5008 - nowy profil monospace'a
Wraz z modelem 5008 Peugeot proponuje nową interpretację kompaktowego monospace'a. Ten nowy model, odzwierciedlający podstawowe dla Marki wartości, optymalizuje wszystkie oczekiwane w tym segmencie atrybuty.
Nie idzie przy tym na ustępstwa, jeśli chodzi o wyjątkowo dobre zachowanie na drodze, a także wprowadza dopracowane technologie w trosce o komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Model 5008 wyraża w ten sposób ambicję ustanowienia nowych punktów odniesienia na rynku kompaktowych monospace'ów.
PEUGEOT ROZSZERZA SWOJĄ OBECNOŚĆ NA RYNKU W SEGMENCIE M1
Po modelu 308 SW i ostatnim crossover 3008, model 5008 o długości 4,53 m i wysokości 1,64 m w sposób naturalny uzupełnia ofertę Peugeot w segmencie M1. Nowy monspace kompaktowy 5/7 miejscowy wzmacnia obecność Peugeot w segmencie wysokich, przestrzennych pojazdów rodzinnych. 5008 stanowi drugą ofensywę Peugeot w segmencie wysokich i przestrzennych pojazdów M1.
MONOSPACE O PEŁNYM ROZMACHU, AERODYNAMICZNYM STYLU
Wygląd zewnętrzny modelu 5008 wyróżnia się harmonijną i szczególnie dobrze wyprofilowaną linią. Jego aerodynamiczna sylwetka (Cx = 0,29 i Scx = 0,77) przypomina... pociągi TGV. Sugeruje płynność ruchu i pierwszorzędne możliwości jezdne. Przód z profilowanymi reflektorami i bardzo nachyloną maską, bezpośrednio przedłużoną, zaczynającą się na wysokości osi przedniego koła szeroką przednią szybą, wydaje się stworzony do jak najskuteczniejszego „prucia" powietrza. Tę emanującą z modelu 5008 naturalną opływowość sylwetki podkreślają zdobiące zespół obudowy wlotu powietrza chromowane elementy, przydające jej szyku i elegancji. Wydłużona linia boków wzmacnia bijące z samochodu wrażenie ciągłego ruchu, natomiast górny pas nadwozia stwarza poczucie bezpieczeństwa.
Duża przeszklona powierzchnia zdaje się otaczać cały samochód bez żadnych przerw, co wynika zwłaszcza ze specyficznego kroju dużej nieruchomej tylnej bocznej szybki, stapiającej się z tylną szybą. To gwarancja wnętrza jasnego i przyjemnego dla wszystkich, również dla pasażerów z tyłu, którzy w wysokim stopniu skorzystają ze światła przenikającego przez obszerny szklany panoramiczny dach.
Obserwacja profilu pozwala odkryć także elegancką linię stylu, biegnącą od tylnych drzwi, wzmocnioną na błotniku i kończącą się w tylnej części modelu 5008. Ten zastrzyk energii wnosi dodatkowy dynamiczny akcent po bokach i dodaje charakteru pokrywie bagażnika modelu 5008.
Tylne światła, ze względu na specyficzny kształt, ale też technologię światłowodową, są wizualną sygnaturą samochodu. Tylny blok samochodu sprawia wrażenie czystości stylu, siły i wysokiego statusu. Linia pokrywy bagażnika pozwala domyślać się, że dostęp do niego jest bardzo łatwy, co stanowi podstawową zaletę samochodu rodzinnego.
Ten nowy styl bazuje na niespotykanej dotąd interpretacji kompaktowego monospace'a, w której dynamiczny aspekt wyglądu zewnętrznego harmonijnie łączy się z dużą przestrzenią „życiową" wnętrza.
WNĘTRZE SZCZEGÓLNIE UKIERUNKOWANE NA PRZYJEMNOSĆ PROWADZENIA
Stanowisko kierowcy modelu 5008 jest w świecie monospace'ów niezaprzeczalnie oryginalne i nowatorskie. Typowa dla tego segmentu wysoka pozycja kierowcy daje mu doskonałą widoczność i duże poczucie bezpieczeństwa.
Twórcom koncepcji tego samochodu udało się pójść dalej w kwestii ergonomii stanowiska kierowcy dzięki jakości foteli, a także prawie pionowemu położeniu koła kierowniczego, identycznie jak w modelu 308 Sedan. Taka pozycja kierowcy zapewnia mu maksimum komfortu i przyjemności, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej pozycji dla górowania nad drogą.
Wyposażone w awangardowe technologie, takie jak wyświetlacz na wprost oczu i wykonane z wysokiej jakości, szczególnie podnoszących wartość materiałów, "stanowisko pilota" opracowane jest w tym duchu komfortu jazdy spod znaku innowacji, który widać w każdym szczególe modelu 5008.
Umieszczony na wprost kierowcy zestaw wskaźników przedłużony jest elegancką fasadą techniczną o bardzo płynnej linii. Linia pochylonej fasady tablicy przyrządów harmonizuje z dynamiczną linią sylwetki, co stwarza silne wrażenie przestrzeni.
Wystudiowana ergonomia naturalnie znajdujących się pod ręką przyrządów sterujących wpisuje model 5008 w rodzinę sedanów Peugeot.
WNĘTRZE JASNE I BARDZO PRZESTRONNE
Szeroka przednia szyba (1,70 m²) przedłużona jest dużym szklanym panoramicznym dachem (1,69 m²), jednym z największych w gamie Peugeot. Dzięki temu pasażerowie mogą cieszyć się dużą jasnością wnętrza i wyjątkowym, panoramicznym widokiem na zewnątrz. Po dodaniu szyb bocznych, szyby za tylnymi drzwiami i szyby tylnej, przeszklona powierzchnia osiąga 5,77 m²!
Przestronne! Przymiotnik ten nie jest nadużyciem w stosunku do wnętrza modelu 5008. I tak, szerokość na poziomie łokci wynosi 1 476 mm z przodu i 1 520 mm w drugim rzędzie, złożonym z trzech jednakowej szerokości foteli. W trzecim rzędzie, w którym może zająć miejsce dwóch dorosłych pasażerów, wartość ta osiąga 1 341 mm! Przestrzeń na poziomie kolan jest równie duża, podobnie jak przestrzeń nad głowami, co pozwala bez trudu usadowić wysokich pasażerów.
Dla tych, którzy chcą zoptymalizować swoją siedzącą pozycję, trzy fotele drugiego rzędu dysponują dwiema możliwościami pochylenia oparcia i mogą się przesuwać oddzielnie na długości 130 mm. Z punktu widzenia modularności pozwala to zwiększyć pojemność bagażnika lub zostawić jeszcze trochę miejsca osobom siedzącym w ostatnim rzędzie.
WZORCOWA MODULARNOŚĆ
Modularność modelu 5008 jest na najwyższym poziomie w segmencie. Drugi rząd składa się z trzech jednakowej szerokości foteli, których położenie jest, dla optymalnego komfortu, regulowane wzdłuż, a pozycja oparcia - pod kątem. Fotele mogą też być oddzielnie składane w podłodze, aby stworzyć doskonale płaską powierzchnię na poziomie progu załadunkowego. Ponieważ fotel pasażera z przodu może być złożony w „stolik", istnieje możliwość załadowania przedmiotów długich, sięgających aż do deski rozdzielczej. Długość użytkowa w tej konfiguracji (wszystkie fotele złożone, a fotel pasażera złożony w „stolik") osiąga 2,76 m.
Funkcja ‘kino' bocznych foteli drugiego rzędu umożliwia swobodny dostęp do trzeciego rzędu. Prostym ruchem ręki podnosi się poduszkę fotela, a oparcie fotela przesuwa się do przodu zwalniając maksymalną ilość miejsca dla ułatwienia wejścia do samochodu.
Tę bardzo dopracowaną modularność odnajdziemy również w ostatnim rzędzie, gdzie dwa prawdziwe fotele składają się oddzielnie w podłodze.
Wnętrze modelu 5008 oferuje zatem wiele różnych możliwości zagospodarowania, aby jak najlepiej spełniać potrzeby wszystkich pasażerów.
REKORDOWA POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA
Praktyczny bagażnik modelu 5008 jest dzięki prostokątnemu kształtowi bardzo ustawny. Jest bardzo obszerny - oferuje, w zależności od pozycji przesuwanych foteli, pojemność od 758 l do 823 l wody (lub 579 do 678 dm3 według normy VDA 210) pod półką, przy złożonych fotelach trzeciego rzędu. Bagażnik modelu 5008 proponuje jedną z najlepszych w segmencie przestrzeni załadunkowych. Kiedy wykorzystana jest przestrzeń „po dach", pojemność ta dochodzi do 1 247 l i może osiągnąć 2 506 l, gdy złoży się drugi rząd.
Rodziny, którym zawsze brakuje miejsca, zwłaszcza w czasie wakacyjnych wyjazdów, mogą umieścić swoje rzeczy w licznych schowkach, znajdujących się „tu i tam" w całym wnętrzu. Z przodu schowek przed pasażerem uzupełniają wyjątkowo obszerne kieszenie w drzwiach, schowek pod kierownicą i pomysłowa, wentylowana konsola centralna o pojemności 10,5 litrów. W jej wnętrzu można umieścić rozmaite rodzaje przedmiotów, w tym także dwie półlitrowe butelki. Schowek ten zawiera też, zależnie od poziomu wyposażenia samochodu, gniazdo jack lub USB, co pozwala na dyskretne podłączenie przenośnego odtwarzacza.
Z tyłu pasażerowie mogą korzystać ze schowków na poziomie podłogi, jak również z łatwo dostępnych kieszeni tylnych drzwi.
We wnętrzu umieszczono też inne schowki - na małe przedmioty - tak dla kierowcy, jak i dla pasażerów, także tych z trzeciego rzędu.
Wreszcie - w wersji 5-osobowej - pod dywanikiem bagażnika dostępne są schowki o pojemności 60 litrów, co dowodzi, że cała przestrzeń została maksymalnie wykorzystana, aby zaoferować dużą praktyczność w codziennym użytkowaniu.
KOMFORT NA WSZYSTKICH MIEJSCACH
To przestronne, praktyczne i łatwe w aranżacji wnętrze jest także wyjątkowo wygodne. Wszyscy pasażerowie docenią wygodne fotele. Pasażerom z trzeciego rzędu poświęcono szczególnie dużo uwagi, aby mogli oni korzystać z wygody, bezpieczeństwa i praktyczności porównywalnych z pozostałymi miejscami. Są dla nich na przykład specjalne schowki, a duże szyby za tylnymi drzwiami mogą być wyposażone w rolety (jak w drugim rzędzie). Dla bezpieczeństwa mają też oni do dyspozycji kurtynowe poduszki powietrzne sięgające do trzeciego rzędu. Wreszcie, wysoki poziom komfortu akustycznego samochodu umożliwia im rozmowę z pasażerami z przodu bez podnoszenia głosu.
Dzięki przesuniętej względem rzędu poprzedzającego pozycji, pasażerowie trzeciego rzędu mają też niezakłócony widok do przodu, co dowodzi, że nie są to fotele uzupełniające, lecz pełnowartościowe.
Aby uczynić podróż tak wygodną, jak to tylko możliwe, nadmuchy o regulowanej przez pasażerów z drugiego rzędu wydajności, dostarczają na tył klimatyzowane powietrze przez otwory umieszczone w bocznych słupkach. Wszystkie miejsca mają w ten sposób zapewniony dobry poziom komfortu termicznego.
SYSTEM MULTIMEDIALNY Z TYŁU
Aby długie podróże były przyjemniejsze, model 5008 proponuje pasażerom z drugiego rzędu doskonale zintegrowany z wnętrzem system multimedialny.
Składa się on z umieszczonych w zagłówkach przednich foteli dwóch kolorowych siedmiocalowych ekranów, dostosowanej do wszelkiego rodzaju przenośnego sprzętu audio / video konsoli podłączeniowej (odtwarzacz video, konsole gier, odtwarzacz DVD i in.) i dwóch par słuchawek bezprzewodowych Bluetooth. Ta bezprzewodowa technologia jest szczególnie doskonała, jeśli chodzi o jakość dźwięku. Pozwala ona na przesłanie sygnału audio bez względu na pozycję słuchawek. Trzecią parę słuchawek można dokupić w akcesoriach i używać równocześnie.
Istnieje też możliwość jednoczesnego podłączenia dwóch źródeł video, powodując, że każdy ekran wyświetla obraz niezależnie. Dzięki temu pasażerowie mogą wybrać, czy chcą oglądać na obu ekranach ten sam czy też różne programy. Podczas gdy, na przykład, jeden z pasażerów gra w grę video, drugi ekran wyświetla kreskówkę, film, wideoklipy itd.
Podsumowując, wszystko zostało pomyślane tak, aby zaoferować maksimum komfortu w przestronnym i łatwym w aranżacji wnętrzu.
AWANGARDOWE TECHNOLOGIE W TROSCE O BEZPIECZEŃSTWO
Model 5008 tworzy nowe punkty odniesienia w dziedzinie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, wprowadzając do segmentu kompaktowych monospace'ów niespotykane dotąd, nowatorskie technologie.
- Wyświetlacz Head Up (Head Up Display) jest urządzeniem zapożyczonym z cockpitów samolotów myśliwskich! Umożliwia ono wyświetlanie podstawowych dla bezpiecznego prowadzenia samochodu informacji (prędkość, ogranicznik / regulator prędkości i Alert Bezpiecznej Odległości) na umieszczonej na przedłużeniu kopuły zestawu wskaźników przezroczystej płycie. Kierowca widzi te dane tak, jakby znajdowały się z przodu pojazdu, na poziomie pokrywy silnika, nie musi więc tracić z oczu drogi w celu uzyskania tych informacji. To nowatorskie dla tego poziomu gamy wyposażenie umożliwia rzeczywiste podwyższenie stopnia bezpieczeństwa, jak i komfortu użytkowania.
- Alert Bezpiecznej Odległości jest technologią, która pomaga kierowcy w zachowaniu bezpiecznych odległości. Umieszczony za pasem przednim radar mierzy w sekundach czas dzielący pojazd od pojazdu poprzedzającego i przekazuje informację na wyświetlaczu na wprost oczu. System alertu, konfigurowalny między 0,9 sek. a 2,5 sek. przy pomocy umieszczonych na desce rozdzielczej przełączników, alarmuje kierowcę, jeśli jedzie on za blisko poprzedzającego go pojazdu. Wyposażenie to jest nieintruzyjne, gdyż kierowca nadal panuje nad swoim pojazdem. Urządzenie to, kolejne z niespotykanych dotąd na tym poziomie gamy, jest bardzo skutecznym uzupełnieniem ogranicznika i regulatora prędkości w dziedzinie bezpieczeństwa.
- Snow Motion to inteligentny system antypoślizgowy. Wnosi on do klasycznych systemów antypoślizgowych nową funkcję, umożliwiającą kierowcy skuteczne ruszanie z miejsca i dalszą jazdę na oblodzonych lub zaśnieżonych drogach. To niespotykane dotąd operowanie ASR, który włącza się automatycznie, jest naturalnie jeszcze skuteczniejsze w połączeniu z oponami śnieżnymi.
- Poduszka powietrzna głowy / poduszka kurtynowa rozciągająca się na 3 rzędy foteli proponowana jest do wersji z siedmioma miejscami. Działająca z jednym generatorem, otwiera się równocześnie z bocznymi poduszkami powietrznymi, dla zoptymalizowania bezpieczeństwa pasażerów. Wszystkie rzędy są więc skutecznie chronione.
- Seryjne ESP, 6 poduszek powietrznych, elektryczny automatyczny hamulec postojowy z funkcją ‘Pomocy przy ruszaniu na wzniesieniu', czujniki zapięcia pasów na wszystkich miejscach, czujnik niskiego ciśnienia w oponach itd. : model 5008 posiada całe spektrum wyposażenia bezpieczeństwa, w trosce o przyjemność i komfort jazdy.
WYJĄTKOWO DYNAMICZNA JAZDA BEZ USZCZERBKU DLA KOMFORTU
Dzięki swoim dynamicznym cechom łączącym wyjątkowe, godne najlepszych Sedanów Peugeot, zachowanie na drodze z wysokim poziomem komfortu zawieszenia, model 5008 ma ambicję bycia nowym punktem odniesienia w segmencie kompaktowych monospace'ów w dziedzinie przyjemności z jazdy.
W dopracowanym do perfekcji zawieszeniu modelu 5008 odnajdujemy całe know-how Marki spod znaku Lwa. Po pierwsze, niespotykana dotąd w tym typie samochodu sztywność nadwozia (0,69 mrad), przyczyniająca się do znakomitego zachowania na drodze, ale też do komfortu wibracyjnego samochodu.
Następnie, oś przednia typu pseudo Mc Pherson z rozłączną belką antyprzechyłową, pochodząca z modelu 308, punktu odniesienia w dziedzinie dynamiki. Wreszcie oś tylna, z podatną belką, również pochodząca z płyty podłogowej nr 2 Grupy PSA, w wersji opracowanej specjalnie dla samochodów o dużej pojemności.
Cała praca inżynierów Peugeot polegała na zapewnieniu modelowi 5008 pewnego i skutecznego zachowania na drodze, przybliżając go do świata Sedanów przy jednoczesnym utrzymaniu oczekiwanego przez klientów monospace'ów wysokiego poziomu komfortu.
W uzupełnieniu doskonałego zestrojenia osi napędowych opracowano specjalnie opony o małym oporze toczenia, w rozmiarze 16'' i 17'', podczas gdy opony 18'' będą proponowane amatorom bardziej ‘sportowej' jazdy. Dużych rozmiarów hamulce (302 mm dla wersji z najmocniejszymi silnikami) gwarantują jak najskuteczniejsze hamowanie, a tak bliską firmie Peugeot przyjemność kierowania zapewnia grupa hydraulicznej elektropompy wspomagania.
Otrzymany rezultat jest wyjątkowy i obejmuje wszystkich pasażerów samochodu, łącznie z tymi z trzeciego rzędu, o których pomyślano na równi z pozostałymi. Ta synteza komfort / zachowanie stanowi jedną z głównych cech charakteru modelu 5008!
KOMPLETNA I EKOLOGICZNA GAMA SILNIKÓW
W chwili lansowania modelu 5008 zostanie zaproponowanych 6 zespołów napędowych najnowszej generacji. Są one doskonale dopasowane do dynamicznego profilu tej nowej propozycji monospace'a. Łącząc osiągi z niskim zużyciem paliwa, silniki te uzyskują umiarkowaną emisję CO2, umożliwiając przyjemność z intensywnej jazdy.
W chwili lansowania w cenniku znajdą się dwie propozycje silników benzynowych:
- 1.6 l VTi 120 KM BVM5 Euro 5 -7,3l/100 km i 169 g/km CO2 w cyklu mieszanym*
- 1.6 l THP 156 KM BVM6 Euro 5 - 7,1l /100 km i 169 g/km CO2 w cyklu mieszanym*
W grupie Diesel dostępne będą cztery oferty:
- 1.6 l HDi FAP 110 KM BVM6 - 5,4l/100 km i 143 g/km CO2 w cyklu mieszanym *
- 1.6 l HDi FAP 110 KM BMP6 - 5,21l/100 km i 135g/km CO2 w cyklu mieszanym *
- 2.0 l HDi FAP 150 KM BVM6 Euro 5- 5,8l/100 km i 151 g/km CO2 w cyklu mieszanym *
- 2.0 l HDi FAP 163 KM BVA6 Euro 5- 6,8 l/100 km i 178 g/km CO2 w cyklu mieszanym *
* w trakcie homologacji.
NAJNOWSZEJ GENERACJI WYPOSAŻENIE POMOCY W PROWADZENIU
Dla ułatwienia codziennej jazdy model 5008 proponuje użyteczne technologiczne wyposażenie, jak pomoc w parkowaniu przodem i tyłem czy też nowatorski system pomiaru dostępnego do parkowania miejsca.
Funkcję tę zapewniają umieszczone po bokach przedniego zderzaka dwa czujniki, które na wielofunkcyjnym ekranie zestawu wskaźników wizualnie informują o możliwości zaparkowania na wolnym miejscu i o stopniu trudności manewru do wykonania.
TECHNOLOGICZNIE DOSKONAŁA OFERTA MULTIMEDIALNA
W modelu 5008 znajdują się ostatnie nowości z gamy telematyki Peugeot, zwanej WIP (World In Peugeot). WIP Sound stanowi ofertę podstawową, proponując kompatybilne z MP3 autoradio mono CD, z umieszczonym w schowku centralnej konsoli gniazdem jack.
Urządzenie to może być uzupełnione zestawem głośnomówiącym Bluetooth i połączeniem USB dzięki opcji WIP Connect.
W modelu 5008 dostępne są dwa systemy radio-nawigacji:
- WIP Nav to podstawowy poziom gamy, z dużym kolorowym ekranem 7'',16/9, doskonale zintegrowanym i składanym w desce rozdzielczej. Na kartę SD wgrana jest kartografia 30 europejskich krajów, która może być wyświetlana w trybie ‘z lotu ptaka'. Wyposażenie to proponuje również zestaw głośnomówiący Bluetooth i autoradio mono CD MP3 z dodatkowym gniazdem.
- WIP COM 3D, oferta luksusowa, zawiera najbardziej w tej dziedzinie zaawansowane technologie: składany kolorowy ekran HD 7'' 16/9, kartografię europejską 3D, wgraną na twardy dysk o pojemności 30 GB, wejście na kartę pamięci SD, odtwarzacz DVD, gniazdo USB i audio/video, funkcję jukebox, zestaw głośnomówiący Bluetooth itd. Moduł GSM z wejściem na kartę SIM umożliwia dostęp do funkcji telefonicznych, ale też do dającego poczucie bezpieczeństwa Serwisu Peugeot Urgence, wzywającego pomoc w razie wypadku.
Wreszcie, dla wielbicieli wysokiej jakości dźwięku, istnieje opcja HiFi JBL. Składa się ona z sześciu głośników, wzmacniacza o mocy 240 W i kesonu basów, doskonale zintegrowanych z wnętrzem.
5008 - NAZWA ZACHOWUJĄCA LOGIKĘ PEUGEOT
Cyfra 5 w nazwie modelu 5008 jest echem dokonań Marki w dziedzinie pojazdów rodzinnych, podczas gdy środkowe podwójne zero przejmuje nazewnictwo właściwe pojazdom wysokim pod względem budowy i miejsca kierowcy, rozszerzając klasyczną gamę Peugeot. 8 określa z kolei generację, do której ten nowy model należy.
OFICJALNA PREZENTACJA NA SALONIE SAMOCHODOWYM WE FRANKFURCIE
Światowa Premiera modelu 5008 nastąpi podczas prezentacji na najbliższym salonie samochodowym we Frankfurcie, natomiast na rynek wejdzie on jesienią 2009 r.
Nadesłał:
ap
|