2013 rekordowym rokiem dla Piątnicy
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy osiągnęła w ubiegłym roku rekordowe obroty na poziomie 850 mln zł. Firma odnotowała znaczący wzrost sprzedaży we wszystkich najważniejszych kategoriach, zakończyła ważne inwestycje i rozwinęła eksport produktów.
Rok 2013 był bardzo dobrym rokiem dla OSM Piątnica. Firma zdobyła kolejny raz I miejsce w Rankingu Spółdzielni Mleczarskich, a także awansowała o 41 pozycji w rankingu największych polskich przedsiębiorstw „Lista 2000”. Otrzymała także prestiżowe tytuły „Filary Polskiej Gospodarki” oraz „Superbrands” i „Superbrands Created in Poland”. − W roku 2013 uzyskaliśmy rekordowo wysokie obroty na poziomie ponad 850 milionów złotych, czyli o 7% większe niż w 2012 roku – podsumowuje Zbigniew Kalinowski, Prezes OSM Piątnica. − Wartość marki Piątnica wzrosła o ponad 40%, mimo braku nakładów na reklamę w mediach, i zgodnie z szacunkami Rzeczpospolitej wynosi obecnie blisko 300 milionów zł. W 2013 roku udało nam się również zwiększyć eksport naszych produktów o ok. 2% w porównaniu z 2012 r. Wartość eksportu w ub. r. wyniosła 34 mln zł i stanowiła 4% obrotu firmy.
OSM Piątnica zakończyła w 2013 roku ważne, z punktu widzenia rozwoju firmy, inwestycje. Zakład w Piątnicy został rozbudowany o nowe hale produkcyjne i magazyn dystrybucyjny. Natomiast w zakładzie w Ostrołęce uruchomiono największą i najnowocześniejszą w Polsce linię do rozlewania i pakowania mleka świeżego. Produkowane w nim Mleko Wiejskie, dostępne od sierpnia ub.r. w nowoczesnej butelce z uchem, okazało się ogromnym sukcesem firmy. W wyniku wprowadzenia na rynek unikalnego opakowania sprzedaż mikrofiltrowanego, pasteryzowanego w niskiej temperaturze świeżego mleka Piątnicy wzrosła kilkukrotnie. Łączna wartość inwestycji zrealizowanych w ub. r. wyniosła ok. 64 mln zł.
− W 2013 roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży we wszystkich najważniejszych kategoriach produktowych – mówi Tomasz Głasek, Dyrektor Handlowy w OSM Piątnica. − Rewelacyjnie sprzedały się nowości z 2012 roku, takie jak Sery twarogowe Milandia w plastrach oraz jogurty naturalne. Znacząco wzrosła także sprzedaż mascarpone, a największy wzrost r/r osiągnęła sprzedaż Mleka Wiejskiego w butelkach. Udało nam się także utrzymać pozycję lidera dwóch kluczowych grup asortymentowych, tj. serków wiejskich oraz śmietan.
Więcej informacji na temat firmy OSM Piątnica na stronie www.piatnica.com.pl
Nadesłał:
JBcomm
|