15 marca Dzień Konsumenta - czego powinniśmy dziś wymagać od armatury
Co roku 15 marca obchodzony jest Światowy Dzień Praw Konsumenta i Europejski Dzień Konsumenta. A czego konsumenci powinni dziś wymagać od armatury? Podstawa to rozwiązania pozwalające oszczędzać wodę i dobra obsługa w przypadku reklamacji.
Dzisiejszy konsument nie kupuje już wszystkiego, co poleci mu sprzedawca, nie ufa reklamie. Sam sprawdza i wybiera. Internet dał konsumentom nieograniczone możliwości weryfikowania jakości towarów i ich producentów. Konsumenci zanim zdecydują się na zakup sprawdzają produkty, szczególnie jeśli mają one posłużyć przez lata jak np. materiały do budowy i wykończenia mieszkań.
Czego powinniśmy dziś wymagać od armatury by być pewnym, że jest nowoczesna i spełnia wszelkie normy? Zasada podstawowa to nie kupować oczami. Nie powinniśmy oceniać baterii wyłącznie pod kątem desingu i wzornictwa. Równie ważne są nowoczesne rozwiązania zastosowane w baterii jak pomagające oszczędzać wodę eko-przyciski czy ograniczniki wypływu. Według ekspertów firmy Oras, lidera na rynku ekologicznej armatury w Europie, rozwiązania te pomagają oszczędzać wodę od 20 do nawet 50 proc.
Jakość na lata
Każda ze sprzedawanych baterii powinna spełniać polskie i europejskie normy. Producent musi mieć specjalne certyfikaty i informację o tym dołączyć do każdego kranu, który sprzedaje. Na liście materiałów budowlanych zakwestionowanych przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego znajduje się wiele baterii, których producenci nie zadbali o informacje dla konsumentów. „Warto sprawdzić czy bateria, którą kupujemy ma stosowne zgody. Wszystkie baterie Oras, które znajdują się w sprzedaży spełniają polskie i europejskie normy oraz posiadają atesty Państwowego Instytutu Higieny” – informuje Marek Biały, dyrektor sprzedaży polskiego oddziału firmy Oras.
Dodatkową zaletą jakości marki Oras jest fakt, że armatura produkowania jest wyłącznie w Europie. Firma posiada dwie fabryki w Skandynawii: w Finlandii i Norwegii oraz jedną fabrykę w Polsce. „Produkcja odbywa się zgodnie z systemem jakości ISO. Doceniają to konsumenci. W dobie niskiej jakości towarów produkowanych w Azji wiele osób szuka materiałów gwarantujących niezawodność” – dodaje Marek Biały i podkreśla, że zdecydowana większość osób, które kupują baterie Oras to konsumenci, którzy mają już w domu armaturę tej marki. Ich decyzja jest więc potwierdzeniem wysokiej jakości produktu.
Zaangażowany serwis
Obowiązujący na rynku standard gwarancji na baterie to 5 lat na szczelność głowicy znajdującą się w środku i 2 lata na pozostałe elementy. Jednak gwarancja to nie wszystko. Niezmiernie ważna jest jakość serwisu: łatwość zgłoszenia usterki i czas reakcji. Im mniej formalności - tym dla konsumenta wygodniej. Dlatego firma Oras nie wymaga pisemnych potwierdzeń i kopii dowodów zakupu. Jeśli klient zauważy jakąś usterkę można ją zgłosić telefonicznie dzwoniąc na bezpłatną infolinię. „Posiadamy ponad 50 serwisantów na terenie całego kraju. Dlatego osoby, które kupiły nasze baterie mają gwarancję, że ewentualna usterka zostanie bardzo szybko usunięta” – wyjaśnia Marek Jelonek, koordynator serwisu firmy Oras Olesno.
Częstym błędem jest też samodzielny demontaż armatury, w której wystąpiła usterka. Nie należy tego robić. Konsument ma prawo wymagać od producenta naprawienia kranu w jego mieszkaniu.
Nadesłał:
GlobalBrand Institute
|