All Nippon Airways (ANA) jako pierwsza japońska linia lotnicza wybiera rozwiązanie Amadeus
All Nippon Airways (ANA), wiodąca grupa linii lotniczych w Japonii oraz firma Amadeus, globalny dostawca rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla branży turystycznej poinformowały, że ANA jako pierwsza japońska linia lotnicza wdroży rozwiązanie Amadeus Altéa Customer Management. Migracja ANA do Amadeus Altéa będzie istotnym krokiem w działaniach grupy mających na celu modernizację i konsolidację systemu obsługi pasażerów, obejmujących m. in. wymianę dotychczasowego systemu wykorzystywanego przez linię przez minionych dwadzieścia lat.
- Cieszymy się z zawarcia kontraktu z firmą Amadeus, jednym z najważniejszych graczy w branży zaawansowanych systemów technologicznych. Jesteśmy przekonani, że system firmy Amadeus pomoże nam rozwinąć nasz globalny marketing i zwiększyć efektywność - powiedział Keisuke Okada, wiceprezes linii ANA.
Po przejściu na nowy system, Altéa zautomatyzuje całość procesów zarządzania klientami linii ANA, usprawniając obsługę pasażerów na wszystkich etapach, włączając w to odprawę pasażerów. Linia ANA zyska również łatwy dostęp do alternatywnych lotów oraz do zmiany rezerwacji w przypadku pojawienia się problemów.
Migracja do systemu Altéa zapewni linii ANA istotne, wymierne korzyści, takie jak:
• Usprawnioną obsługę klientów: natychmiastowy dostęp do historii podróży umożliwi linii ANA nie tylko ustalanie preferencji pasażera w wyborze miejsca, ale i identyfikację jego kontaktów z linią. Na przykład, w przypadku stałych klientów pozwoli to zaoferować im preferencyjne warunki lub zaproponować spersonalizowaną ofertę.
• Prostsze i łatwiejsze procesy obsługi: intuicyjny interfejs użytkownika upraszcza złożone i czasochłonne procedury, takie jak odprawy lotniskowe czy wymiana biletów.
• Technologię opartą na otwartej platformie: rozwiązanie firmy Amadeus bazuje na elastycznej, globalnej i otwartej platformie technologicznej.
- Naszym celem jest dostarczanie liniom lotniczym na całym świecie zaawansowanych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają im dostosowywanie się do dynamicznych potrzeb branży oraz spełnianie oczekiwań pasażerów. Mając to na uwadze, z zadowoleniem witamy ANA jako pierwszą japońską linię lotniczą, która wybrała rozwiązanie Amadeus Altéa. Zarówno Japonia, jak i cały region Azji i Pacyfiku mają kluczowe znaczenie dla rozwoju firmy Amadeus. Rozwój bazy klientów w tym regionie jest dla nas priorytetem i dołożymy wszelkich starań, by współpraca z linią ANA i jej klientami przyniosła regionowi korzyści z naszych technologii - powiedziała Julia Sattel, wiceprezes Amadeus IT Group ds. informatyki dla linii lotniczych.
ANA jest 112 linią lotniczą na świecie, wykorzystującą rozwiązanie Amadeus Altéa Customer Management.
Proces pełnej migracji do wszystkich modułów pakietu Amadeus Altéa ma się zakończyć w 2015 roku.
***
Informacje o ANA Group
All Nippon Airways to ósma linia lotnicza świata i największa linia lotnicza w Japonii pod względem liczby przewożonych pasażerów. Utworzona w 1952 roku, w chwili obecnej wykorzystuje flotę 228 samolotów, obsługujących połączenia z 76 lotniskami krajowymi i zagranicznymi na 164 trasach. ANA zatrudnia 33 tysiące pracowników i wykonuje ponad 1000 lotów dziennie. W 2009 roku linia przewiozła 44 miliony pasażerów i wypracowała przychody w wysokości 13,7 mld jenów. ANA jest członkiem sojuszu Star Alliance od 1999 roku, zaś do jej programu Frequent Flyer (ANA Mileage Club) należy ponad 20 milionów członków. ANA jest pierwszym nabywcą najnowszego i najbardziej zaawansowanego technicznie samolotu świata, Boeinga 787 Dreamliner.
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 130 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Kontakt dla mediów
Joanna Parasiewicz
Account Director
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 140
e-mail: joanna.parasiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Nadesłał:
EW
|