3 kolejne linie lotnicze wybrały rozwiązanie Amadeus do dystrybucji ubezpieczeń
Etihad Airways, Hong Kong Airlines i Kenya Airways zyskają dodatkowe dochody dzięki wykorzystaniu rozwiązania Amadeus e-Retail do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych firmy Travel Guard Chartis klientom końcowym.
Firma Amadeus, wiodący dostawca rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla globalnej branży turystycznej oraz Travel Guard Chartis, jeden ze światowych liderów oferujących ubezpieczenia podróżne i usługi assistance, poinformowały o wybraniu ich produktów przez linie lotnicze Etihad Airways, Hong Kong Airlines oraz Kenya Airways. Oferta Amadeus i Travel Guard Chartis będzie dostępna w bezpośrednich kanałach rezerwacji tych przewoźników.
Połączenie doświadczenia firmy Amadeus w zakresie technologii, rozległej sieci dystrybucji (obejmującej linie lotnicze i biura podróży), którą dysponuje, oraz obszernego portfolio produktów Travel Guard Chartis zawierającego ubezpieczenia podróżne i szeroką gamę usług assistance, stanowi dla linii lotniczych najlepszą w branży ofertę pod względem dostępności, jakości dostarczanych usług oraz funkcjonalności do przeprowadzania rezerwacji.
- Ubezpieczenia podróżne to niezwykle wartościowy element obsługi klientów i możliwość dodatkowych zysków ze sprzedaży wiązanej dla linii lotniczych. Oferowanie ubezpieczeń podróżnych przy zakupie biletów lotniczych stanowi korzyść nie tylko dla klientów, ale zapewnia też liniom lotniczym atrakcyjne źródło dodatkowych dochodów - mówi Bob Gallagher, dyrektor marketingu w Travel Guard Worldwide. - Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z firmą Amadeus oraz możliwości dostarczania produktów w pełni zintegrowanych z mechanizmem Amadeus e-Retail i platformą Altéa Call Center. Wspólnie możemy zaoferować proste i ekonomiczne, a jednocześnie najlepsze w swojej klasie rozwiązania ubezpieczeniowe klientom linii lotniczych - dodaje.
Integracja programu ubezpieczeń podróżnych w ramach mechanizmu e-Retail (internetowego narzędzia do rezerwacji lotniczych firmy Amadeus) z procesami rezerwacyjnymi linii Etihad Airways, Hong Kong Airlines i Kenya Airways wymagała minimalnych inwestycji, a przyniosła natychmiastowe korzyści. Włączając ofertę ubezpieczeń podróżnych w swoje internetowe mechanizmy rezerwacji, linie lotnicze zapewniły klientom wygodę zakupów, a jednocześnie zyskały możliwość generowania dodatkowych dochodów ze sprzedaży usług nielotniczych na zamówienie. Ważny jest również fakt, że segment ubezpieczeniowy funkcjonuje w ramach Amadeus PNR (ang. Passenger Name Record), co umożliwia pełną integrację z systemami back-office.
Co więcej, ogólne korzyści z programu skłoniły linie Kenya Airways do dodatkowego oferowania usług ubezpieczeniowych za pośrednictwem call center.
Dla podróżnych korzystających z Internetu, kupowanie ubezpieczeń za pośrednictwem Amadeus e-Retail jest procesem łatwym i szybkim. Intuicyjne narzędzie rezerwacji pobiera odpowiednie dane o kliencie i planowanej podróży z lotniczego segmentu systemu, proponuje właściwą polisę ubezpieczeniową oraz wylicza jej wartość.
- Według prezentacji IATA przedstawionej podczas niedawnej konferencji CAPA [1], przychody niezwiązane ze sprzedażą biletów mają w 2010 roku wynieść 56 miliardów USD, czyli 12% całkowitych przychodów linii lotniczych - mówi Marcos Isaac, dyrektor Travel Services Business Group w firmie Amadeus. - Wybierając oferty firm Amadeus i Travel Guard Chartis, linie Etihad Airways, Hong Kong Airlines i Kenya Airways będą mogły skorzystać z nowych możliwości generowania dochodów oraz wesprzeć swoje strategie w zakresie sprzedaży usług dodatkowych - dodaje.
Informacje o Travel Guard
Travel Guard (http://www.travelguard.com), należący do firmy Chartis, jest jednym ze światowych liderów oferujących milionom podróżnym na całym świecie produkty i usługi ubezpieczeniowe obejmujące podróże. W oparciu o obszerne portfolio produktów i usług związanych z ubezpieczeniami podróżnymi, Travel Guard oferuje szeroki zakres natychmiastowych usług poprzez swoje centra wsparcia zlokalizowane w Azji, Europie i obu Amerykach.
Travel Guard oferuje usługi związane z podróżami służbowymi i prywatnymi, pomagając również rozwiązywać problemy związane z podróżowaniem oraz zarządzać ryzykiem. Zasięg działalności firmy, wysoki poziom świadczonych usług oraz udowodnione możliwości operacyjne zapewniają klientom firmy najwyższy poziom usług i produktów ubezpieczeniowych.
Pakiet platform technologicznych Travel Guard umożliwia bezproblemową integrację z większością systemów dystrybucji podróży oraz kanałów dystrybucyjnych dostawców. Produkty ubezpieczeniowe wprowadzane przez Travel Guard są wprowadzane do światowej oferty Chartis, Inc - powszechnych ubezpieczeń jak i ubezpieczeń obejmujących nieruchomości i losowe wypadki. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.travelguard.com oraz www.travelguardworldwide.com
Chartis jest jednym z liderów na światowych rynkach ubezpieczeniowych, świadczącym usługi około 40 milionom klientów w 160 krajach. Ponad 90 lat doświadczenia, kompleksowa oferta, doskonały serwis oraz stabilna pozycja finansowa gwarantują klientom Chartis poczucie bezpieczeństwa.
Chartis to nazwa handlowa wszystkich spółek prowadzących działalność w zakresie ubezpieczeń majątkowych i osobowych w ramach grupy Chartis Inc. Szczegółowa informacja jest dostępna na stronie: www.chartisinsurance.com
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to partner w dziedzinie technologii i operator transakcji dla globalnego przemysłu turystycznego. Firma zapewnia rozwiązania dystrybucyjne i technologiczne, aby umożliwić swoim klientom rozwój i osiąganie sukcesów na energicznie zmieniającym się rynku turystycznym. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (linie lotnicze, hotele, wypożyczalnie samochodów, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi, firmy oferujące wycieczki morskie, firmy ubezpieczeniowe i touroperatorzy), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży) i odbiorcy (firmy i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach, który oferuje rozwiązania IT dla praktycznie wszystkich graczy branży turystycznej. System Amadeus przetworzył ponad 670 milionów transakcji podróży w 2009 roku.
Amadeus ma swoje biura w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 72 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Większościowym właścicielem firmy jest Amadeus IT Holding S.A., której udziałowcami są firmy: BC Partners, Cinven, Air France, Iberia i Lufthansa. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 9 300 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Kontakt dla mediów
Joanna Parasiewicz
Senior Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 140
e-mail: joanna.parasiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Junior Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
[1] CAPA: Centre for Asia Pacific Aviation www.centreforaviation.com
Nadesłał:
EW
|