Aluminium rwie w górę - EL 100 - DRUGA IKONA SITAG
Błyszczący rdzeń z aluminium nawiązuje do epoki ojców pary i elektryczności. Przywołuje świat fordyzmu i mówi - między Dłonią i Głową jest Serce dzięki któremu można rzucić wyzwanie grawitacji. Fotel EL 100 marki SITAG narodził się z tego marzenia i krzepi - w górę serca.
W słynnym filmie "Metropolis" Fritza Langa ubodzy robotnicy czyli Dłonie pracują na rzecz bogaczy, czyli Umysłu, a nad światem unosi się dwuznaczna poświata ekonomicznego rozdarcia. Podzieleni ludzie znajdują kogoś, kto przyniósłby harmonię. Niestety, wszystko okazuje się iluzją. Tragiczna historia rozgrywa się na tle epoki przemysłowej, pary i elektryczności. W świecie, który błyszczy metalem, zasnuwa się parą, mruga sztucznym okiem kamery, dyszy morderczym trudem w fosforyzującej, elektrycznej poświacie. Wszystko tu jest podporządkowane pracy na rzecz nowej Atlantydy budowanej dzięki technice. To ona może sprawić, że kiedyś utracony raj ziści się na nowo, dzięki połączeniu Dłoni, Umysłu i Serca.
Projekt fotela EL 100 marki SITAG nawiązuje do tej przemysłowej estetyki swoim wertykalnym nośnikiem oparcia wykonanego z lanego aluminium. Błyszczący metal wyrywa do góry niczym ściany Muzeum Guggenheima Franka Gehrego. Mierzy ku niebu, jak maszyny pierwszych aeronautów. Wertykalny pęd jest nakręcony marzeniem o pokonaniu grawitacji, oddaje charakter ducha butnego i wojowniczego, który ambitnie się pnie ku górze. To kosztuje wysiłek, mozół, trud pracy.
Grafika EL 100: projekt Andrzej Dobosz (2014), format: 70x70cm
Grafika Andrzeja Dobosza oddaje industrialny nastrój przez zestawienie biomorficznej formy nośnika produktu z symbolami epoki industrialnej - żarówką, machiną latającą, pryzmatem i tubą gramofonu. Precyzję i finezję przemysłowego wytworu oddaje optyczny przyrząd skonfrontowany z kobiecą sylwetką - symbolem delikatności i finezji.
Fotel EL 100 marki SITAG
Projekt tego fotela wykorzystuje język materiałów epoki pary i elektryczności. Nośnik oparcia i krzyżak to biomorficzna, odlana formy wykonane z polerowanego aluminium. Miękka forma siedziska z tworzywa z zaokrągloną na przedniej krawędzi tapicerowaną poduszką zmniejsza ucisk na mięśnie ud i zapobiegania drętwieniu kończyn dolnych podczas wielogodzinnego siedzenia. Oparcie zarówno w wersji tapicerowanej jak i siatkowej poprzez regulację wysokości na aluminiowym tragarzu pozwala na łatwe dopasowanie do kręgosłupa osoby siedzącej. Niezawodne siłowniki gazowe regulują wysokość siedziska i zapewniają jego sprężystość w najniższym położeniu. Komfort siedzenia podnosi również zintegrowany z siedziskiem mechanizm umożliwiający regulację głębokości siedziska oraz automatyczną regulację siły nacisku na oparcie w zależności od wagi użytkownika. Aluminiowa konstrukcja gwarantuje nieporównywalną trwałość i wytrzymałość fotela.
O projekcie "Forma to diagram sił. Ikony SITAG":
Projekt „Ikony SITAGA” to cykl dziewięciu grafik Andrzeja Dobosza, inspirowanych najbardziej charakterystycznymi i znanymi modelami foteli marki SITAG. Pretekstem do jego powstania jest obchodzony w tym roku jubileusz 20-lecia naszej firmy. To dobry moment, aby podsumować dotychczasową działalność w dość przewrotny sposób, opracowując coś w rodzaju biografii naszej marki w kontekście emocjonalnym. Chcemy tym samym rozpocząć dyskusję o designie, o jego istocie, znaczeniu, o przyszłości, sile biznesowej oraz o innowacyjności - mówi Anna Vonhausen, Dyrektor Kreatywny Sitag Formy Siedzenia
O Sitag
SITAG to marka foteli biurowych klasy PREMIUM będących synonimem doskonałych rozwiązań ergonomicznych i technicznych, nowoczesnego designu i wysokiej jakości materiałów. Firma SITAG Formy Siedzenia produkuje fotele biurowe klasy PREMIUM od 1995 roku. Dynamiczny rozwój firmy zapewniła starannie dobierana do potrzeb polskich odbiorców i wciąż uaktualniana oferta bazująca na oryginalnym, własnym wzornictwie. Wieloletnie doświadczenie producenta pozwoliło na wykreowanie zróżnicowanego i wyjątkowego asortymentu.
O Andrzeju Doboszu (ur. 1977)
Projektant. Fotograf. Dokumentalista. Architekt estetyki, w pracy nieustannie szukający balansu pomiędzy aspektami rynkowymi, a kulturą wizualną. Współpracował przy tworzeniu wielu projektów kreatywnych dla najbardziej znanych i wymagających marek m. in. GPD Advertising, Chigo Design . Członek Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej (STGU ).
Kontakt medialny
Adam Korpalski
KLAXON Communications
ul. Górczewska 216/403
01-460 Warszawa
tel. 22 216 99 12
tel. 22 370 29 05
fax. 22 370 29 44
mail: adam.korpalski@klaxon.pl