8 programów przydatnych PR-owcowi, o których być może nie wiedziałeś
Czy wiesz, że dzięki kilku prostym programom możesz zaoszczędzić nawet godziny pracy? Twój komputer z pewnością zmieści więcej, niż Word i Powerpoint. Zobacz, co jeszcze może Ci się przydać!
1. Capture-A-Screenshot
Niewielka aplikacja, która służy do robienia screenów ekranowych. Posiada znacznie więcej funkcji niż zwykły klawisz PrtScrn - może od razu zapisywać zrzuty ekranowe w wybranych katalogu, a także zapisywać tylko wybrany fragment ekranu.
Pobieranie: http://www.programosy.pl/program,capture-a-screenshot.html
2. Notepad ++
Dzięki możliwości pracy na wielu kartach, automatycznym otwieraniu ostatnich plików przy starcie i zaznaczaniu kolorem składni HTML i innych języków jest programem, który mam otwarty praktycznie cały czas. Świetnie sprawdza się do krótkich notatek czy w roli „przechowalni" tekstu.
Pobieranie: http://notepad-plus-plus.org/download
3. Google Talk
Idealny jako komunikator biurowy. W przeciwieństwie do Gadu-Gadu jest lekki, nie pożera olbrzymich zasobów i nie wyświetla irytujących reklam.
Pobieranie: http://www.google.pl/talk/intl/pl/
4. Irfanview
Szybka i wygodna przeglądarka plików graficznych. Wybieram ją ze względu na przetwarzanie wsadowe - czyli w przypadku, gdy do zmniejszenia jest 450 plików, wystarczy je wskazać, zaznaczyć odpowiednie opcje i... iść po kawę :)
Pobieranie: http://www.irfanview.pl/irfanview/pobierz
5. MozBackup
Mówi się, że użytkownicy komputerów dzielą się na dwie grupy: tych, którzy robią kopie zapasowe i tych, którzy będą je robili. Osobiście należę do tych pierwszych. Dzięki kilku kliknięciom mam kopię całej poczty w jednym pliku. Warto robić co jakiś czas - w końcu wszyscy wiemy, co oznacza złośliwość rzeczy martwych.
Pobieranie: http://mozbackup.jasnapaka.com/download.php
6. KeePass
Dziesiątki loginów i haseł do CMS, poczty, serwerów FTP i kodów PIN to codzienność PR-owca. Oczywiście niemal każde hasło jest inne (ułatwianie sobie życia pod tym względem nie jest wskazane), a prędzej czy później przychodzi moment, w którym pojawia się potrzeba zgromadzenia haseł w jednym miejscu. Choć taką funkcjonalność umożliwia większość przeglądarek internetowych, to zdecydowanie lepszym wyjściem jest stosowanie KeePassa - pozwala na wyszukiwanie rekordów i grupowanie ich, a dostęp do powstałej w ten sposób bazy haseł zabezpieczony jest, nomen omen, hasłem.
Pobieranie: http://keepass.info/download.html
7. AdWords Ad Creator
Co prawda nie jest to typowy program do instalacji, ale to narzędzie z pewnością ułatwia pracę z reklamami AdWords. Jedną z większych wad wbudowanego automatycznie w AdWords edytora jest kasowanie każdego znaku ponad limit w danym wierszu. Edytor distępny na wildtext.com jest wolny od tego mankamentu, przez co możemy dowolnie eksperymentować, a przy przekroczeniu limitu znaków w wierszu otrzymamy o tym informację (wraz z liczbą nadmiarowych znaków). Gotowa treść jest wysyłana na maila, co przydaje się, gdy klient chce zobaczyć, jak wygląda reklama. Wada - w wysyłanych emailach niepoprawnie wyświetlają się polskie znaki diakrytyczne.
8. TrueCrypt
Podstawą pracy PR-owca są informacje, a w szczególności dane, które z mozołem zbiera na służbowym komputerze. Do ich ochrony z pomocą przychodzi Truecrypt. To bardzo rozbudowany program służący do przechowywania poufnych danych, choć aby posługiwać się nim na najprostszym poziomie wystarczy zaledwie kilka chwil. Program tworzy „kontener" - plik o wskazanej przez nas wielkości. Plik ten następnie należy wskazać w programie i wprowadzić poprawne hasło, by uzyskać dostęp do stworzonego przez program „dysku" o wielkości takiej, jak kontener, gdzie przechowuje się wrażliwe dane. Dzięki temu nawet w przypadku kradzieży laptopa mamy pewność, że cenne informacje nie wpadną w niepowołane ręce.
Autor:
Jarosław Rewers,
Specjalista ds. e-pr
Jarek [at] nonoproblemo .pl
Nonoproblemo.pl
Nadesłał:
jrrewers
|