Agent nie zawsze idealny
Zakup czy sprzedaż nieruchomości to nadal dla wielu Polaków życiowa inwestycja. Zainwestowanie wszystkich oszczędności, czy perspektywa wieloletniego kredytu nie ułatwiają podjęcia decyzji.
Kupujący i sprzedający szukają więc pomocy u profesjonalistów. Jakich kompetencji Polacy oczekują od pośredników w obrocie nieruchomościami sprawdził, wraz z IPSOS, ogólnopolski portal nieruchomości iHouse.
Polacy od pośredników w obrocie nieruchomościami oczekują przede wszystkim profesjonalizmu – tak odpowiedziało 55% respondentów badania „Czy Polacy lubią agentów” przeprowadzonego przez IPSOS na zlecenie iHouse.pl, ogólnopolskiego portalu nieruchomości oferującego nowoczesny System Obsługi Pracy Agenta, zintegrowany z aplikacją mobilną i portalem.
Agent idealny
Ogromne znaczenie ma dla Polaków zrozumienie ich potrzeb. Dla większości klientów kluczowe jest, by agent skoncentrował na proponowaniu nieruchomości zgodnych z preferencjami drugiej strony, a nie za wszelką cenę starał się przekonać do posiadanego w ofercie domu czy mieszkania. Ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że idealny agent musi znać rynek, głównie po to, by umiejętnie doradzić klientowi i sprostać jego oczekiwaniom. Zdaniem 44% respondentów ważny jest także dostęp
do najlepszych ofert na rynku. Polacy oczekują od pośredników zaangażowania i stałe kontaktu (odpowiednio 39% i 21%)
Badanie pokazało, że z usług agentów nieruchomości korzysta 47% Polaków – zarówno mężczyzn jak i kobiet, z czego dwie trzecie korzystało z takich usług przynajmniej dwa razy, a co najważniejsze kolejne 33% zamierza korzystać z ich usług w przyszłości.
Przeprowadzone badanie jest kolejnym dowodem na to, że Polacy wiedzą czego chcą od agenta nieruchomości. Są gotowi powierzyć mu swoje interesy, a co za tym idzie pieniądze, jeśli tylko będą mieli gwarancję, że otrzymają wysoką jakość usług, a cała transakcja zostanie zwieńczona sukcesem. Polski rynek nieruchomości zmierza w kierunku modeli zachodnich, w których to właśnie pośrednik jest ekspertem i doradcą klienta. Ogromnie się cieszę, że jako portal iHouse.pl jesteśmy częścią tej ewolucji – powiedział Hubert Bienias, Prezes Zarządu iHouse.pl
Agent na cenzurowanym
Polacy wiedzą również czego nie lubią w pośrednikach. Jako główny powód niezadowolenia blisko połowa badanych podaje niski standard obsługi klienta. Co czwarty ankietowany zwraca uwagę na całkowity brak zrozumienia jego potrzeb. Jak zatem pośrednik ma zaproponować odpowiednią nieruchomość jeśli nie potrafi poprawnie zinterpretować oczekiwań klienta?
Niezadowolenie budzi również niski poziom wiedzy na temat rynku nieruchomości, a także nierzetelność agentów, który niejednokrotnie reprezentują obie strony transakcji.
Jak znaleźć idealnego agenta?
Obecnie bardzo popularne jest dzielenie się opiniami i doświadczeniami w Internecie, również na temat pośredników nieruchomości. Nic w tym dziwnego, że zanim zdecydujemy się powierzyć komuś tak ważne dla nas zadanie jak znalezienie wymarzonego mieszkania czy domu, chcemy sprawdzić jego wiarygodność i doświadczenie. Odpowiedniego partnera można znaleźć na portalu www.iHouse.pl, który oferuje wyszukiwarkę agentów, uwzględniającą oceny przyznane przez klientów, w obszarach wiedza branżowa, szybkość reakcji na zapytania i zdolności negocjacyjne. Każdy z agentów może otworzyć swój profil – czyli dedykowaną stronę internetową, na której poza pełnymi danymi kontaktowymi i zdjęciem agenta, znajdują się także opinie i komentarze klientów oraz ogłoszenia obsługiwane przez danego pośrednika.
Badanie pod tytułem „Czy Polacy lubią agentów nieruchomości” przeprowadzono we wrześniu 2014 roku przez niezależną agencję badawczą IPSOS, na zlecenie iHouse.pl, ogólnopolskiego portalu nieruchomości oferującego nowoczesny Systemem Obsługi Pracy Agenta, zintegrowany z aplikacją mobilną i portalem. Badanie zrealizowano metodą CAVI (Computer Assisted Web Interviews) na reprezentatywnej pod względem płci, wieku i wielkości miejscowości próbie Polaków, mieszkańców miast powyżej 50 tysięcy mieszkańców, w wieku od 25 do 60 lat (N=1000 respondentów).
Nadesłał:
contrust
|