Audi A1 Sportback concept - wygląd zewnętrzny


Audi A1 Sportback concept - wygląd zewnętrzny
2009-01-05
Różnica w wyglądzie zewnętrznym nie wynika tylko z dwóch dodatkowych drzwi: prowadzenie linii pięciodrzwiowego auta koncepcyjnego jest konsekwentnym udoskonaleniem stylistyki studyjnego Audi A1 project quattro z 2007 roku. Płaszczyzny i linie są wyraźnie bardziej napięte i atletyczne.

Podstawowe proporcje są klasyczne dla samochodów z czterema pierścieniami na masce: wysoka bryła i płaski pas okien oraz linia dachu przypominająca coupé. Dach zakończony jest z tyłu szybą ze zintegrowanym dwuczęściowym spojlerem z wyraźnym zagłębieniem na środku.

Typowym elementem pochodzącym z aut coupé są drzwi z oknami bez ram oraz słupek B pokryty szkłem i w ten sposób wtapiający się w pas okien. Wyraźnie usegmentowana płaszczyzna boczna studyjnego auta wraz ze wznoszącą się ku górze linią „barków" podreśla wyraziste prowadzenie linii.

Linia „barków" pokrytego popielatym lakierem (Daytona) Audi A1 Sportback conpept w nowy sposób interpretuje kolejną cechę charakterystyczną aktualnej stylistyki Audi. W tym przypadku ta wyraźna podwójna linia tworzy szeroko pociągnięty pas wokół całego samochodu i łączy przód - który zdaje się z niej wyłaniać - z „barkami" samochodu w formie lekko wznoszącego się klina.

Aerodynamicznie ukształtowana osłona chłodnicy Singleframe sygnalizuje sportowe ambicje tego studyjnego auta. Jego sportowy charakter jeszcze bardziej podkreślają wysunięte na zewnątrz błotniki - cytat z legendarnego „pra-quattro" i aktualnego Audi RS6.

Elementem, który szczególnie przyciąga wzrok, są trójwymiarowo ukształtowane główne reflektory z diodowymi żarówkami. Diody dają projektantom o wiele więcej swobody przy nadawaniu formy reflektorom, co daje się wyraźnie zauważyć w przypadku świateł Audi A1 Sportback concept.
Koncentrycznie ułożone, poprowadzone równolegle i ograniczone pod kątem prostym pasy diod umieszczone w płaskiej obudowie realizują wszystkie funkcje świateł: mijania, drogowe, dzienne i kierunkowskazy.
Przy tym ich grafika ze zróżnicowanymi pod względem wielkości płaszczyznami świetlnymi, wśród których największe są światła mijania, pozwoliła na całkowitą zmianę charakteru oblicza A1 Sportback concept.

Także tylne światła podejmują ten temat i łączą funkcję świateł pozycyjnych, stopu, kierunkowskazów, światła wstecznego i przeciwmgielnego z niepowtarzalną stylistyką. Ich wyjątkowa dynamika rodzi się z gry ostrych i rozwartych kątów, przezroczystych i kolorowych szklanych płaszczyzn. Duża, przejrzysta pokrywa na całej szerokości samochodu dodatkowo łączy oba światła i podkreśla poziomy układ tylnej części nadwozia.

Nadwozie czterodrzwiowego Audi A1 Sportback concept, podobnie jak wersja trzydrzwiowa, optymalnie wykorzystuje niewielką powierzchnię, jaką ten samochód z klasy „subkompaktowej" zajmuje na drodze. Ze swoją długością 3,99 m i szerokością 1,75 m oraz rozstawem osi 2,46 m dzięki krótkim zwisom łączy on w sobie sportowy wygląd z przestronnością wnętrza, którą udało się uzyskać między innymi dzięki poprzecznemu zamontowaniu silnika.
Trzeci wymiar tego kompaktowego sportowca - wysokość - wynosi 1,40 metra.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl