Badanie Consumer Lab Polska 2009
28% Polaków przynajmniej raz w tygodniu dzwoni za pomocą Skype lub innego komunikatora internetowego.
Badacze Ericsson Consumer Lab ustalili, że Polacy najczęściej w Europie, obok Czechów, używają telefonii VoIP (łączenie się za pomocą komunikatorów w sieci internetowej). Gwałtownie rośnie w Polsce zainteresowanie elektronicznymi usługami bankowymi. Wzrasta potrzeba użycia sieci szerokopasmowych.
28% polskich respondentów badania Ericsson Consumer Lab twierdzi, że przynajmniej raz w tygodniu łączy się za pomocą Skype lub innego komunikatora. 9% ankietowanych twierdzi, że korzysta z podobnej usługi kilka razy w tygodniu. Dla porównania 23% respondentów włoskich,16% niemieckich i tylko po 12% brytyjskich i szwedzkich przyznało, że co najmniej raz w tygodniu korzysta z telefonii VoIP.
Polacy zaakceptowali e-banking. 41% ankietowanych deklaruje, że przeprowadza co najmniej raz w tygodniu transakcje bankowe online. Zainteresowanie usługami bankowymi on-line jest podobne do zainteresowania portlami społecznościowymi, do których co najmniej raz w tygodniu loguje się 41% ankietowanych.
Odsetek dokonujących transakcji online w Polsce jest zbliżony do wyniku Niemiec, gdzie 42% respondentów potwierdziło takie zachowanie. Najwyższym odsetkiem wśród badanych krajów może pochwalić się Szwecja, gdzie blisko 56% respondentów zadeklarowało korzystanie z usług bankowych. Niższe wyniki odnotowano w takich krajach jak Hiszpania (37%), Włochy (31%) i Czechy (23%).
Coraz więcej Polaków korzysta również z poczty elektronicznej. Do korzystania z własnego konta e-mail minimum raz w tygodniu przyznało się 77% respondentów. To o 11% więcej niż w 2006 roku.
Statystyczny Polak coraz częściej stawia na praktyczne zastosowanie sieci. Duża funkcjonalność tego medium jest jednym z powodów wciąż rosnącego w społeczeństwie zapotrzebowania na dostęp do szerokopasmowego Internetu.
O badaniu Consumer Lab Polska 2009
Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.
O Consumer Lab
Consumer Lab istnieje od 15 lat w ramach Grupy Ericsson skupiając się na poznawaniu zachowań konsumentów. Każdego roku przeprowadza badania konsumenckie na rynku telekomunikacyjnym w 11 krajach na 4 kontynentach na świecie. Badania Consumer Lab są reprezentatywne dla 1,1 miliarda ludzi na całym świecie.
Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.
Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 175 krajach, w 2008 roku ponad 75.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 32,2 miliardów USD (209 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach OMX Nordic Exchange Stockholm i NASDAQ.
Nadesłał:
ap
|