Bank DnB Nord wdraża system klasy BPM do obsługi procesów kredytowych oparty na produktach Oracle
Pomiędzy Oracle Polska a Bankiem DnB Nord została podpisana umowa dotycząca wdrożenia w tej firmie Systemu Wsparcia Procesu Kredytowego (w skrócie SWPK). System jest oparty na bogatym zestawie produktów Oracle; autorem i wykonawcą aplikacji SWPK jest Dział Konsultingu Oracle Polska.
Zgodnie z informacją przekazaną przez Rafała Kaczanowskiego (Kierownika Projektu ze strony Banku), wdrożenie SWPK jest częścią większego programu, mającego na celu kompleksową modernizację biznesowego procesu obsługi kredytów i ryzyka kredytowego w DnB Nord. Projekt ten jest realizowany etapami, co umożliwia stopniowe przechodzenie od dotychczasowych do nowych rozwiązań biznesowych i informatycznych.
Celem projektu jest automatyzacja procesów obsługi kredytów dla klientów detalicznych. W jego pierwszej fazie, automatyzacji będzie podlegał proces obsługi kredytów hipotecznych - od rejestracji wniosku do uruchomienia kredytu. Planowany czas wdrożenia produkcyjnego (pilot) dla pierwszej fazy to I kwartał 2010 roku. Liczba użytkowników systemu po zakończeniu pierwszej fazy jest szacowana na ok. 200 osób.
System SWPK jest budowany z wykorzystaniem następujących komponentów Oracle:
- Oracle Web Logic Application Server,
- Oracle Business Process Management Suite,
- Oracle Universal Content Management,
- Oracle Distributed Document Capture,
- Oracle Business Rules,
- Oracle Business Intelligence Publisher,
- Oracle Database.
Głównymi elementami SWPK są następujące aplikacje:
· Portal - prezentacja informacji o klientach, wnioskach kredytowych, sprawach, zabezpieczeniach, przedmiotach kredytowania; prezentacja danych o wskaźnikach kredytowych wyznaczanych z wykorzystaniem Kalkulatora Kredytowego; prezentacja danych na temat statusu realizacji procesu obsługi wniosków kredytowych, przeglądanie i wykonywanie operacji dotyczących dokumentów wykorzystywanych w procesach;
· Administrator Procesów (Workflow) - automatyzacja procesów biznesowych, automatyzacja interakcji z systemami zewnętrznymi w stosunku do SWPK (systemy wewnętrzne Banku, BIK, MIG-DZ, MIG-BR), obsługa zadań automatycznych i wymagających interakcji z użytkownikiem oraz powiadomień, zbieranie danych statystycznych dotyczących przebiegu procesów;
· Elektroniczne Archiwum Dokumentów - obsługa centralnego repozytorium dokumentów, możliwość dostępu do Repozytorium przez Wewnętrzny Portal Intranetowy, integracja z komponentem Workflow;
· Generator Dokumentów - generacja dokumentów wykorzystywanych w realizacji procesów kredytowych (w tym umów wraz z załącznikami) w oparciu o szablony przygotowywane przez Bank;
· Kalkulator Kredytowy - budowanie oraz realizacja algorytmów kredytowych takich jak wyliczanie LTV, RRSO, zdolności kredytowej, wariantów harmonogramów spłat;
· Moduł BIK - przesyłanie zapytań do BIK, przetwarzanie odpowiedzi z BIK, ocena wiarygodności klienta w oparciu o dane z BIK;
· Moduł Raportowy - budowanie i generacja raportów wykorzystujących dane gromadzone w SWPK, w tym raportów dotyczących wniosków, spraw, realizacji procesów.
Nowe rozwiązanie przyniesie Bankowi liczne korzyści - w tym takie, jak znaczne skrócenie czasu obsługi wniosków prowadzące do szybszego przyznawania kredytów, ułatwienie w identyfikacji "wąskich gardeł" pojawiających się w procesach kredytowych oraz optymalizacja procesów i zmniejszenie ryzyka operacyjnego i kredytowego.
Informacje dodatkowe
Bank DnB NORD Polska S.A. należy do Grupy Bankowej DnB NORD, utworzonej przez największy bank norweski DnB NOR (51% akcji) i wiodący bank niemiecki NORD/LB (49% akcji). Pierwotnie był bankiem korporacyjnym, obsługującym wyłącznie duże przedsiębiorstwa. W tej chwili DnB NORD obsługuje też małe i średnie firmy, klientów indywidualnych, jednostki samorządu terytorialnego i wspólnoty mieszkaniowe. Dysponuje siecią 46 oddziałów, sześcioma Centrami Bankowości Korporacyjnej, siecią agencji bankowych Monetia (prawie 300 placówek). Bank świadczy też usługi biura maklerskiego, ma także spółkę leasingową.
O Korporacji Oracle
Oracle jest największym na świecie dostawcą oprogramowania biznesowego. Więcej informacji na stronie www.oracle.com
Od ponad 32 lat Oracle pozostaje w ścisłej czołówce pod względem innowacyjności, zaś jej rozwiązania informatyczne zmieniają sposób prowadzenia biznesu przez firmy na całym świecie. Aby poznać najnowsze technologie Oracle, odwiedź stronę "Innovation Showcase" (oracle.com/innovation) która będzie aktywna przez 100 dni poprzedzające termin konferencji Oracle OpenWorld.
Znaki towarowe
Oracle jest zarejestrowanym znakiem towarowym korporacji Oracle i/lub jej filii.
Inne nazwy mogą być znakami towarowymi zarejestrowanymi na rzecz odpowiednich osób uprawnionych.
Kontakt
Katarzyna Pilarska, PR Manager Oracle Polska, tel. 0 602 410 795
Nadesłał:
Oracle
|