Amadeus zawiera strategiczną umowę z HRS
Firma Amadeus jako pierwsza rozpoczyna dystrybucję oferty hotelowej HRS przez kanał GDS, wykonując istotny w skali branży krok w kierunku efektywnej dystrybucji informacji o hotelach.
Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla branży turystycznej, i HRS, wiodący na świecie portal hotelowy dla klientów korporacyjnych, podpisały strategiczne porozumienie o współpracy, której efektem będzie dystrybucja oferty hotelowej HRS za pośrednictwem systemu Amadeus.
Umowa stanowi duży krok w realizacji strategii przez firmę HRS, ponieważ po raz pierwszy portal hotelowy będzie udostępniał swoją ofertę poprzez globalny system dystrybucji.
W ramach umowy, która stanowi duży przełom w zakresie dystrybucji przez firmę Amadeus oferty hotelowej pochodzącej z wielu źródeł („Multisource"), Amadeus dokona integracji ze swoim system dystrybucyjnym bazy danych HRS, zawierającej około 250 tysięcy obiektów hotelowych, w tym ponad 50 tysięcy niezależnych hoteli, które dotychczas były dostępne wyłącznie poprzez system HRS.
HRS oferuje podróżującym służbowo szeroki wybór hoteli na całym świecie, któremu towarzyszą szczegółowe i wysokiej jakości informacje handlowe dostępne w 32 językach, gwarancja najlepszych cen dla wszystkich hoteli oraz elastyczne i przyjazne klientowi warunki rezerwacji. Integrując ustandaryzowaną ofertę hotelową HRS z niedawno zmodernizowanym przez firmę Amadeus systemem wyszukiwania i rezerwacji miejsc hotelowych, Amadeus i HRS odpowiadają na oczekiwania klientów, zainteresowanych efektywnym, zintegrowanym dostępem do kompletnych informacji o hotelach. Integracja ofert hotelowych HRS z systemem Amadeus eliminuje wiele pracochłonnych czynności zawiązanych z wyszukiwaniem i rezerwacją hoteli, pozwalając uniknąć wielokrotnego sprawdzania tej samej oferty w różnych kanałach. Środowisko GDS wzbogaci się również o dużą liczbę cenionych, niezależnych hoteli, które do tej pory nie były w nim dostępne.
Tobias Ragge, Chief Executive Officer, HRS, komentuje - Strategiczne porozumienie z firmą Amadeus to duży krok w realizacji naszej wielokanałowej strategii, mającej na celu oferowanie naszym partnerom poszerzonej, zintegrowanej możliwości dystrybucji oferty hotelowej z jednego źródła. Rozpoczynając dystrybucję oferty poprzez GDS, umożliwiamy dokonywanie rezerwacji we współpracujących z nami hotelach za pośrednictwem ponad 91 tysięcy biur podróży i ponad 65 tysięcy punktów sprzedaży linii lotniczych na całym świecie. Zintegrowane rozwiązanie HRS, łączące niezależne oferty hotelowe bezpośrednio z systemem GDS, pozwala naszym partnerom hotelowym na redukcję kosztów dystrybucji o 10% w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań. Jednocześnie odpowiadamy na zapotrzebowanie naszych klientów na całym świecie, oferując szeroki wybór niezależnych hoteli dostępnych przez rozwiązanie Amadeus. Dzięki temu nasi klienci korporacyjni będą czerpali korzyści z większych możliwości dotyczących rezerwacji obiektów hotelowych, ponieważ ich partnerzy z biur podróży teraz także mają dostęp do szerszej oferty hotelowej.
Firma Amadeus rozpoczęła już integrację oferty HRS ze swoim systemem dystrybucyjnym, dzięki czemu wyszukiwanie i dokonywanie rezerwacji będzie równie łatwe, jak w przypadku wszystkich ofert zawartych w GDS. W 2012 r. korporacje i biura podróży zyskają dostęp do tej oferty zarówno za pośrednictwem Amadeus e-Travel Management - internetowego narzędzia do samodzielnego dokonywania rezerwacji, z którego korzysta 5200 korporacji z całego świata - jak i Amadeus Selling Platform - rozwiązania dla punktów sprzedaży, używanego przez biura podróży. Umożliwi im to korzystanie z ofert hoteli pochodzących z różnych źródeł - GDS i HRS - szybko i łatwo dostępnych na jednym ekranie i obsługiwanych przez znakomicie zintegrowany system.
- HRS to idealny partner, który dopełnia obecną ofertę hotelową, dostępną w systemie Amadeus. Zapewnienie zintegrowanego dostępu do oferty hotelowej HRS poprzez system GDS jest kluczowym etapem realizacji naszej strategii „Multisource", pozwalającej osiągnąć wyższy poziom efektywności poprzez konsolidację oferty hotelowej pochodzącej z różnych źródeł. - komentuje Francisco Pérez-Lozao, Vice President New Business, Amadeus - Współpraca z HRS odzwierciedla wspólną koncentrację na potrzebach naszych klientów i rysuje przed obiema firmami bardzo ciekawe perspektywy.
Yves Galimidi, Global Travel Purchaser, Indirect Material and Services (IMS), IKEA, komentuje: - Współpraca Amadeus i HRS stanowi dla nas bardzo dobrą wiadomość. Oznacza bowiem, że możemy teraz zapewnić naszym podróżnym najlepsze miejsca hotelowe w atrakcyjnych cenach, bez czasochłonnego wyszukiwania hoteli. Rozszerzenie oferty hotelowej jest odpowiedzią na szybko zmieniające się potrzeby sieci Ikea, co bardzo nas cieszy.
Informacje o HRS
HRS - Hotel Reservation Service - prowadzi globalny system elektronicznej rezerwacji hoteli dla firm i osób prywatnych, oparty na bazie danych obejmującej ponad 250 tysięcy hoteli z różnych kategorii cenowych w Niemczech, Europie i pozostałych rejonach świata. System umożliwia użytkownikom dokonywanie bezpośrednich rezerwacji bez dodatkowej opłaty, z natychmiastowym potwierdzeniem i według stale aktualizowanych, specjalnych cen HRS. Ceny pokoi podawane dla wybranych hoteli są cenami gwarantowanymi dla danej rezerwacji. Więcej informacji o HRS można znaleźć pod adresem www.HRS.com.
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Nadesłał:
EW
|