2,1 mld ryz papieru sprzedanych w ramach programu ColorLok
Od czasu rozpoczęcia programu standaryzacji papieru ColorLok® w 2008 roku w jego ramach sprzedano 2,1 mld ryz. Oznacza to wzrost w porównaniu z ogłoszoną w marcu tego roku liczbą na poziomie 1,3 mld.(1)
Standard ColorLok obejmuje papiery ze specjalnymi dodatkami, które zapewniają krótszy czas schnięcia, żywsze kolory i głębsze czernie w druku atramentowym. Rosnąca dostępność papierów ColorLok od największych producentów — w tym różnorodnych papierów do ogólnego użytku biurowego — sygnalizuje ważny wzrost jakości światowych zapasów papieru.
„Technologia ColorLok podnosi jakość papieru — powiedział Larry Tracy, dyrektor ds. ColorLok, HP. — Konsumenci doceniają wyższy komfort druku, przez co coraz więcej firm stosuje technologię ColorLok w produkcji papieru biurowego”.
Zwiększona dostępność jest zasługą takich partnerów, jak Domtar i JK Paper Ltd., którzy używają technologii ColorLok we wszystkich klasach papieru sprzedawanego pod marką producenta, przez co staje się ona standardową częścią ich oferty. Obecnie na całym świecie dostępnych jest przynajmniej 220 różnych marek papieru z technologią ColorLok.
Do programu ColorLok dołączył też najnowszy członek, Inapa, czołowy europejski dostawca papieru.
„Inapa z dumą ogłasza, że nasza rodzina papierów Tecno obecnie wykorzystuje technologię ColorLok, aby zapewnić głębsze czernie, żywsze kolory i krótszy czas schnięcia w druku atramentowym — powiedział Antoine Lequitte, dyrektor ds. zaopatrzenia i marketingu w firmie Inapa. „Papier Inapa Tecno, znany i doceniany przez ekspertów, oferuje najwyższą jakość, która przekłada się na duży komfort druku”.
Tej jesieni także Antalis International, jeden z największych dostawców papieru w Europie, doda ColorLok do marki „Image Impact”, pod którą sprzedawany jest papier klasy A.
„Wdrażamy technologię ColorLok, ponieważ rozumiemy, jakie znaczenie ma dla naszych klientów druk najwyższej jakości — powiedział Xavier Jouvet, dyrektor ds. marketingu i zaopatrzenia w grupie Antalis International. — Uważamy, że technologia ColorLok stanowi ważną część tego doświadczenia”.
Czołowy europejski producent papieru, Mondi Uncoated Fine Paper, poszerzył swoją ofertę papierów ColorLok o odmiany NAUTILUS SuperWhite, IQ appeal oraz MAESTRO bulky.
„Istnieje widoczna różnica między wydrukami atramentowymi na papierze z technologią ColorLok i bez niej — powiedział Johannes Klumpp, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Mondi Uncoated Fine Paper. — Technologia ColorLok stosowana w szerszej gamie naszych niepowlekanych papierów stanowi dodatkową korzyść dla klientów”.
Technologia ColorLok to „pieczęć jakości”, której klienci mogą szukać w wielu różnych markach. Sygnalizuje ona klientom, że używany papier, nawet klasy komercyjnej lub pochodzący z recyklingu, posiada atrybuty jakości gwarantowane przez technologię ColorLok.
Do tych atrybutów jakości druku atramentowego należą:
— Bogatsze, żywsze barwy, głębsze i ciemniejsze czernie oraz krótszy czas schnięcia dzięki zastosowaniu specjalnych dodatków, które utrzymują atrament na powierzchni papieru.
— Biurowe papiery pochodzące z recyklingu, w których zastosowano technologię ColorLok, zapewniają stałą, wysoką jakość druku atramentowego i lepiej nadają się do powtórnego przetworzenia.www.hp.com/go/colorlok. HP i środowisko HP od kilkudziesięciu lat jest liderem w dziedzinie ochrony środowiska dzięki kompleksowej strategii środowiskowej. HP wpływa na działania całej branży, od wielu lat angażując się w utrzymanie przyjaznego dla środowiska naturalnego łańcucha dostaw, zwiększanie energooszczędności, obniżanie negatywnego wpływu działalności firmy na klimat oraz ponowne wykorzystanie produktów i recykling. HP uświadamia też klientom znaczenie atrybutów środowiskowych za pośrednictwem programu HP Eco Solutions, który ma pomóc klientom w rozpoznawaniu produktów i usług, przy których projektowaniu uwzględniono kwestie ekologiczne. Więcej informacji znajduje się na stronie www.hp.com/environment. HP — informacje HP tworzy nowe rozwiązania technologiczne, które mają znaczący wpływ na życie ludzi, biznes, rządy i społeczeństwo. Jako największe na świecie przedsiębiorstwo z branży zaawansowanych technologii, HP dostarcza szeroką gamę produktów, obejmującą drukarki, komputery osobiste, oprogramowanie, usługi i infrastrukturę informatyczną na zbiegu chmury oraz łączności, zapewniając bezpieczne, kontekstowe doświadczenia w połączonym siecią świecie. Więcej informacji na temat HP (NYSE: HPQ) można znaleźć pod adresem http://www.hp.com. (1) Wyniki ogłoszone w marcu 2011 r. na podstawie wewnętrznych danych rocznych skompilowanych 30 kwietnia 2010 r. Wyniki ogłoszone we wrześniu 2011 r. są oparte na wewnętrznych danych rocznych skompilowanych 30 kwietnia 2011 r. (2) „PTS test report #7099”, PTS Paper Technology Specialists, grudzień 2007 r. Więcej informacji o usuwaniu atramentu można znaleźć pod adresem http://www.hpl.hp.com/news/2009/jul-sep/deinking.html.
Nadesłał: