AUDI AG: większe udziały w rynku w marcu
AUDI AG zwiększyła w marcu swoje udziały w rynku. W USA i Europie Zachodniej marka z czterema pierścieniami na tle całego rynku zajęła dobrą pozycję. W Chinach producent z Ingolstadt osiągnął najlepszy rezultat miesiąca w dotychczasowej historii.
Na całym świecie Audi sprzedało w marcu 90 400 samochodów, 10,7 procent mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego - rekordowego - roku (2008: 101 251).
"Także dzięki wprowadzonemu z sukcesem modelowi Audi Q5 ilość zamówień w tej chwili wyraźnie rośnie", powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu Audi AG ds. Marketingu i Sprzedaży. „Tendencja jest bardzo pozytywna: nasze wyniki miesięczne poprawiają się sukcesywnie od trudnego dla wszystkich stycznia."
Producent z Ingolstadt wprowadził swojego drugiego SUVa, pozycjonowanego poniżej Q7, na amerykański rynek pod koniec lutego. Podobnie jak w Europie, także tutaj sprzedaż w pierwszym miesiącu przekroczyła oczekiwania. W marcu Audi sprzedało w regionie Ameryki Północnej i Południowej 8 500 samochodów, 14,5 procent mniej niż w roku ubiegłym (2008: 9 946). W USA Audi odnotowało spadek o 19,4 procent do 6 433 aut - rezultat lepszy niż bezpośrednich konkurentów i całego rynku (2008: 7 986). Swój udział w rynku wśród marek premium Audi zwiększyło o 1,3 procent do 7,8 procent. W Kanadzie, w marcu sprzedaż producenta z Ingolstadt wyraźnie wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008: 979 klientów wybrało Audi - 25,4 procent więcej niż w marcu 2008 (2008: 781).
W Europie Zachodniej Audi sprzedało w marcu 61 200 samochodów, minus 12,9 procent (2008: 70 269). Producent z Ingolstadt osiągnął stosunkowo dobrą pozycję na trudnym rynku: jego udział w rynku, według aktualnych oczekiwań, wzrósł w stosunku do roku 2008 do 4,3 procent (2008:4,1 procent). Przede wszystkim dzięki modelowi Q5 Audi mogło zwiększyć swoją sprzedaż na sześciu europejskich rynkach w porównaniu z rokiem ubiegłym.
I tak w Austrii Audi sprzedało 1 830 aut - 12,8 procent więcej niż w marcu ubiegłego roku (2008: 1 622); w Szwajcarii sprzedaż wyniosła 1 318 samochodów - 3,7 procent więcej niż w roku 2008 (2008: 1 271). W Holandii samochody Audi nabyło 6,6 procent więcej klientów niż w roku ubiegłym (1 468 samochodów; 2008: 1 377).
W regionie Azji i Pacyfiku Audi zwiększyło swoją sprzedaż do 15 600 aut - wzrost o 5 procent w stosunku do poprzedniego roku (2008: 14 909) - przede wszystkim dzięki sukcesowi w Chinach. Na drugim co do wielkości zagranicznym rynku dla Audi marka z czterema pierścieniami uzyskała najlepszy rezultat w historii: 11 848 samochodów sprzedanych w Chinach (z Hongkongiem) oznacza wzrost o 6,6 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (2008: 11 117). Sukces osiągnięto przede wszystkim dzięki wprowadzonej długiej wersji modelu Audi A4. Wzrost sprzedaży w tym regionie Audi odnotowało na rynkach Australii, Indii i Singapuru.
Nadesłał:
ap
|