Audi i Prada – dwie mocne marki, jedna jasna linia
Dwie mocne marki połączyły swoje siły i stawiają na maksymalną kreatywność: jeżeli chodzi o stylistykę, innowację oraz tradycję, Audi i Prada odgrywają czołową rolę w swoich branżach.
Te mocne strony oba przedsiębiorstwa chcą połączyć we wspólnych projektach z dziedziny sportu oraz kultury i wytyczyć przy tym nowe drogi.
Sygnałem startowym dla współpracy obu marek jest impreza sportowa, która odbędzie się w lutym 2009 roku. W Louis Vuitton Pacific Series na starcie stanie sponsorowana wspólnie łódź „Luna Rossa". Główny żagiel oraz odzież załogi będą opatrzone logo marek Audi i Prada. Wspólne przesłanie: pod estetyczną i dynamiczną zewnętrzną powłoką łodzi żaglowej kryje się najnowocześniejsza technika i najlepsze materiały. Tymi cechami charakteryzują się także produkty ze znakiem Prada i Audi - obie marki nierozerwalnie łączą się z najwyższej jakości materiałami oraz doskonałą obróbką. Jest to pierwsze przedsięwzięcie z serii wspólnych projektów obu marek w dziedzinie sportu i kultury.
Audi i Prada są zgodne co do tego, iż zarówno w przypadku mody, jak i samochodu, luksus oznacza stylistykę i najwyższą jakość wykonania. Oba przedsiębiorstwa stosują w swoich wyrobach tylko najlepsze materiały, często dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów. Obie marki mogą również poszczycić się długoletnią tradycją, a jednocześnie ciągle uznawane są za postępowych trendsetterów. Opierając się na wyznawanych przez siebie zasadach przedsiębiorstwa postanowiły podjąć w tym roku współpracę: „Audi i Prada to silne marki. Połączymy nasze mocne strony i rozpoczniemy długoterminową współpracę" - wyjaśnił Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży AUDI AG. „Spodziewamy się, że ta kooperacja przyniesie ze sobą wiele najwyższej klasy projektów w dziedzinie kultury i sportu."
Kulturalne zaangażowanie Audi ma już długą tradycję i jest stałym elementem filozofii przedsiębiorstwa. Podobnie jest w przypadku Prady: w 1995 roku Włosi założyli Fondazione Prada - fundację wspierającą współczesnych artystów, architektów, reżyserów i filozofów. Również w 1995 roku Audi rozszerzyło swoją działalność kulturalną i zostało głównym sponsorem Salzburger Festspiele. Audi popiera i inicjuje cały szereg regionalnych działań mających na celu wspieranie sztuki i kultury, a także duże projekty, jak na przykład produkcje w Bayerische Staatsoper w Monachium. Wspólnie z Pradą Audi chce jeszcze bardziej rozszerzyć tę działalność.
Żeglarstwo jest najnowszym „dzieckiem" w bogatej działalności sportowej AUDI AG. W 2007 roku Audi zostało pierwszym sponsorem TP 52 Breitling MedCups, który od 2008 roku nosi nazwę Audi MedCup. Teraz, przy Louis Vuitton Pacific Series, można powiedzieć „cumy rzuć" dla niemiecko - włoskiej współpracy.
AUDI AG sprzedała w 2008 roku łącznie 1.003.400 samochodów i tym samym odnotowała 13 z kolei rekordowy rok. Produkcja Audi odbywa się w zakładach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Węgry), Changchun (Chiny) i w Brukseli (Belgia). Przedsiębiorstwo działa na ponad 100 rynkach na całym świecie. Spółkami należącymi w 100% do AUDI AG są między innymi Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ Włochy) i quattro GmbH (Neckarsulm). Audi zatrudnia obecnie około 57.000 pracowników, z tego 45.000 w Niemczech. Aby zapewnić stałą aktualność hasła „Przewaga dzięki technice", marka z czterema pierścieniami inwestuje co roku ponad 2 mld euro. Do 2015 roku Audi chce rozszerzyć liczbę oferowanych modeli do 40. Marka AUDI będzie świętować w 2009 roku setną rocznicę swego istnienia. 16 lipca 1909 r. August Horch założył w Zwickau firmę, którą nazwał łacińską wersją swego nazwiska - AUDI.
Nadesłał:
ap
|