Badania Linksys by Cisco: 87% internautów w Europie uważa swoje połączenia za bezpieczne
Jak wynika z badań sporządzonych przez YouGov na zlecenie Cisco, także Polacy przykładają dużą wagę do bezpieczeństwa w sieci - 83% z nas uważa tę kwestię za istotną. Co ciekawe, przodujemy w Europie w zakupach online.
Cisco podaje wyniki badań przeprowadzonych przez instytut YouGov w 10 krajach Europy w styczniu 2010 r.
Ich mieszkańcy odpowiadali na pytania dotyczące obecności sieci bezprzewodowych w swoich domach. Główne wnioski? Blisko 90% internatutów uważa swoje połączenie z siecią za bezpieczne. Z komputera najchętniej korzystamy w salonie oraz sypialni, a rzadziej - w biurze lub pomieszczeniu jadalnym.
Analiza YouGov pokazuje duże zróżnicowanie w popularności bezprzewodowego internetu w domach. W czołówce są Hiszpania i Włochy, gdzie ponad 70% mieszkańców korzysta z tej metody. Na tym tle dziwi niska popularność połączeń bezprzewodowych w Niemczech, używa ich nieco ponad połowa badanych. Polska, z odsetkiem 56%, plasuje się na ósmej pozycji. Niemcy przodują za to w dbałości o bezpieczeństwo połączeń - aż 96% ankietowanych ocenia ją jako bardzo dobrą, podczas gdy podobnie twierdzi tylko 80% Francuzów.
W odpowiedzi na silną potrzebę zabezpieczenia danych, powstał specjalny program monitorujący zagrożenia w sieci - Cisco Network Magic. Są w niego wyposażone wszystkie routery marki Linksys by Cisco. Aplikację stworzono z myślą o osobach, które na co dzień nie mają styczności z zagadnieniami IT. Pomaga ona w łatwy sposób skonfigurować sieć oraz odpowiednio ją zabezpieczyć.
Co Europejczycy robią w sieci?
Ciekawym zjawiskiem w kontekście wykorzystania internetu są serwisy społecznościowe, które opanowały Europę. Portale te w szczególności upodobali sobie mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Holandii, Włoszech, Belgii, Danii, Hiszpanii i Szwecji. W pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych storn na świecie są Facebook oraz Myspace. Polskim fenomenem jest Nasza Klasa jako druga najczęściej odwiedzana strona w kraju, zaraz po wyszukiwarce Google. Mieszkańcy Niemiec, Francji i Polski przedkładają nad serwisy społecznościowe filmiki wideo.
Polska znajduje się w grupie krajów najchętniej korzystających z zakupów online. Podobne upodobania można zaobserwować z Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech, Francji i Danii. Sklepy internetowe są znacznie rzadziej wykorzystywane we Włoszech, Hiszpanii i Belgii.
Najpopularniejszymi zajęciem wszystkich europejskich internautów jest zaś niezmiennie wysyłanie e-maili i surfowanie po sieci.
Szczegółowe dane z rynków:
Polska:
- Urządzenia, które najchętniej podłączamy do internetu, to komputery stacjonarne i laptopy (83%). Za nimi plasują się notebooki (51%) i drukarki (36%).
- Czynności najczęściej wykonywane przez polskich internautów: wysyłanie e-maili (96%) i surfowanie po internecie (96%).
- Najchętniej w Europie dokonujemy zakupów on-line. Ze sklepów internetowych korzysta 78% Polaków. Zaraz za nami plasują się Anglicy, Francuzi, Niemcy i Holendrzy.
- Połowa z nas przynajmniej raz w miesiącu korzysta z portali społecznościowych.
- Co ciekawe, jesteśmy bardzo otwarci na nowości technologiczne. Producenci sprzętu telewizyjnego wprowadzają obecnie telewizory z możliwością podłączenia do internetu. Aż 72% ankietowanych Polaków byłoby zainteresowanych możliwością kupna takiego telewizora.
Europa:
- W kwestii bezpieczeństwa w sieci wiodą Wielka Brytania i Niemcy - odpowiednio 96% i 92% mieszkańców tych krajów uważa swoje połączenia internetowe za bezpieczne.
- Hiszpania i Włochy to kraje o największej liczbie osób posiadających bezprzewodowe połączenie z internetem. Polska znajduje się na ósmej pozycji.
- Sklepy i aukcje internetowe najpopularniejsze są w Wielkiej Brytanii, Polsce i Francji. Na zakupy w sieci przynajmniej raz w miesiącu decyduje się 61% Europejczyków.
- 64% respondentów w 10 europejskich krajach posiada w swoich domach bezprzewodowe połączenie z internetem. Zgodnie z badaniami YouGov, najlepiej pod tym względem wypada Hiszpania, Włochy i Wielka Brytania:
- Hiszpania - 74%
- Włochy - 71%
- Wielka Brytania - 71%
- Dania - 69%
- Holandia - 66%
- Francja - 63%
- Belgia - 63%
- Polska - 56%
- Szwecja - 52%
- Niemcy - 52%
- Osoby korzystające z internetu zwracają duża uwagę na bezpieczeństwo domowych sieci:
- Niemcy - 96%
- Wielka Brytania - 92%
- Dania - 89%
- Holandia - 89%
- Szwecja - 87%
- Hiszpania - 85%
- Włochy - 84%
- Polska - 83%
- Belgia - 82%
- Francja - 80%
Kamil Śliwski, Channel Account Manager dla marki Linksys by Cisco w Polsce:
"Badanie YouGov odsłania duże różnice w sposobie korzystania z sieci w poszczególnych krajach. Moim zdaniem z biegiem czasu możemy się spodziewać na naszym rynku rosnącego zainteresowania możliwościami bezprzewodowego dostępu do sieci."
Źródła internetowe:
• Więcej na temat produktów konsumenckich do budowy domowej sieci: www.linksysbycisco.com i www.linksysbycisco.com/forums.
• Zostań fanem Cisco "LinksysbyCisco" i "Digital Cribs" na Facebooku i zaproś swoich znajomych do wzięcia udziału w dyskusji.
• Porozmawiaj z nami na naszym blogu: http://blogs.cisco.com/consumer.
O badaniu YouGov
Wszystkie dane, o ile nie zaznaczono inaczej, pochodzą z badania YouGov Plc. Całkowita wielkość próby wyniosła 11,267 dorosłych osób z 10 europejskich krajów (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania, Dania, Holandia, Polska, Szwecja, Włochy i Belgia). Badania przeprowadzone zostały między 5-15 października 2009 w formie ankiety online. Dane są reprezentatywne dla grupy dorosłych (+18) w każdym kraju.