20 000 posiłków dla dzieci objętych programem Pajacyk
Kolejny rekord pomagania chce w tym roku pobić Sodexo Benefits and Rewards Services i ufundować 20 000 posiłków dla potrzebujących dzieci. To wyzwanie może się udać dzięki firmom, które zdecydują się wręczyć swoim pracownikom bożonarodzeniowy prezent w postaci Karty Podarunkowej z Pajacykiem.
Boże Narodzenie jest doskonałą okazją do dodatkowego motywowania pracowników. Sodexo od lat zachęca pracodawców do obdarowywania zatrudnionych Kartą Podarunkową Sodexo Stop Hunger, która zapewnia nie tylko wolność wyboru finalnego prezentu, ale przede wszystkim wsparcie szczytnego celu. Dzięki temu pracownicy korzystając z takiego prezentu mają również satysfakcję
z tego, że pomagają potrzebującym.
Podobnie jak w ubiegłym roku, Partnerem świątecznej akcji Sodexo jest Polska Akcja Humanitarna (PAH) z programem Pajacyk, którego celem jest wsparcie potrzebujących dzieci. Każde 10 zamówionych Kart Podarunkowych z Pajacykiem to jeden posiłek dla dziecka objętego programem Pajacyk.
„W ramach programu Pajacyk finansujemy szkolne posiłki dla dzieci i młodzieży od 6 do 15 roku życia, zagrożonych wykluczeniem społecznym z powodu ubóstwa, niezaradności życiowej rodziców czy niepełnosprawności. Z programu dożywiania regularnie korzysta blisko 100 placówek, w których obiady je prawie 2 000 dzieci. Wyróżnikiem wsparcia jakie oferuje nam Sodexo jest podwójna rola, jaką spełnia Karta Podarunkowa z Pajacykiem, która jest nie tylko prezentem pracodawców dla pracowników za całoroczny trud, ale także przekłada się na wymierne wsparcie dzieci w całej Polsce. Jako wkład na rzecz pozytywnej zmiany społecznej, tego typu zaangażowanie wpisuje się
w politykę CSR firm” – powiedziała Karina Diłanian – Pinkowicz, Kierowniczka ds. Współpracy z Darczyńcami w Polskiej Akcji Humanitarnej.
W akcji udział biorą także Partnerzy Sodexo (perfumerie Douglas, sklepy Go Sport, Media Markt, , Saturn oraz sieć stacji benzynowych Circle K), którzy przekazują swoje produkty do znajdującego się na stronie DlaCiebie.sodexo.pl – PromoSklepu. Użytkownicy Kart Sodexo mogą je kupić w atrakcyjnych cenach, a dochód z tych transakcji również jest przekazywany dla programu Pajacyk.
Zatem w tym przypadku angażowanie w działania społeczne nie kosztują nic ani firmę, która zdecyduje się na Karty Podarunkowe z Pajacykiem ani pracowników, którzy z nich skorzystają. Chyba, że postanowią osobiście zaangażować się w akcję i kupią cegiełkę na PromoSklepie, czyli jeden posiłek dla dziecka.
Motywowanie przez pomaganie
W ubiegłym roku dzięki firmom, które kupiły dla swoich pracowników Karty Podarunkowe z Pajacykiem i zaangażowały się we wspólną akcję Sodexo i Polskiej Akcji Humanitarnej, ufundowano 15 000 posiłków dla dzieci.
„W tym roku chcemy pobić nasz dotychczasowy rekord i ufundować 20 000 posiłków. Boże Narodzenie to czas wzajemnego obdarowywania i dzielenia się z potrzebującymi. Naszą akcją chcemy zachęcić pracodawców do wejścia na wyższy poziom motywacji. Chcemy, aby efektywnie motywowali pracowników nie tylko do pracy ale i do pomagania” - powiedziała Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services.
Sodexo od 20 lat dofinansowuje posiłki dzieciom na całym świecie w ramach akcji Sodexo Stop Hunger, której celem jest walka z niedożywieniem wśród najmłodszych. Dotychczas w projekt zaangażowały się 43 państwa, w tym również polski oddział Grupy.
To drugi rok współpracy Sodexo z Polską Akcją Humanitarną i jej programem Pajacyk. Do 2016 roku Sodexo wspierało warszawski oddział Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.