11 mln za serwis CWT w rękach Konsorcjum


2008-09-10
Ponad 11 mln zł otrzymają firmy: Qumak-Sekom SA, Wola Info SA i Marwokat Sp. z o.o., będące członkami konsorcjum, za serwis Centralnego Węzła Teleinformatycznego Straży Granicznej ukończonego w lipcu 2007 roku.

 - Stajemy się ekspertem i realizatorem usług serwisowych dla obiektów typu Data Center. Mamy zarówno doświadczenie jak i odpowiednio wykwalifikowanych inżynierów specjalizujących się w takich obiektach – informuje Jacek Suchenek, Dyrektor Pionu Technologii Inteligentnego Budynku w Qumak-Sekom SA, będącej liderem konsorcjum. – Pod swoją opieką mamy już Centrum Przetwarzania Danych Grupy France Telecom w Łodzi, a w przyszłości również  powstające DC dla Grupy Onet.pl - dodaje J. Suchenek.

Umowa obejmuje usługi serwisu i utrzymania świadczone przez 4 lata, do 2012 roku. Konsorcjanci będą odpowiedzialni za zagwarantowanie bezawaryjnego funkcjonowania obiektu.

CWT to mózg całego systemu teleinformatycznego Straży Granicznej, to centrum zarządzania informacją i miejsce w którym zbiegają się wszystkie dane ze szczególnym uwzględnieniem Systemów Informatycznych Schengen. Centrum mieszczące się w Warszawie przy ul. 17. Stycznia kontroluje cały ruch WAN, współpracę z innymi sieciami, przetwarzanie i przechowywanie danych wraz z centralnym dostępem do sieci Internet. Ze względu na skomplikowanie infrastruktury informatycznej zagwarantowano dodatkowe wsparcie techniczne przez serwisantów Qumak-Sekom i Woli Info zarówno w siedzibie CWT, jak i innych placówkach SG.

Konsorcjum odpowiada również za konserwację najważniejszych systemów wraz z organizacją specjalistycznych szkoleń dla kadry technicznej zamawiającego.

CWT to inwestycja zrealizowana – przez to samo konsorcjum - kosztem blisko 40 mln zł i współfinansowana  ze środków  Funduszu Schengen. Najważniejszymi elementami centrum są specjalizowane komory serwerowe o podwyższonej odporności pożarowej. Obiekt wyposażono w zintegrowane i nadzorowane przez BMS systemy inteligentnego budynku obejmujące m.in.: klimatyzację precyzyjną, układy wentylacji i oddymiania, ochronę pożarową, kontrolę dostępu, telewizję dozorową czy sygnalizację włamania i napadu.

- Centralny Węzeł Teleinformatyczny to przedsięwzięcie na skalę europejską, które spełnia najwyższe standardy jakości. Kontynuacja współpracy ze Strażą Graniczną jest dla mnie dowodem nie tylko zdobytego zaufania, ale również uznania naszego profesjonalizmu i zadowolenia klienta z wykonanych prac  -– podkreśla Piotr Majcherkiewicz, prezes Wola Info SA.

Nadesłał:

Wola Info S.A.
http://www.wolainfo.com.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl