Amadeus nawiązuje współpracę z lotniskami w Monachium i Kopenhadze
Lotniska w Monachium i Kopenhadze wdrożą rozwiązanie Amadeus Airport Sequence Manager w 2013 roku oraz Amadeus Airport Fixed Resource Optimiser w 2014 roku.
Amadeus poinformował o zawarciu umów z lotniskami w Monachium i Kopenhadze, których przedmiotem jest wspólna praca nad opracowaniem i wdrożeniem dwóch nowych rozwiązań informatycznych dedykowanych portom lotniczym. Oba produkty firmy Amadeus - Airport Sequence Manager oraz Airport Fixed Resource Optimiser - będą stanowić część nowego pakietu rozwiązań Amadeus dla portów lotniczych.
We współpracy z lotniskiem w Monachium, jednym z najbardziej ruchliwych portów lotniczych w Europie, który w 2012 roku obsłużył prawie 400 000 lotów, Amadeus uruchomi rozwiązanie Airport Sequence Manager. Narzędzie optymalizuje proces sekwencjonowania pasów startowych do odlotów oraz zapewnia wspólny obraz sytuacji dla wszystkich uczestników operacji lotniczych. Lotniska zyskują pewność co do dokładności danych, większej przewidywalności oraz terminowego działania, nawet w niekorzystnych warunkach. Amadeus Airport Sequence Manager zwiększa istniejącą przepustowość lotniska oraz redukuje przestoje w obsłudze lotów dzięki optymalizacji sekwencji odlotów. W ten sposób niekorzystne warunki mają mniejszy wpływ na planowanie odlotów, szczególnie jeśli chodzi o procedury odladzania. Amadeus Airport Sequence Manager stanowi kluczowy element Airport Collaborative Decision Making (A-CDM) - inicjatywy branżowej, której celem jest zwiększenie wydajności operacyjnej wszystkich operatorów portów lotniczych poprzez skoncentrowanie się na procesie powtórnego przygotowania samolotu do lotu i sekwencjonowania przed odlotem.
Z kolei współpraca z portem lotniczym w Kopenhadze - głównym skandynawskim lotniskiem - pozwoli firmie Amadeus na rozwój rozwiązania Airport Fixed Resource Optimiser. Narzędzie zostało zaprojektowane w celu ustalenia najbardziej optymalnej alokacji zasobów względem rozkładu lotów oraz czynników biznesowych bazujących na doświadczeniach lotnisk i linii lotniczych, w tym pasażerów. W zakresie planowania rozwiązanie poprawia wykorzystanie infrastruktury dzięki optymalnemu wykorzystaniu stanowisk i bramek na lotniskach, co prowadzi do obniżenia kosztów. Natomiast w obszarze operacyjnym narzędzie pozwala na podniesienie jakości doświadczeń - zarówno z punktu widzenia pasażera, jak i linii lotniczych - dzięki przyspieszeniu procesu powtórnego przygotowania samolotu do lotu oraz szybszemu i łatwiejszemu transferowi, który zmniejsza ryzyko opóźnienia lotu.
- Współczesne lotniska znajdują się dziś na rozdrożu i muszą zdecydować, czy będą zaangażowane w działalność polegającą wyłącznie za zarządzaniu infrastrukturą, czy też rozwiną swój model biznesowy, stając się dostawcami zaawansowanych usług zorientowanych na rozwój działalności biznesowej. Jednak taka zmiana niesie ze sobą poważne wyzwania, które w dużym stopniu dotyczą kwestii technologicznych. Amadeus zajmuje bardzo dobrą pozycję, znajdując się w centrum branży turystycznej, co pozwala mu na wspieranie lotnisk w tej transformacji. Cieszymy się, że możemy współpracować przy przygotowywaniu zaplecza technologicznego dla innowacyjnej platformy IT - skomentował Michael Zaddach, Senior Vice President IT, Munich Airport.
- Usprawnienie wydajności operacyjnej może przynieść lotniskom efekty pod warunkiem, że wszystkie powiązane strony - operatorzy lotniska, personel naziemny i linie lotnicze mówią tym samym językiem - powiedział Christian Poulsen, Vice President and CIO, Copenhagen Airport. - Podejście społeczności Amadeus do technologii udoskonaliło współpracę pomiędzy liniami lotniczymi oraz obsługą naziemną. Z niecierpliwością oczekujemy dnia, w którym lotniska również staną się częścią tego zintegrowanego środowiska - dodał.
- Technologia ma ogromny potencjał, pozwalający na dokonanie transformacji wydajności operacyjnej portów lotniczych, która sprawia, że proces podejmowania decyzji jest bardziej spójny i dokładny, a także oparty na wiedzy na temat klienta i wymaganiach operacyjnych w obrębie całego łańcucha podróży - skomentował John Jarrell, Head of Airport IT, Amadeus. - Trudno sobie wyobrazić lepszych partnerów dla wprowadzenia naszych nowych rozwiązań niż lotniska w Monachium i Kopenhadze, które należą obecnie do najbardziej innowacyjnych na świecie. Jesteśmy przekonani, że współpraca z tymi światowej klasy lotniskami zaowocuje znakomitymi rozwiązaniami dedykowanymi portom lotniczym - dodał.
Więcej informacji na temat firmy Amadeus oraz oferty dedykowanej portom lotniczym można znaleźć na stronie: www.amadeus.com/airports.
***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).
Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 73 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2012 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2910,3 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1107,7 mln euro.
Spółka jest notowana na hiszpańskich giełdach pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35, STOXX Europe 600 Index oraz Dow Jones Sustainability Index (DJSI).
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Nadesłał:
EW
|