Badanie cyberbezpieczeństwa Vanson Bourne: Klienci zaniepokojeni zagrożeniami typu Ransomware


Badanie cyberbezpieczeństwa Vanson Bourne: Klienci zaniepokojeni zagrożeniami typu Ransomware
2017-02-21
Nowe badanie pokazuje, co resellerzy myślą o najnowszych zagrożeniach, zdolności Klientów do zarządzania nimi i zrozumienia technologii zabezpieczeń.

 

WatchGuard Technologies, lider w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa sieci, ogłosił wyniki nowego badania dotyczącego cyberbezpieczeństwa. Zostało ono  przeprowadzone, w celu zrozumienia punktu widzenia resellerów pod kątem obaw Klientów związanych z cyberbezpieczeństwem, oraz ogólnego zrozumienia rynku firewalli. Badanie przeprowadziła  niezależna firma badawcza Vanson Bourne, a jego celem było zebranie  opinii z ponad 1400 organizacji partnerskich WatchGuard na całym świecie.

 

Jakimi zagrożeniami, według Resellerów, są najbardziej zaniepokojeni Klienci?

Zgodnie z badaniem, 83% Resellerów uważa, że zagrożenie polegające na wymuszeniu okupu, będzie największym problemem dla ich Klientów w nadchodzącym roku. Ponadto, 16% uważa, że większość Klientów zapłaci cyberokup w sytuacji zagrożenia, zaś 65% z nich jest zdania, że przynajmniej niektórzy z Klientów zdecydują się zapłacić. Chęć (lub konieczność) zapłaty, połączona z rosnącym zagrożeniem, mogą okazać się  bardzo kosztowne.

„Rozprzestrzenianie się ransomwaru osiągnęło rozmiary epidemii w 2016, dlatego nikogo nie dziwi fakt, że resellerzy prognozują go jako topowe zagrożenie w kolejnym roku” – powiedział Corey Nachreiner, szef działu technologii w WatchGuard. „Każdego dnia Klienci z sektora zabezpieczeń otrzymują informacje o coraz to nowszych zagrożeniach i zastanawiają się, jak najlepiej się chronić”.

 

 

Zagrożenia ciągle wzrastają - czy Resellerzy myślą, że Klienci mają odpowiednie zasoby, aby zarządzać przychodzącymi powiadomieniami?

Około 45% Resellerów jest zdania, że mniej niż połowa ich Klientów, posiada zasoby do zarządzania przychodzącymi powiadomieniami. Wiele firm SMB po prostu nie ma czasu lub personelu niezbędnego do zarządzania rozwiązaniami bezpieczeństwa sieci i minimalizowania skutków rosnących zagrożeń sieciowych. W rzeczywistości tylko 5% ankietowanych Resellerów, wierzy, że wszyscy ich Klienci posiadają  takie zasoby, a 7% uważa, że żadne z nich nie robi tego wcale. Sugeruje to, że nawet jeśli Klienci mają na miejscu odpowiednie rozwiązania, to jest w tym temacie jeszcze wiele do poprawienia.

 

 

Klienci próbują zmierzyć się z wzrastającymi obawami związanymi z bezpieczeństwem, ale czy rozumieją różnicę między UTM i NGFW?

63% spośród badanych organizacji partnerskich uważa, że 65% ich Klientów nie rozumie różnicy między urządzeniami typu Unified Threat Management (UTM), a Next Generation Firewalls (NGFW). Prawie 85% uważa, że ich Klienci nie dbają o różnice między tymi dwoma kategoriami – chcą tylko wiedzieć, że ich firma jest chroniona przed najnowszymi zagrożeniami. Sugeruje to, że Klienci z obszaru bezpieczeństwa ufają Resellerom i dostawcom usług jeśli chodzi o świadome wybory sprzętu i strategii bezpieczeństwa. W ciągu ostatnich dwóch lat prawie 75% Resellerów odnotowało wzrost sprzedaży urządzeń UTM, a tylko około 25% zauważyło wzrost sprzedaży dla NGFW.

„Badanie to dodatkowo potwierdza znaczenie Resellerów i usługodawców dla małych i średnich firm zajmujących się bezpieczeństwem cybernetycznym. Organizacje w dużym stopniu bazują na wiedzy partnerów, po to aby zapewniać pracownikom i klientom ochronę w dobie wzrastających cyber zagrożeń.” – mówi Nachreiner. „Dla klientów realny wpływ lub wynik są ważniejsze niż klasyfikacja zagrożeń i rozwiązań bezpieczeństwa.”

 

 

 

Więcej informacji:

 

Agnieszka Trenda

PR&Marketing Manager

agnieszka.trenda@bakotech.com

tel. +48 660 910 074

BAKOTECH Sp. z o.o.

ul. Św. Tomasza 34/B09

31-027 Kraków

Polska

tel. +48 12 376 95 08

 

O BAKOTECH

Bakotech Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, jest częścią międzynarodowej grupy dystrybucyjnej Bakotech®. Jako specjalizowany dystrybutor rozwiązań IT w zakresie bezpieczeństwa, sieci i infrastruktury IT, spółka koncentruje się na dostarczaniu najwyższej jakości produktów i usług w centralnej i wschodniej Europie, w szczególności w: Polsce, Bułgarii, Rumunii, Słowacji, Chorwacji i na Węgrzech, a także w krajach nadbałtyckich. Firma zajmuje się sprzedażą w kanale partnerskim, poprzez rozbudowaną sieć partnerów. Bakotech posiada w swoim portfolio innowacyjne produkty, które odniosły sukces międzynarodowy, a dzięki dystrybutorowi wchodzą nie tylko na rynek polski, ale również krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Nadesłał:

ATrenda

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl