2020-04-21
Żabka Polska, Huawei i Caritas Polska zostały wyróżnione w 44. edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Laureatów doceniono za ogromny wkład w walkę z epidemią koronawirusa w Polsce.
Aktualne wydanie raportu, opublikowane także w serwisie RaportCSR.pl, to kompendium wiedzy nt. podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa i instytucje inicjatyw w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu w tym trudnym czasie. Obok prezentacji dobrych praktyk, znalazły się w nim także wywiady i komentarze ekspertów.
44. edycja Raportu CSR została w całości poświęcona kulisom walki polskiego biznesu z epidemią koronawirusa. I choć epidemia wciąż trwa, a walka o zdrowie i życie Polaków nadal się toczy, to dziś można już głośno powiedzieć o tych, dla których społeczna odpowiedzialność biznesu nie jest pustym sloganem. W czerwcu, gdy zostanie opublikowana kolejna edycja Raportu, przyjrzymy się kolejnym firmom i ich działaniom w zakresie walki z epidemią koronawirusa.
– Odpowiedzialne firmy, nie zważając na trudną sytuację gospodarczą, chętnie zaangażowały się w niesienie pomocy potrzebującym w tym trudnym czasie. Doceniając to ogromne wsparcie dla nas wszystkich, postanowiliśmy zadedykować im tegoroczną edycję Raportu CSR. Wyróżniliśmy działania sieci Żabka, która obok wsparcia produktowego przekazała na walkę z epidemią już blisko 9 mln zł, a także firmę Huawei, która jako jedna z pierwszych wprowadziła specjalne zasady pracy, aby zminimalizować ryzyko zakażeń wśród pracowników. Postanowiliśmy też przyznać specjalne wyróżnienie dla Caritas Polska, która zgromadziła już ponad 20 mln zł na wsparcie medyków i pomoc niesioną osobom starszym – podkreśla Natalia Witkowska, redaktor naczelna serwisu RaportCSR.pl.
Laureaci: sieć Żabka i firma Huawei
Pomoc o wartości blisko 9 mln zł została przekazana na walkę z epidemią dzięki inicjatywom podjętym przez firmę Żabka Polska, właściciela sieci ponad 6 tys. sklepów Żabka. Środki finansowe zostały przeznaczone na wsparcie instytucji wskazanych przez Ministerstwo Zdrowia, zakup testów diagnostycznych, a także, dzięki ogromnemu zaangażowaniu klientów, na pomoc 16 regionalnym szpitalom zakaźnym. Sieć, w odpowiedzi na rosnące zagrożenie, przeorganizowała też pracę swoich sklepów, by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracownikom i klientom. Umożliwia także klientom zakup maseczek ochronnych w najniższej cenie na rynku, która wynika z całkowitej rezygnacji z zysku przez firmę i jej franczyzobiorców.
Firma Huawei jako jedna z pierwszych w Polsce zareagowała na niepokojące doniesienia z Chin i wdrożyła specjalne zasady pracy, aby zminimalizować ryzyko zakażeń. Zorganizowano m.in. własny transport zbiorowy dla pracowników i wprowadzono funkcje health managera, który codziennie przeprowadza wywiady w grupie przydzielonych mu pracowników, m.in. mierzy temperaturę, pyta o samopoczucie. Huawei dodatkowo zaangażował się w pomoc lokalnym służbom medycznym. Firma przekazała 20 tys. masek ochronnych do Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie.
Caritas Polska ze specjalnym wyróżnieniem
W tej edycji Raportu CSR redakcja wyjątkowo postanowiła o wyróżnieniu Caritas Polska. Największa organizacja pomocowa w kraju, w ramach kampanii #PomocDlaSeniora oraz #WdzięczniMedykom, zgromadziła już ponad 20 mln zł. Pieniądze są sukcesywnie przeznaczane na pomoc dla seniorów, bezdomnych i chorych, a także na zakup respiratorów i najbardziej potrzebnego wyposażenia dla polskich szpitali.
Eksperci doceniają zaangażowanie polskich przedsiębiorstw i instytucji
W Raporcie CSR znajdziemy też komentarz Andrzeja Malinowskiego, prezydenta Pracodawców RP, który przywołując inicjatywy m.in. sieci Aptek Gemini, CTL Logistics, PKP Energetyka czy Vaping Association Polska, dowodzi, że polskie firmy zdają egzamin z odpowiedzialności. Przedstawiamy także przykłady inicjatyw skierowanych do przedsiębiorców, w tym Krajowej Izby Gospodarczej, która jest organizatorem kampanii „Nie pozwolę ci się zamknąć”. Przeczytamy też o działaniach służb medycznych, o tym jak sobie radzą lekarze z ogólnopolskich klinik Diaverum oraz jakie podjęto w nich działania, aby zapewnić będącym w grupie podwyższonego ryzyka pacjentom bezpieczeństwo i wsparcie ze strony personelu, a także o innowacyjnych działaniach sieci LUX MED, które umożliwiają skuteczne realizowanie potrzeb pacjentów w tym trudnym czasie.
Cały Raport można pobrać ze strony https://raportcsr.pl/raport-csr/
Raport CSR, czyli cykliczne kompendium dobrych praktyk
Raport CSR to pierwszy tak duży projekt wydawniczy w Polsce, którego misją jest promowanie najważniejszych i najciekawszych działań CSR prowadzonych przez firmy i instytucje. Pierwszy numer kwartalnika pojawił się w 2009 r. Od tego czasu ukazały się już 44 edycje, w których wyróżniono ponad 70 laureatów.
Projekt funkcjonuje także w sieci, w postaci portalu RaportCSR.pl, gdzie można pobrać wszystkie wydania kwartalnika. Portal dzięki codziennym informacjom z branży buduje kompendium wiedzy o społecznej odpowiedzialności biznesu.
Raport jest przygotowywany co kwartał przez redakcję portalu RaportCSR.pl. Partnerami Raportu są Agencja Informacyjna ISBnews, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” i serwis Kurier365.pl. W każdej edycji wybierane są projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką oraz strategią firm lub instytucji, które je realizują.
W poprzednich edycjach Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. PKN Orlen, Maspex, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, PKP Cargo, Fundacja OnkoCafe wraz z firmą Novartis, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, KGHM Polska Miedź, PKP Energetyka, Grupa Ferrero oraz spółka Emitel.
Nadesłał:
iwonamichalowska
|
|