Audi mobile device - druga generacja


Audi mobile device - druga generacja
2009-01-05
Podczas gdy w studyjnym Audi A1 project quattro zastosowano własną, mobilną jednostkę obsługową dla systemów informacyjnych i systemów pojazdu, A1 Sportback concept idzie o krok do przodu.

Kierowca może wykorzystać swój odpowiednio wyposażony, dostępny w handlu telefon komórkowy jako telefon samochodowy, bazę danych adresowych, do nawigacji, odtwarzania muzyki i video. Może on służyć jednocześnie jako element obsługowy dla wielu systemów Audi A1 Sportback concept.

Już dzisiaj wiele aparatów telefonicznych różnych producentów posiada odpowiednie możliwości, by obsługiwać te funkcje. Wystarczy tylko wgraćodpowiednie oprogramowanie, które Audi udostępnia przez Internet. Wtedy kierowca może na przykład już w domu zaplanować swoją trasę lub ustawić system audio według swoich upodobań muzycznych.

Dialog między telefonem komórkowym, a samochodem odbywa się przy wykorzystaniu szybkiego łącza WLAN i jest możliwy nawet na dużą odległość.

System ten oferuje posiadaczowi także funkcje zwiększające bezpieczeństwo: w granicach zasięgu WLAN kierowca może sprawdzać aktualny stan samochodu, na przykład, czy okna i drzwi są zamknięte. Oprócz tego dodatkowe oprogramowanie oferuje wiele funkcji zwiększających komfort, jak na przykład kontynuację doprowadzania do celu na „mobile device" po odstawieniu samochodu na parking. Jeżeli użytkownik ustawi maksymalny czas parkowania, oprogramowanie nawigacji na urządzeniu mobilnym zaprowadzi go z powrotem do Audi A1 Sportback concept - naturalnie uwzględniając przy tym czas, potrzebny na powrót do samochodu.

Podczas jazdy „mobile device" pokazuje swoje możliwości jako przenośny odtwarzacz muzyki. Jeżeli użytkownik będzie słuchał jakiejś piosenki w określonej sytuacji podczas jazdy, na przykład na autostradzie, utwór ten zostanie przyporządkowany do odpowiedniej listy odtwarzania. Oprogramowanie pamięta, jakie utwory w jakich sytuacjach są najczęściej odtwarzane i we właściwym momencie udostępnia zapisaną w pamięci muzykę.

Jednostka obsługowa MMI w samochodzie stanowi kolejną, udoskonaloną wersję dobrze znanego systemu. Wokół centralnego przycisku/pokrętła obsługowego rozmieszczone są cztery przyciski z przypisanymi do nich na stałe funkcjami - hardkeys - służące do obsługi menu głównego nawigacji, telefonu, samochodu i mediów. Cztery dodatkowe, podświetlone od tyłu przyciski - softkeys - mają różne funkcje, zależnie od menu, w jakim użytkownik aktualnie się porusza.

Intensywne kolory softkeys jako oznaczenia danego poziomu menu i wyświetlony opis przycisków gwarantują szybką i intuicyjną orientację.

Wszystkie informacje systemu są pokazywane na centralnym wyświetlaczu. Jest to całkowicie cyfrowy, dowolnie konfigurowalny wyświetlacz pozbawiony elementów mechanicznych. Nałożone aplikacje ze szkła sprawiają, że grafika zdaje się być trójwymiarowa i gwarantują dużą głębię prezentacji, której nie udałoby się nigdy uzyskać na zwykłym wyświetlaczu.

Obok wirtualnie generowanego dużego okrągłego instrumentu analogowego - zawsze widocznego prędkościomierza z prawej strony, można wgrać na żądanie różne inne warianty wyświetlacza, które wybiera się przyciskami na kierownicy. Mogą być to wskazania infotainment, klasyczna nawigacja przy użyciu piktogramów lub mapy, obrotomierz czy też informacje pozwalające na maksymalnie efektywną jazdę lub określające aktualny status napędu hybrydowego.

Układ wyświetlacza infotainment oparty jest na ikonach zgrupowanych w półkole. Gdy kierowca przekręci centralne pokrętło MMI, równolegle obracać się będą również ikony aż do momentu, gdy przez naciśnięcie przycisku wybrana zostanie żądana funkcja. Treści mogą być wizualnie powiązane i w ten sposób są łatwiejsze do odczytania niż zwykły tekst.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl