Artykuły z godłem „Doceń polskie” na targach HORECA w Krakowie


Artykuły z godłem „Doceń polskie” na targach HORECA w Krakowie
2014-11-14
7 listopada bieżącego roku zakończyły się 22. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA. W gronie wystawców znaleźli się laureaci programu „Doceń polskie”, który promuje rodzime artykuły spożywcze najwyższej jakości.

Tegoroczna odsłona targów odbywała się po raz pierwszy w nowoczesnym Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym EXPO Kraków przy ulicy Galicyjskiej 9. Uczestnicy targów HORECA (a także towarzyszących im targów GASTROFOOD, ENEXPO oraz Targów Wyposażenia i Usług SPA & WELLNESS) mieli do dyspozycji centrum wystawiennicze o powierzchni 13 tys. m kw.

Nowa lokalizacja i ciekawa oferta organizatorów wydarzenia przyciągnęła przedstawicieli branży spożywczej i nie tylko. - W inauguracyjnym dniu naszą ekspozycję odwiedzili głównie profesjonaliści poszukujący dobrych i sprawdzonych wyrobów. W kolejnych dniach, gdy targi były otwarte dla publiczności, frekwencja była bardzo wysoka, a to najlepiej świadczy o dużym zainteresowaniu tematyką wydarzenia  - mówi Marek Bielski, organizator Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, który brał udział w targach. - Cieszy nie tylko sama obecność zwiedzających, ale przede wszystkim ich aktywna postawa, chęć zdobycia nowej wiedzy, nawiązania kontaktów - dodaje.

W Krakowie swoje produkty zaprezentowały m.in. firmy, których wyroby pozytywnie ocenili członkowie Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”. Wytwórcy oferujący żywność nagrodzoną prestiżowym certyfikatem mogli skorzystać z preferencyjnych warunków udziału w targach. Rodzime specjały cechujące się doskonałym smakiem, odpowiednim wyglądem i ceną adekwatną do jakości (tylko takie artykuły mogą zdobyć godło „Doceń polskie”) przedstawiły: firma Eterno (nagrodzona za wyjątkowe przetwory owocowe), Zakład Konfekcjonowania Artykułów Spożywczych VITANA Jerzy Płachta, który otrzymał certyfikaty m.in. za kasze, fasolę i miętę z Ponidzia, nagrodzona za makarony firma ARC-POL BABIŃSKI Sp. K.Młyn Staniszewski i Wspólnicy, którego mąki zyskały certyfikaty „Doceń polskie”, firma TARSMAK wyróżniona za różnorodne sosy do potraw, AGRO-TRANSPOL - producent przetworów marki Radzice oraz firma Makarony „Gosia”.

Co istotne, laureaci programu nie ograniczyli się tylko do prezentacji swojej oferty. Wyroby uhonorowane certyfikatem „Doceń polskie” były składnikami dań, które podczas wydarzenia przygotowywali doświadczeni szefowie kuchni - Zbigniew Kurleto (jeden z organizatorów targów),  Wiesław Bober oraz Waldemar Hołówka.
Swoje umiejętności demonstrowali także uczniowie szkół gastronomicznych, których potrawy, zawierające artykuły nagrodzone przez ekspertów programu „Doceń polskie”, brały udział w specjalnie zorganizowanym i przeprowadzonym na stoisku targowym konkursie.

Adresowane do przedstawicieli branży targi to także sposobność do rozmów na najważniejsze tematy związane z szeroko pojętą gastronomią i sektorem spożywczym. Jednym z najbardziej aktualnych zagadnień jest z pewnością wchodzące w życie 13 grudnia tego roku rozporządzenie Unii Europejskiej (nr 1169/2011) w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. Odpowiednie znakowanie żywności, a więc potrzeba wprowadzenia nowych etykiet zawierających określone w rozporządzeniu informacje, było przedmiotem wielu dyskusji przeprowadzonych przy specjalnym stoisku programu „Doceń polskie”.

Targom towarzyszyły także wydarzenia branżowe o mniej formalnych charakterze. Pierwszym z nich była czwarta edycja Krakowskiego Biegu Kelnerów, którego uczestnicy musieli wykazać się nie tylko zwinnością, ale również wiedzą na temat prawidłowej obsługi klienta. W konkursie zorganizowanym m.in. z inicjatywy Zbigniewa Kurleto udział wzięło 18 kelnerów, najlepszym z nich okazał się Adam Woźniak.
W Krakowie podjęto także próbę pobicia rekordu świata w liczbie kieliszków do wina trzymanych w jednej dłoni. Najlepszy wynik uzyskał Jarosław Jakimowicz, który zdołał utrzymać 29 lampek. Tym samym nie udało się pobić rezultatu sommeliera z Wielkiej Brytanii, który w jednej dłoni „zmieścił” aż 51 kieliszków.

Warto przypomnieć, że krakowskie targi HORECA to nie jedyne wydarzenie z udziałem producentów wyróżnionych przez Lożę Ekspertów programu. Żywność z godłem „Doceń polskie” była prezentowana m.in. podczas tegorocznych targów Polagra Food w Poznaniu.


* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.

* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70

Nadesłał:

Adventure Media

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl