16 startupów w akceleracji [m]spark
Do zainicjowanego przez GroupM programu [m]spark powered by KnowledgeHub Akcelerator zakwalifikowało się 16 z 52 zgłoszonych startupów, rozwijających narzędzia z zakresu marketingu i nowych technologii. Docelowo ich produkty wzbogacą ofertę GroupM.
– Spotkaliśmy się z bardzo pozytywnym odbiorem naszego pomysłu na akcelerator MarTech. To dla nas potwierdzenie, że wsparcie doświadczonych marketerów oraz przede wszystkim możliwość konfrontacji produktów i ofert poszczególnych startupów z oczekiwaniami klientów, to unikatowa wartość – zauważa Bartosz Drozdowski, CEO [m]spark powered by KnowledgeHub Akcelerator. – W trakcie selekcji projektów nie mieliśmy łatwego zadania, bo każdy z nich jest unikalny i odpowiada na określone potrzeby branży MarTech. Finalnie wybraliśmy te, które według nas najlepiej wpiszą się w potrzeby klientów największych agencji mediowych – dodaje Drozdowski.
Do etapu prezentacji ofert zaproszono 24 startupy, rozwijające narzędzia z takich obszarów świata digitalu jak e-commerce, content marketing, programmatic, DOOH, SEO, SEM, chatboty, augmented reality. Finalnie do akceleracji dostało się 16 startupów: share2sell, Ignico, chatBooster, Lydia, Platforma MyLED, SaveChart, Linkhouse.co, Persometrics, Just Run App, Runvido, 4screens, Digital Audio, Kitchen Casting, a'Pear, PushAd, ARBridg.
Chcąc stworzyć jak najlepsze warunki do pracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami oraz wymiany doświadczeń i pomysłów, startupy przeszły siedmiotygodniowy cykl szkoleń i sesji mentoringowych z pracownikami agencji i gośćmi specjalnymi.
– Program akceleratora był w moim odczuciu dobrze przemyślany. W jego formule zawarły się nie tylko prelekcje i warsztaty czy konsultacje indywidualne z mentorami, ale też spotkanie
z wybranymi klientami GroupM. Słowem – stworzono nam warunki do doszlifowania pomysłu oraz ulepszenia jego komunikacji – mówi Tomasz Kopera, CEO Ignico, uczestnik akceleratora.
Celem akceleratora [m]spark jest rozwinięcie i wdrożenie do oferty GroupM innowacyjnych pomysłów z sektora MarTech, czyli połączenia marketingu i technologii.
– Akcelerator [m]spark to inicjatywa dająca korzyści każdej ze stron. Startupy czerpią z dostępu do klientów i naszej wiedzy, nasi Klienci zyskują dostęp do licznych nowości na rynku aplikacji i rozwiązań dla marketingu digital, my – pozyskujemy nowych partnerów technologicznych rozwijających innowacyjne produkty – mówi Jarosław Pająk, plista Director, zarządzający projektem [m]spark z ramienia GroupM.
W ramach akceleracji mentorzy z GroupM, agencji mediowych MediaCom, Mindshare
i Wavemaker oraz przedstawiciele organizacji partnerskich dzielą się z uczestnikami unikalnym doświadczeniem rynkowym oraz wiedzą ze świata reklamy i nowych mediów. Grono mentorów [m]spark zasilili: Jakub Kossut, CEO Mediacom Poland; Barbara Sołtysińska, CO-founder i CEO IndaHash; Katarzyna Dworzyńska, Head of Business PR Calling; bloger Artur Kurasiński; Paulina Sobieszek, Mindshare Partner; Krzysztof Dębowski, COO Senuto, Marcin Woźniak, CEO KnowledgeHub, Paweł Lewandowski, Digital Trading Director MediaCom.
Obecnie rozwijana jest oferta poszczególnych startupów oraz ustalane są handlowe warunki współpracy i sprzedaży produktów. Trwają też pierwsze wdrożenia produktów. Pod koniec roku najlepsze startupy mają szansę na stałą agencyjną współpracę. Najbardziej perspektywiczny projekt lub projekty, wyłonione przez komitet [m]spark, mogą otrzymać nagrody z puli o wartości 100 tysięcy złotych. Informacje o bieżących wydarzeniach można śledzić na stronie www.mspark.ac.
O GroupM
GroupM to platforma technologiczna i negocjacyjna, współtworzona przez agencje mediowe WPP: MediaCom, Mindshare i Wavemaker. Największa na świecie grupa mediowa kontroluje ponad 30 proc. polskiego rynku, co daje jej pozycję lidera i przekłada się na efektywność rozwiązań oferowanych reklamodawcom. Dzięki stałym inwestycjom w rozwój wysokospecjalistycznego zaplecza technologicznego, GroupM zapewnia klientom dostęp do zaawansowanych, innowacyjnych usług i narzędzi, w tym marek takich jak: Xaxis, plista czy Light Reaction, gwarantując agencjom GroupM unikatowe rozwiązania technologiczne i efektywność realizowanych działań. GroupM jest jednocześnie na całym świecie prekursorem wdrażania standardów Brand Safety & Viewability.
GroupM została wyróżniona w Raporcie magazynu Media & Marketing Polska „Agencje Reklamowe
i Domy Mediowe Roku 2018” tytułem „Wspólna siła”, dowodzącym efektywności i skuteczności działań agencji mediowych MediaCom, Mindshare oraz Wavemaker.
O KnowledgeHub
KnowledgeHub to Fundusz Venture Capital inwestujący w nowoczesne rozwiązania technologiczne we wczesnej fazie rozwoju (start-up). Fundusz wspiera innowacyjne projekty o wysokim potencjalne rynkowym na etapie finansowania, zarządzania i szybkiego wzrostu wartości. KnowledgeHub specjalizuje się w rozwoju kompetencji inwestorskich w obszarze Digital Marketingu, wpierając spółki Funduszu w budowaniu i utrzymywaniu przewagi konkurencyjnej. Jednym z głównych celów KnowledgeHub jest stworzenie najszerszego portfela produktów i usług reklamowo-mediowych, który dzięki synergii spółek zagospodaruje wszystkie obszary Digital Marketingu.
KnowledgeHub w swojej działalności biznesowo-inwestycyjnej dysponuje kontaktami, know-how i doświadczeniem w zakresie zarządzania strategicznego, operacyjnego, finansowego oraz marketingu, sprzedaży i promocji. Eksperci i praktycy KnowledgeHub aktywnie uczestniczą w rozwoju spółek i nowych projektów technologicznych poprzez mentoring oraz consulting.
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|