Bedigian: “Śmierć Zyngi?”


Bedigian: “Śmierć Zyngi?”
2011-09-06
Cytując Louisa Bedigiana: „Najpierw nadeszła pierwsza oferta publiczna Zyngi, następnie śmierć Zyngi”. Rzeczywiście, Zynga wychodzi z mody. Na dynamicznie rozwijających się rynkach gier nic nie twa wiecznie, a dominacja pewnych podmiotów kończy dominację innych.

Zarówno na rynkach kluczowych, doświadczonych, takich jak Brazylia, jak i rozwijających się, nowe portale gier stanowią poważną konkurencję zarówno dla siebie nawzajem, jak i dla firm o ugruntowanej pozycji. Obecnie internauci są w stanie sami przeprowadzić badania rankingowe usługodawców gier browserowych za pomocą ogólnodostępnych narzędzi: AdPlanner oraz Alexa. Analiza porównawcza popularności portali gier jaksno wskazuje, iż pozycja Zyngi nieustannie spada. Wśród siedmiu brazylijskich serwisów gier, portal O Jogos zajmuje zasłużone pierwsze miejsce. Poza słynną Zyngą, uwagę przykuwa też chiński portal gier: 337.com.

Po sukcesie w Turcji i Brazylii,
portal 337.com koncentruje się na rynkach krajów rozwijających się. Według statystyk Google AdPlanner z lipca 2011, 337.com posiada 230 tysięcy dziennych unikalnych użytkowników w Turcji, wygrywając ze 150 tysięcami dziennych unikalnych użytkowników Zyngi. Również w Brazylii 337.com zebrał już 300 tysięcy dziennych unikalnych użytkowników; dla porównania Zynga zebrała tam ledwie 100 tysięcy użytkowników

 

Brazylijski ranking statystyk ruchu na stronie pokazuje, że 337.com zajmuje  wśród konkurencji drugie miejsce, zebrawszy 300 tysięcy użytkowników. 337.com przegrywa z liczącym  700 tysięcy O Jogos, lecz wciąż jest to czterokrotność ruchu Zyngi, wynoszącego 80 tysięcy użytkowników.

 

Sukces wszystkich deweloperów gier internetowych stanowi doskonały wskaźnik światowego trendu i stale rosnącego zamiłowania do nowej formy rozrywki, jaką są gry społecznościowe i przeglądarkowe. Rynek gier jest obecnie polem rywalizacji bardzo wielu światowych deweloperów, zaś rewelacyjny stosunek jakości gier do ceny dóbr wirtualnych stanowi niesamowitą przewagę chińskiego portalu gier. Jest to główna przyczyna rosnącej popularności 337.com. W rankingach popularności AdPlanner odwiedzalność  337.com stale rośnie, dlatego portal zajmuje obecnie 890 miejsce na liście 1000 najchętniej odwiedzanych stron na świecie. Liczba wszystkich użytkowników serwisu gier przekroczyła już 10 milionów użytkowników, z 300 tys. - 500 tys. dziennych unikalnych użytkowników. Twórca portalu ma nadzieję na zwielokrotnienie tej liczby udostępniając zlokalizowane gry internautom w krajach Europy Środkowej. Mimo krótkiego okresu działaności w Polsce i innych rynkach nieanglojęzycznych, wyniki 337.com okazują się być lepsze od Zyngi, z jej ugruntowaną pozycją.  Wykorzystując popyt na nową formę rozrywki, 337.com jest zdecydowanie czarnym koniem rynku gier, rozwijającym się w zaskakująco dynamicznym tempie. W niedługiej przyszłości portal obejmie swoim zasięgiem jeszcze więcej krajów, a portfolio zostanie dopasowane do wymagań i preferencji kolejnych grup użytkowników.

 

 

Nadesłał:

Elex Tech

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl