Allegro i Wolt łączą siły – wspólny krok w kierunku prostszej codzienności


2025-10-29
Allegro, najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce, oraz Wolt, dynamicznie rozwijająca się aplikacja do zamawiania jedzenia i produktów codziennego użytku, ogłaszają współpracę, która otworzy przed klientami nowe możliwości. Już od dziś użytkownicy Allegro Smart! zyskają również roczny dostęp do usługi Wolt+, czyli dostęp do szybkich dostaw za 0 złotych na platformie Wolt,

To partnerstwo stanowi odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów, którzy poszukują prostych rozwiązań ułatwiających codzienne życie. W praktyce oznacza to, że za tę samą cenę klienci otrzymają szerszy pakiet usług, łączący świat zakupów online z szybkim dostępem do produktów pierwszej potrzeby.

Konsument w centrum zmiany

93% internautów w Polsce deklaruje zakupy online, a 72% korzysta z ekspresowych dostaw w modelu q-commerce¹. Dane te potwierdzają, że polscy konsumenci coraz częściej wybierają szybkość i wygodę jako kluczowe kryteria zakupowe. Współpraca Allegro i Wolt nie jest więc tylko ofertą promocyjną – to odpowiedź na istotny trend, w którym klient oczekuje ekosystemu usług dostosowanych do jego rytmu życia.

–Cieszymy się z nawiązania współpracy z Allegro – jedną z najbardziej cenionych i lubianych marek wśród Polaków. Wierzymy, że razem możemy dotrzeć do jeszcze szerszego grona klientów, bo łączy nas ta sama misja: ułatwianie codziennego życia – mówi Agata Polityło, dyrektorka generalna Wolt Polska. – Dzięki Wolt+ użytkownicy mają dostęp do dostaw za 0 złotych w coraz szerszej gamie kategorii. Na Wolt coraz częściej zamawiane są nie tylko dania restauracyjne, ale też kosmetyki, codzienne zakupy, kwiaty czy elektronika. To pokazuje, że nasza aplikacja staje się miejscem, w którym konsumenci mogą zaspokajać bardzo różnorodne potrzeby – wygodnie, szybko i w jednym ekosystemie. Dzięki partnerstwu z Allegro miliony aktywnych kupujących, którzy cenią wygodę zakupów online i chętnie korzystają z ekspresowych dostaw, będą mogli korzystać z dostaw za 0 złotych w Wolt – zarówno przy codziennych zakupach, jak i przy wyjątkowych okazjach.

Globalne trendy: subskrypcja jako nowa norma

Na świecie modele subskrypcyjne stały się jednym z głównych motorów wzrostu gospodarki cyfrowej. W 2024 r. globalny rynek subskrypcji wart był 650 mld USD, a prognozy mówią o wzroście do 1,5 bln USD do 2030 r.². Od rozrywki, przez mobilność, po finanse – konsumenci coraz chętniej płacą za dostęp do usług w ramach jednego pakietu. Współpraca Allegro i Wolt pokazuje, że także polski e-commerce wpisuje się w ten trend, oferując rozwiązania, które łączą różne potrzeby klientów.

Konsekwentnie rozwijamy ofertę Allegro Smart!, aby nasi klienci mogli czerpać jeszcze więcej korzyści z codziennych zakupów. Współpraca z Wolt to kolejny krok w tym kierunku. W ramach Smart! Bonusów wspólnie oferujemy dostęp do usługi, która doskonale odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów – ceniących szybkość, wygodę i prostotę. Dzięki tej współpracy budujemy długofalową wartość dla Smartowiczów także poza platformą Allegro – podkreśla Paweł Łowisz, dyrektor programów lojalnościowych w Allegro.'

Polska gospodarka cyfrowa na drodze rozwoju

Przez kolejne dwa lata prognozowana dynamika wzrostu rynku e-commerce w Polsce to 9,6 procent rocznie³. Połączenie benefitów do Allegro Smart! i Wolt+ nie tylko wzbogaca doświadczenie konsumenta, ale także stanowi przykład, jak strategiczne partnerstwa mogą wspierać rozwój całego rynku. Polscy klienci zyskują dostęp do coraz bardziej zintegrowanych usług, a firmy – możliwość wspólnego testowania i skalowania innowacyjnych modeli biznesowych.

Tego rodzaju współprace są ważnym sygnałem dla rynku: rosnące znaczenie subskrypcji w Polsce otwiera drogę do budowania nowych standardów obsługi konsumenta. Allegro i Wolt pokazują, że biznes może odpowiadać na te potrzeby w sposób szybki, praktyczny i oparty na danych.

Przypisy:

  1. „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2025”, Izba Gospodarki Elektronicznej

  2. Zuora Subscribed Institute, „The Subscription Economy Index 2025”

  3. „eCommerce in Europe 2025.”, ECDB

 



Kontakt dla mediów

Anita Williams – Senior PR Consultant
anita.williams@cluepr.pl

Sasha Vislaus – Communications Lead for Poland
sasha.vislaus@wolt.com

O Wolt

Wolt jest firmą technologiczną, która umożliwia użytkownikom łatwe zamówienie i szybką dostawę jedzenia z ulubionej restauracji oraz zakupów – do domu lub biura. Firma współpracuje z restauracjami oraz partnerami detalicznymi i kurierskimi w 27 krajach, w ponad 500 miastach. Firma z siedzibą w Helsinkach została założona w 2014 roku. Obecnie zatrudnia ponad 11 000 osób i jest kierowana przez współzałożyciela i CEO Miki Kuusi. 

W 2022 roku Wolt i amerykańska spółka Door Dash podjęły decyzję o fuzji. Wolt kontynuuje swoje operacje pod niezmienioną nazwą we wszystkich lokalizacjach, w których firma działała do tej pory.

Nadesłał:

MariaCL

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl