów klasy ERP, oraz Solvena Management Systems sp. z o.o. zajmująca się wdrożeniami zaawanswanych aplikacji biznesowych.

Kontakt dla prasy:
Justyna Borkowska,  mailto:jborkowska@solemis.com  
tel. (0-58) 661-22-22 w. 112

Solemis Group S.A., ul. Kłajpedzka 7F, 81-533 Gdynia 

Obsługa Prasowa i PR: INDALO Public Relations, ul. Grochowska 341 lok. 281 A, 03-822 Warszawa Zbigniew Blewoński, tel. 22 698-70-78; mobile: (+48) 501-772-619, e-mail: zbigniew.blewonski@indalo.pl

Nadesłał:

Indalo PR
http://www.indalo.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl