80 proc. firm w Polsce blokuje dostęp do internetu


80 proc. firm w Polsce blokuje dostęp do internetu
2008-10-17
W celu zwiększenia efektywności pracy, 80 procent firm blokuje pracownikom dostęp do niektórych zasobów sieci, w szczególności do serwisów P2P oraz określonych stron WWW.

W kolejnym badaniu D-Link Technology Trend sprawdzono poziom informatyzacji polskich przedsiębiorstw sektora MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) pod kątem dostępu do Internetu i wykorzystania zasobów sieci. Jak się okazało, wśród Polskich firm sektora MŚP, nie ma obecnie ani jednej, która nie posiadałaby łącza internetowego. Jednak biorąc pod uwagę, że firmy te zatrudniają od 50 do 250 osób, przepustowości wykorzystywanych łączy są stosunkowo niskie. Tylko co czwarte przedsiębiorstwo dysponuje łączem szybszym niż 6 Mb/s, a 11 procent firm wciąż pracuje na łączach do 1 Mb/s.

Wraz z popularyzacją usług dostępowych zmienił się także styl komunikacji polskich firm. Obecnie wszystkie firmy MŚP wykorzystują w korespondencji biznesowej pocztę e-maili, prawie 70 procent używa komunikatorów internetowych, co trzecia firma korzysta z usług Voice over IP, a co szósta prowadzi wideokonferencje.

Polskie firmy zdają sobie sprawę z ogromnych możliwości internetu jako narzędzia pracy. W większości także chcą by pracownicy nie korzystali z internetu w celach prywatnych lub rozrywkowych. Z badań D-Link Technology Trend wynika, że przeróżne ograniczenia w korzystaniu z internetu stosuje 80 procent firm. Najbardziej popularne są tu blokady komunikacji Peer-2-Peer (65 procent) oraz konkretnych stron WWW (55 procent) i portów do gier (50 procent). Rzadziej pracodawcy blokują komunikatory internetowe (35 procent), streaming mediów (27 procent) i prywatną korespondencję e-mail (18 procent). Co dziesiąta firma całkowicie blokuje pracownikom dostęp do przeglądarek internetowych.

Nadesłał:

Neodruk - wizytówki,reklama
http://www.neodruk.za.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl