3 Złote Orły i Grand Prix dla San Markos
3 Złote Orły i Grand Prix dla agencji reklamowej San Markos za „Kumpla z Przeszłości”. Projekt dotyczący Powstania Warszawskiego otrzymał złote statuetki w kategoriach: Interactive – Interaktywne Działania Reklamowe, Kampania Społeczna 2009, Copywriterzy Roku 2009, oraz Grand Prix festiwalu.
„Kumpel z Przeszłości” agencji reklamowej San Markos (www.sanmarkos.pl) to pierwszy w historii konkursu Złote Orły projekt realizowany w Internecie, który otrzymał Grand Prix festiwalu.
Jury doceniło niestandardowy sposób przekazywania wiedzy o historii przyznając projektowi także główne nagrody w kategorii Interactive – Interaktywne Działania Reklamowe oraz Kampania Społeczna 2009. Za trwającą 63 dni pracę copywriterską współtwórcy projektu: Agata Grosicka i Artur Klimek otrzymali tytuł Copywriterów Roku 2009. Dotychczas projekt został nagrodzony również srebrnym bębnem na festiwalu reklamowym Golden Drum, srebrną nagrodą Silver Spotlight Award, dwiema statuetkami Złoty Spinacz 2009 oraz główną nagrodą w konkursie Epica Award 2009.
„Kumpel z Przeszłości” (www.youtube.com/watch?v=RaporHBfRHk) to projekt agencji San Markos zrealizowany wspólnie z firmą On Board PR (www.onboard.pl) i Biurem Promocji Miasta Stołecznego Warszawy, dla którego inspirację stanowiła 65. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. Na portalu społecznościowym Facebook stworzono dwa profile dwojga młodych ludzi – „Sosny” i „Kostka” – fikcyjnych powstańców. Aktualizowane codziennie, do końca Powstania (początek października) stanowiły prywatną kronikę Powstania Warszawskiego widzianego oczami dwojga młodych ludzi. „Kostek” i „Sosna” pisząc językiem ówczesnej młodzieży, opowiadali o swoich codziennych przeżyciach oraz umieszczali zdjęcia i filmy odzwierciedlające atmosferę tamtego okresu. Dzięki temu udało się zaprząc nowe technologie do zakrzywienia czasu i podróży do 1944 roku. „Kostek” i „Sosna” stali się jednymi z najpopularniejszych postaci prywatnych na polskim Facebooku. Ich losy śledziło niemal 4000 przyjaciół, którzy komentowali ich wpisy i toczyli żywe dyskusje na temat Powstania.
Złote Orły (www.zloteorly.com.pl) to jeden z najbardziej prestiżowych, polskich konkursów reklamy nagradzających najlepsze kampanie reklamowe. Projekty zgłaszane na konkurs oceniane są pod względem kreatywności, oryginalności pomysłu, niekonwencjonalnego podejścia do tematu oraz doskonałej formy i warsztatu. Celem konkursu jest promowanie najwyższych profesjonalnych standardów w branży reklamowej.
SAN MARKOS zajęła I miejsce w badaniu satysfakcji klientów z pracy agencji reklamowych - SMILE CHECK, organizowanym przez SAR i miesięcznik Press w 2008 i 2007 roku. Prezes agencji Magdalena Czaja pełni funkcję vice-przewodniczącej prezydium Komisji Etyki Reklamy oraz zasiada w kapitule programu Firma Przyjazna Klientowi. W portfolio agencji znajdują się m.in.: RWE, Gadu AIR, Neinver (centra outlet FACTORY), Budimex, AMS, Bosch, Olympus, OBI, Burger King, Multikino, Sony i Telekomunikacja Polska.