Amadeus pierwszym dostawcą rozwiązań EMD (Electronic Miscellaneous Document) dla biur podróży


Amadeus pierwszym dostawcą rozwiązań EMD (Electronic Miscellaneous Document) dla biur podróży
2011-01-10
Z chwilą wdrożenia premierowego w branży rozwiązania EMD Server w linii lotniczej Finnair, Amadeus umożliwił biurom podróży praktyczne wykorzystanie aplikacji, usprawniającej elektroniczną wymianę informacji z przewoźnikami lotniczymi

Amadeus, wiodący dostawca rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla globalnej branży turystycznej poinformował, że jako pierwszy wprowadził na rynek przeznaczone dla biur podróży rozwiązania zgodne ze standardem IATA - EMD (Electronic Miscellaneous Document) - i uzyskał dla nich całkowitą akceptację IATA.

Wszyscy dostawcy GDS zobowiązani są zapewnić dostępność standardu EMD dla biur podróży na wszystkich rynkach ARC (Airlines Reporting Corporation) i BSP (Billing & Settlement Plan) do końca 2013 roku.

EMD to branżowy standard elektronicznej wymiany informacji, umożliwiający liniom lotniczym i biurom podróży bardziej efektywną wymianę danych związanych ze sprzedażą, zarządzaniem, dystrybucją i realizacją usług lotniczych. Amadeus jest pierwszą w branży firmą, która osiągnęła pełną zgodność z tym standardem. Amadeus nie tylko zastąpił dotychczasowe narzędzie nową wersją elektroniczną, pozwalającą na wystawianie dokumentów związanych z niezależnymi usługami związanymi z podróżowaniem, takimi jak dostęp do poczekalni, vouchery itd., ale - wyprzedzając konkurentów - zapewnił możliwość pobierania opłat za szereg usług bezpośrednio związanych z lotem, takich jak obsługa nadbagażu czy możliwość wyboru posiłków.

Firma Amadeus informowała już o kompleksowym rozwiązaniu EMD dla linii lotniczych wdrożonym 1 czerwca 2010 roku w linii Finnair, które umożliwia przewoźnikowi korzystanie z EMD w bezpośrednich kanałach sprzedaży. Wprowadzanie przez Amadeus rozwiązań EMD na kolejne rynki umożliwi liniom lotniczym dystrybuowanie, również za pośrednictwem biur podróży, szerokiej gamy produktów zgodnie ze standardami IATA - w tym także usług dodatkowych - poprzez kanał dystrybucyjny, który przynosi przewoźnikom ponad 60% obrotów i zapewnia wysokie zyski.

Wprowadzenie standardu EMD w biurach podróży pozwala obniżyć koszty, umożliwia zautomatyzowane raportowanie i księgowanie sprzedaży usług dodatkowych, a jednocześnie oferuje podróżnym pojedynczy, skonsolidowany i czytelny dokument elektroniczny, szczegółowo prezentujący wszystkie zakupione usługi. Standard ten ma kluczowe znaczenie dla efektywnej sprzedaży dodatkowych usług linii lotniczych, takich jak zwiększona przestrzeń przed fotelem, posiłki podczas lotu czy opłaty bagażowe. Według badania, przeprowadzonego ostatnio przez IdeaWorks, usługi dodatkowe są szybko rosnącym składnikiem obrotów linii lotniczych - w 2009 roku ich wartość na całym świecie wzrosła o 43%, osiągając 11 mld euro[1].

- Cieszymy się, że jako pierwsza firma w branży oferujemy biurom podróży pełne rozwiązanie o kluczowym znaczeniu dla dochodowości. Biura podróży zyskują jednolitą, ustandaryzowaną metodę obsługi sprzedaży wszelkich usług linii lotniczych, w pełni zintegrowaną z ich systemami, pozwalającą w bardziej efektywny sposób kontrolować wydatki - komentuje Rudy Daniello, dyrektor ds. zarządzania produktami dystrybucyjnymi w firmie Amadeus.

- EMD jest dla nas bardzo ważny, ponieważ linie lotnicze zmierzają w kierunku opracowywania ofert wieloskładnikowych. Szukamy ekonomicznego sposobu rozliczania każdej sprzedawanej przez nas usługi, który da się dopasować do istniejących procesów i poprawi ich automatyzację. Kryteria te w pełni spełnia oferta EMD firmy Amadeus - mówi Minna Tuorila, dyrektor działu podróży służbowych w fińskim biurze podróży Suomen Matkatoimisto.

Wdrożenie przez Amadeus rozwiązań EMD dla biur podróży jest obecnie realizowane w Finlandii - pierwsze biura mają rozpocząć ich wykorzystywanie w I kwartale 2011 r. Na kolejnych 20 rynkach, w tym rynkach ARC (Airlines Reporting Corporation), wejdą one do eksploatacji w 2011 roku, na kolejnych 70 rynkach w 2012 roku, zaś na pozostałych 70 należących do IATA rynkach BSP (Billing & Settlement Plan) - w 2013 roku. EMD jest kluczowym składnikiem realizowanego przez IATA przedsięwzięcia usług elektronicznych, mającego na celu wyeliminowanie dokumentów papierowych. Według szacunków IATA, wprowadzenie EMD pozwoli branży lotniczej zaoszczędzić 2,9 mld USD rocznie.

[1] „The Amadeus Guide to Ancillary Revenue" - IdeaWorks, 21 lipca 2010 r.

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2009 roku system Amadeus przetworzył ponad 670 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 72 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2009 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,461 mln euro oraz EBITDA w wysokości 894 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 200 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com


Kontakt dla mediów

Joanna Parasiewicz Senior Account Manager

Dział Nowych Technologii Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 140

e-mail: joanna.parasiewicz@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl


Elżbieta Więckiewicz Junior Account Manager

Dział Nowych Technologii Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108

e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl