Amadeus zwiększa swoją obecność na rynku rozwiązań mobilnych


2011-04-15
Firma Amadeus zawarła globalną umowę o współpracy strategicznej z wiodącym integratorem usług mobilnych – firmą conTgo. Amadeus zostanie globalnym resellerem opracowanego przez conTgo rozwiązania Mobile Travel Assistant. Firma Amadeus, wiodący dostawca rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej poinformowała o zawarciu umowy, zapewniającej jej status oficjalnego globalnego resellera wszystkich mobilnych rozwiązań firmy conTgo, umożliwiającej integrowanie produktów conTgo ze swoją ofertą oraz sprzedaż tych rozwiązań obecnym i przyszłym klientom firmy.

Umowa umożliwi natychmiastowe udostępnienie rozwiązania Amadeus Mobile Travel Assistant wszystkim firmom zajmującym się zarządzaniem podróżami i przedsiębiorstwom wykorzystującym technologie Amadeus do przeprowadzania rezerwacji i zarządzania podróżami służbowymi. Mobile Travel Assistant dostarcza istotne informacje dotyczące podróży bezpośrednio na telefony komórkowe podróżnych, dokładnie wtedy, gdy są one potrzebne. Dotyczy to na przykład informacji o transporcie naziemnym czy hotelach, a także dowolnych informacji powiązanych z konkretną lokalizacją, wskazanych przez pracodawcę lub firmę zarządzającą podróżami.

- American Express Global Business Travel była pierwszą firmą, która nawiązała globalną współpracę z conTgo i dokonała integracji technologii mobilnych z nowym rozwiązaniem mobileXtend. Taka integracja umożliwia wykorzystanie rozwiązania mobilnego na różnych platformach, w tym Amadeus. Cieszymy się, że nasze podejście do propozycji conTgo zyskało potwierdzenie w umowie z firmą Amadeus - powiedział Michel La Bianca, VP Global Travel Technology Strategy w firmie American Express Travel.

Rozwiązanie Mobile Travel Assistant istotnie zwiększa bezpieczeństwo osób będących w podróżach służbowych, dostarczając wybranym pracownikom konkretnych ostrzeżeń i informacji o globalnym ryzyku. W razie zagrożenia lub w sytuacjach kryzysowych, aplikacja umożliwia przedsiębiorstwom skuteczną komunikację z osobami podróżującymi za pośrednictwem sugestywnego, graficznego interfejsu użytkownika. Jednocześnie usługa zapewnia realne zmniejszenie kosztów, gwarantując lepsze egzekwowanie polityki firmy związanej z podróżami służbowymi.

Mika Kiljunen, CEO w Kaleva Travel Group, komentuje: - Firmy Amadeus i conTgo współpracują już od pewnego czasu. Jednak po zacieśnieniu współpracy obu firm ogólna wartość rozwiązania Mobile Travel Assistant w połączeniu z systemem dystrybucyjnym Amadeus staje się znacznie większa. Amadeus dostarcza firmie Kaleva Travel najbardziej efektywne rozwiązania typu point of sales dla firm zarządzających podróżami, które chcą zapewnić swoim globalnym klientom możliwość mobilnego zaopatrzenia, bezpieczeństwo i komfort podróżowania.
Użytkownicy rozwiązania Mobile Travel Assistant, na przykład tacy, jak firma Microsoft będąca pilotażowym klientem, mogą za pomocą modułu MapCast tworzyć wizualny przegląd wszystkich podróży służbowych w firmie. Przedsiębiorstwo może komunikować się bezpośrednio z osobami będącymi w podróży, korzystając z interfejsu mapy oraz połączenia filtrów planu podróży i wyboru geo-przestrzennego. Z rozwiązania MapCast można korzystać w dowolnym miejscu za pomocą normalnej przeglądarki oraz zwykłego połączenia z Internetem i wykorzystywać je do obsługi dowolnej rezerwacji zaimportowanej do rozwiązania Mobile Travel Assistant.
- Przedsiębiorstwa i firmy zarządzające podróżami potrzebują rozwiązań ułatwiających opiekę nad pracownikami z uwzględnieniem ograniczeń określonych przez politykę firmy i konieczność ograniczania kosztów. Rozwiązanie Mobile Travel Assistant jest niekwestionowanym liderem branży - zostało przetestowane i sprawdzone, funkcjonuje bez problemów na całym świecie. Co więcej, znakomite działanie firmy conTgo podczas sytuacji kryzysowych, takich jak zakłócenia lotów spowodowane pyłem wulkanicznym, grudniowy chaos śnieżny czy powodzie w australijskim Queensland, dowodzi jej potencjału i zdolności świadczenia doskonałych usług naszym wspólnym klientom - powiedział Albert Pozo, Director Multinational Business & Corporate Travel w firmie Amadeus.

Johnny Thorsen, Co-founder i CEO, conTgo, komentuje: - Ta ważna umowa z firmą Amadeus umacnia naszą współpracę i podkreśla oficjalną integrację naszych produktów z ofertą Amadeus dla dobra społeczności pracowników podróżujących służbowo. Ogromnie cieszymy się z faktu zacieśnienia współpracy z firmą Amadeus.

***

Informacje o conTgo
conTgo jest wiodącym dostawcą zintegrowanych usług mobilnych dla branży turystycznej i konferencyjnej. Dostarczane przez conTgo rozwiązania pomagają przedsiębiorstwom zmniejszać wydatki związane z podróżami, poprawiać egzekwowanie polityk, zwiększać bezpieczeństwo podróżujących pracowników oraz podnosić komfort podróżowania.

Z usług conTgo dostarczanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych korzysta obecnie ponad 400 tysięcy podróżnych w ponad 70 krajach. W roku 2010 firma conTgo przetworzyła ponad 1 milion rezerwacji podróżnych dla ponad 5000 firm z całego świata.

Wizją firmy jest zapewnianie podróżnym natychmiastowego dostępu do przydatnych w podróży usług i informacji w dowolnym miejscu i czasie, za pomocą dowolnych urządzeń mobilnych.

Dyrektor generalny i współzałożyciel firmy - Johnny Thorsen - został uznany przez BTN za jednego z 25 najbardziej wpływowych szefów w branży turystycznej w 2010 roku. Firma conTgo została uhonorowana tytułem BTTB Traveller Services Provider of the Year 2010 i była nominowana do nagrody Global Mobile Award za rok 2010.
Aby zapoznać się z demonstracją działania rozwiązania Mobile Travel Assistant, wyślij SMS zawierający słowo „DEMO" na numer +44 7800 140 090 lub +61 416 907 366. Aby uzyskać więcej informacji o conTgo, wyślij email pod adres info@conTgo.com lub odwiedź witrynę www.contgo.com.

Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 270 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Kontakt dla mediów

Joanna Parasiewicz
Account Director
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 140
e-mail: joanna.parasiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl