Andropol na Heimtextil 2016. Nowe wzory wnętrzarskie
Przedstawiciele Andropolu podpatrywali najnowsze trendy w branży wnętrzarskiej we Frankfurcie nad Menem. Zdobyte informacje projektantki spółki wykorzystają, przygotowując nowe kolekcje pościeli w sezonie 2016 -2017
Styczniowe targi Heimtextil to największe na świecie targi tekstyliów, przeznaczonych do wyposażenia wnętrz i obiektów. Wydarzenie otwiera sezon imprez w branży wystroju wnętrz na świecie. Ponad 2.800 wystawców przedstawiło we Frankfurcie niezwykle bogatą ofertę tkanin dekoracyjnych i obiciowych, zasłon, firan, rolet, karniszy, tapet, wykładzin ściennych, bielizny pościelowej, tekstyliów do kuchni i łazienki, dywanów itp. Tegoroczna impreza biła rekordy popularności – odwiedziło ją ponad 69 tys. zwiedzających. Wśród nich byli przedstawiciele Andropolu, spółki specjalizującej się m.in. w tekstyliach domowych i właściciela marki Sweet Home.
- Targi Heimtextil stanowią swoisty barometr trendów na nadchodzący rok i punkt odniesienia dla branży tekstyliów zarówno pod względem wzornictwa, jak i innowacyjności - mówi Radosław Klinowski, dyrektor handlowy Andropolu. - Obecność na największych na świecie targach tekstyliów jest dla Andropolu kluczową sprawą. Tam po prostu trzeba być.
Tematem przewodnim najnowszych trendów jest „Well-Being” czyli „dobre samopoczucie”.
- Ideą tego nurtu jest dom, jako oaza spokoju, w której odpoczywamy od codziennej gonitwy i wielogodzinnego bycia „online” – mówi Ewa Wrażeń, kierownik działu wzornictwa Andropolu. – W specjalnej strefie trendów przedstawione są poszczególne grupy tego nurtu, wyrażone poprzez aktualne kolory, różnorodne wzory i struktury tkanin.
W pierwszej grupie dominuje biel i jej odcienie - kolory lekkie, jasne, delikatne , i uspakajające. Druga grupa to energia - pulsujące kolory, wysokie kontrasty, jaskrawość, niebieskości, czerwienie i zielenie. W trzecim wariancie położono nacisk na zielenie – zarówno te naturalne (np. kolor mchu), jak i kolory roślin wychodowanych w sztucznych warunkach, nadrealistyczne modyfikowane, ale też kolory ziemi widzianej z kosmosu, kamieni i minerałów. Czwarta grupa to kolory ,,obfite” - dojrzałe czerwienie, karminy, brązy, akcenty złota miedzi i innych metali.
- Wszystko to przenosi się na tkaniny i tworzywa – mówi Ewa Wrażeń. - Widzimy transparentność związaną z grupą jasnych kolorów, mnóstwo wzorów pochodzenia etnicznego i orientalnego, ociekających brązami i złotem. Z jednej strony mamy wzory inspirowane naturą, o strukturze kory drzew, mchów, paproci, kwiatów, z drugiej - ,, kosmiczną kalejdoskopowość’’, nowoczesne żakardowe powtórzenia, trójkąty i proste geometryczne kształty.
W tym roku na targach zaskakiwał ogromny wybór tkanin o różnorodnych strukturach- powtórzeniach, fałdach, załamaniach - bardzo zmysłowych, działających na odczucia użytkowników.
Ale Heimtextil to nie tylko okazja do przedstawienia najnowszych trendów - część ,,dizajnerska’’ połączona była z prezentacja nowych technologii - nowoczesnych programów do projektowania wzorów , również za pomocą drukarek cyfrowych.
Informacje pozyskane na targach projektantki Andropolu wykorzystają, przygotowując kolejne kolekcje pościeli. Tkaniny na pościel produkowane są w białostockiej fabryce spółki.
- Myślę, że z powodzeniem firma Andropol wprowadzi nową kolekcję nowoczesnych wzorów geometrycznych, trochę zwariowanych, zarazem prostych, wyciszonych, tajemniczych i co najważniejsze trafiających w gust naszych klientów – dodaje Ewa Wrażeń. - Takie inspiracje wpływają oczywiście na naszą twórczość, zabieramy się więc do pracy.
Wzory Andropolu od lat robią furorę nie tylko wśród klientów indywidualnych. Obecnie są sprzedawane m.in. w sklepach IKEA, w sieci hipermarketów Auchan, a wcześniej zyskały uznanie m.in. firmy Black Red White. Domowe tekstylia i artykuły wnętrzarskie można kupić także w sieci własnych sklepów Sweet Home – w Białymstoku, Andrychowie i Łodzi oraz za pośrednictwem platformy internetowej – www.e-sweethome.com.pl.
Nadesłał:
Masz-Media
|