Bank DnB Nord wdraża system klasy BPM do obsługi procesów kredytowych oparty na produktach Oracle


Bank DnB Nord wdraża system klasy BPM do obsługi procesów kredytowych oparty na produktach Oracle
2009-09-30
Pomiędzy Oracle Polska a Bankiem DnB Nord została podpisana umowa dotycząca wdrożenia w tej firmie Systemu Wsparcia Procesu Kredytowego (w skrócie SWPK). System jest oparty na bogatym zestawie produktów Oracle; autorem i wykonawcą aplikacji SWPK jest Dział Konsultingu Oracle Polska.

Zgodnie z informacją przekazaną przez Rafała Kaczanowskiego (Kierownika Projektu ze strony Banku), wdrożenie SWPK jest częścią większego programu, mającego na celu kompleksową modernizację biznesowego procesu obsługi kredytów i ryzyka kredytowego w DnB Nord. Projekt ten jest realizowany etapami, co umożliwia stopniowe przechodzenie od dotychczasowych do nowych rozwiązań biznesowych i informatycznych.

Celem projektu jest automatyzacja procesów obsługi kredytów dla klientów detalicznych. W jego pierwszej fazie, automatyzacji będzie podlegał proces obsługi kredytów hipotecznych - od rejestracji wniosku do uruchomienia kredytu. Planowany czas wdrożenia produkcyjnego (pilot) dla pierwszej fazy to I kwartał 2010 roku. Liczba użytkowników systemu po zakończeniu pierwszej fazy jest szacowana na ok. 200 osób.

 

System SWPK jest budowany z wykorzystaniem następujących komponentów Oracle:

  • Oracle Web Logic Application Server,
  • Oracle Business Process Management Suite,
  • Oracle Universal Content Management,
  • Oracle Distributed Document Capture,
  • Oracle Business Rules,
  • Oracle Business Intelligence Publisher,
  • Oracle Database.

 

Głównymi elementami SWPK są następujące aplikacje:

·         Portal - prezentacja informacji o klientach, wnioskach kredytowych, sprawach, zabezpieczeniach, przedmiotach kredytowania; prezentacja danych o wskaźnikach kredytowych wyznaczanych z wykorzystaniem Kalkulatora Kredytowego; prezentacja danych na temat statusu realizacji procesu obsługi wniosków kredytowych, przeglądanie i wykonywanie operacji dotyczących dokumentów wykorzystywanych w procesach;

·         Administrator Procesów (Workflow) - automatyzacja procesów biznesowych, automatyzacja interakcji z systemami zewnętrznymi w stosunku do SWPK (systemy wewnętrzne Banku, BIK, MIG-DZ, MIG-BR), obsługa zadań automatycznych i wymagających interakcji z użytkownikiem oraz powiadomień, zbieranie danych statystycznych dotyczących przebiegu procesów;

·         Elektroniczne Archiwum Dokumentów - obsługa centralnego repozytorium dokumentów, możliwość dostępu do Repozytorium przez Wewnętrzny Portal Intranetowy, integracja z komponentem Workflow;

·         Generator Dokumentów - generacja dokumentów wykorzystywanych w realizacji procesów kredytowych (w tym umów wraz z załącznikami) w oparciu o szablony przygotowywane przez Bank;

·         Kalkulator Kredytowy - budowanie oraz realizacja algorytmów kredytowych takich jak wyliczanie LTV, RRSO, zdolności kredytowej, wariantów harmonogramów spłat;

·         Moduł BIK - przesyłanie zapytań do BIK, przetwarzanie odpowiedzi z BIK, ocena wiarygodności klienta w oparciu o dane z BIK;

·         Moduł Raportowy - budowanie i generacja raportów wykorzystujących dane gromadzone w SWPK, w tym raportów dotyczących wniosków, spraw, realizacji procesów.

 

Nowe rozwiązanie przyniesie Bankowi liczne korzyści - w tym takie, jak znaczne skrócenie czasu obsługi wniosków prowadzące do szybszego przyznawania kredytów, ułatwienie w identyfikacji "wąskich gardeł" pojawiających się w procesach kredytowych oraz optymalizacja procesów i zmniejszenie ryzyka operacyjnego i kredytowego.

 

Informacje dodatkowe

Bank DnB NORD Polska S.A. należy do Grupy Bankowej DnB NORD, utworzonej przez największy bank norweski DnB NOR (51% akcji) i wiodący bank niemiecki NORD/LB (49% akcji). Pierwotnie był bankiem korporacyjnym, obsługującym wyłącznie duże przedsiębiorstwa. W tej chwili DnB NORD obsługuje też małe i średnie firmy, klientów indywidualnych, jednostki samorządu terytorialnego i wspólnoty mieszkaniowe. Dysponuje siecią 46 oddziałów, sześcioma Centrami Bankowości Korporacyjnej, siecią agencji bankowych Monetia (prawie 300 placówek). Bank świadczy też usługi biura maklerskiego, ma także spółkę leasingową.

 

O Korporacji Oracle

Oracle jest największym na świecie dostawcą oprogramowania biznesowego. Więcej informacji na stronie www.oracle.com

Od ponad 32 lat Oracle pozostaje w ścisłej czołówce pod względem innowacyjności, zaś jej rozwiązania informatyczne zmieniają sposób prowadzenia biznesu przez firmy na całym świecie. Aby poznać najnowsze technologie Oracle, odwiedź stronę "Innovation Showcase" (oracle.com/innovation) która będzie aktywna przez 100 dni poprzedzające termin konferencji Oracle OpenWorld.

 

Znaki towarowe

Oracle jest zarejestrowanym znakiem towarowym korporacji Oracle i/lub jej filii.

Inne nazwy mogą być znakami towarowymi zarejestrowanymi na rzecz odpowiednich osób uprawnionych.

 

Kontakt

Katarzyna Pilarska, PR Manager Oracle Polska, tel. 0 602 410 795

 

Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl