ArtGroup ociepliło Kraków – zakończyła się kampania „Ciepło dla Krakowa”
Grupa marketingowa ArtGroup wsparła swoimi działaniami zakończoną właśnie kampanię „Ciepło dla Krakowa”. Celem kampanii była popularyzacja ciepła sieciowego wśród mieszkańców miasta, zarządców nieruchomości, administratorów budynków i spółdzielni mieszkaniowych.
Cel
Nadrzędnym celem kampanii „Ciepło dla Krakowa” była popularyzacja ciepła sieciowego wśród mieszkańców miasta poprzez rzetelnie przygotowaną komunikację marketingową. Działania te miały zwiększyć świadomość na temat możliwości korzystania z ciepła sieciowego i jego atutów. Założono również zwiększenie świadomości marki „Ciepło dla Krakowa”, a także połączenie działań wizerunkowych z komunikacją sposobów wykorzystania ciepła uzyskanego w ten sposób. Intencją było wywołanie jednoznacznego skojarzenia marki Ciepło dla Krakowa zarówno z wykorzystaniem ciepła sieciowego do ogrzewania, jak i ze sposobem pozyskiwania ciepłej wody użytkowej.
Grupy docelowe
Grupę docelową kampanii stanowili mieszkańcy Krakowa, zarządcy nieruchomości oraz administratorzy budynków i spółdzielni mieszkaniowych.
Czas trwania
Kampania „Ciepło dla Krakowa” trwała od 1 października do 13 listopada 2013 r.
Kreacja
Twórcy kampanii postawili na symbol kojarzący się jednoznacznie z Krakowem. Bohaterem materiałów przygotowanych przez ArtGroup jest postać smoka, legendarnego zagrożenia dla mieszkańców miasta. Według tradycyjnego sposobu pozyskiwania ciepła i wody użytkowej, ogień służy do nadawania cieczy wysokiej temperatury. Zestawienie smoka i ognia stanowi zatem w tym kontekście odwołanie do niebezpieczeństw wynikających ze stosowania tradycyjnych form uzyskiwania ciepła. Odwołanie do symbolu smoka sprawia, że przekaz jest czytelny i zapamiętywalny, a kampanii, pomimo powagi tematu nie brakuje humorystycznego akcentu.
Przebieg
Wg rankingu przeprowadzonego przez Europejską Agencję Środowiska, Kraków zajmuje trzecie miejsce wśród miast o najbardziej zanieczyszczonym powietrzu. Troska o komfort życia mieszkańców miasta skłoniła spółki EDF Kraków, Elektrownia Skawina i Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Krakowie do utworzenia w 2010 roku marki Ciepło dla Krakowa. Celem inicjatywy była popularyzacja ciepła sieciowego, stanowiącego alternatywę dla rozwiązań konkurencyjnych, np. ciepła pochodzącego z indywidualnych i lokalnych źródeł gazowych. Zakończona kampania programu „Ciepło dla Krakowa”, wsparta przez Grupę Marketingową ArtGroup, zwracała szczególną uwagę na kwestie poprawy bezpieczeństwa wynikające z użytkowania ciepła sieciowego. Działania ArtGroup wspierające inicjatywę opierały się na przygotowaniu i przeprowadzeniu komunikacji marketingowej, która wyróżniałaby tę formę ogrzewania od innych. Działania Grupy koncentrowały się na przeprowadzeniu komunikacji wizerunkowej. ArtGroup odpowiadała m.in. za stworzenie strony internetowej www.cieplodlakrakowa.pl oraz za przygotowanie i intensywną komunikację projektu. W jej ramach przeprowadzono kampanię zasięgową w serwisach biznesowych i na portalu gazeta.pl. Grupa postawiła również na targetowanie behawioralne, całość natomiast wspierały działania w Google. Wykorzystano także formaty wizerunkowe jak Tripplebillboard, Halfpage i Top Layer. Komunikacja projektu w Internecie została wsparta materiałami publikowanymi przez lokalne media, animacjami znajdującymi się w autobusach miejskich oraz materiałami BTL. Wszystkie te elementy złożyły się na zwiększenie świadomości mieszkańców Krakowa na temat wykorzystania alternatywnej formy ogrzewania.
Efekty
W ramach kampanii prowadzonej w sieci Grupa Marketingowa ArtGroup dotarła z przekazem reklamowym do prawie 1 miliona użytkowników Internetu. Wskaźnik CTR osiągnął średni poziom 0,30%, co jest wysokim wynikiem w przypadku kampanii budującej wizerunek. Efekty pracy Grupy przyczyniły się niewątpliwie do popularyzacji marki Ciepło dla Krakowa, która oferuje mieszkańcom miasta alternatywne i zarazem bezpieczniejsze od tradycyjnych formy ogrzewania mieszkania i uzyskiwania cieplej wody.
Nadesłał:
Maria Szwed
|