Audi z wyraźnie dodatnim wynikiem operacyjnym w pierwszym kwartale 2009
Mimo kryzysu koncern Audi wypracował w pierwszym kwartale bieżącego roku wyraźnie dodatni wynik operacyjny. Od stycznia do marca roku marka Audi zwiększyła swój udział w rynkach Europy Zachodniej do 4,6 procent (2008: 4,1 procent) i w ten sposób znalazła się na czele segmentu Premium.
Mimo trudnej ogólnej sytuacji gospodarczej ze spadkową tendencją sprzedaży na całym świecie, koncernowi Audi udało się z sukcesem rozpocząć rok na wielu rynkach i zachować swoją dochodowość z dodatnim wynikiem operacyjnym w pierwszych trzech miesiącach.
Od stycznia do marca koncern osiągnął obroty 6,7 miliarda euro (2008: 8,3 miliarda euro), czyli o 19,2 procent mniej, niż rok wcześniej. Wynik operacyjny w tym okresie wyniósł 363 miliony euro (2008: 514 milionów euro), co oznacza minus 29,4 procent.
„Pierwszy kwartał rozwinął się mniej więcej tak, jak się spodziewaliśmy i stanowi solidną podstawę do osiągnięcia naszego celu, jakim jest uzyskanie wyraźnie dodatniego wyniku w 2009 roku" - wyjaśnił Axel Strotbek, Członek Zarządu AUDI AG ds. Finansów i Organizacji.
Audi będzie kontynuować swoją ofensywę modeli także w bieżącym roku wprowadzając A5 Cabriolet, A4 allroad quattro i A5 Sportback. Ostatnie wyniki udziałów w rynku podane przez europejski związek producentów ACEA za miesiące styczeń - marzec potwierdzają sukces marki z czterema pierścieniami. Audi z udziałem w rynku 4,6 procent (2008: 4,1) znalazło się na czele segmentu Premium w Europie Zachodniej, znacznie wyprzedzając swoich konkurentów. W pierwszym kwartale w tym regionie zarejestrowanych zostało 149.650 samochodów z czterema pierścieniami, o 4,6 procent mniej, niż rok wcześniej. Zatem sytuacja Audi wygląda o wiele lepiej, niż innych producentów i niż ogólna sytuacja na rynku, który w pierwszych trzech miesiącach tego roku zanotował spadek o 16,3 procent.
„Sukces ten pokazuje, że nasze produkty są dokładnie tymi produktami, których oczekuje rynek i są dobrze przyjmowane przez klientów. Dlatego także w 2009 roku nie spowolnimy naszej ofensywy modeli i zainwestujemy około dwóch miliardów euro w nowe, innowacyjne produkty i efektywne napędy" - dodał Strotbek.
Najnowszym przykładem tej strategii jest A4 2.0 TDIe o mocy 136 KM, który pojawi się w salonach na początku czerwca. Ze zużyciem 4,6 litra oleju napędowego na 100 kilometrów i emisją CO2 119 gramów na kilometr model ten jest aktualnie najefektywniejszym samochodem klasy średniej na rynku.