Bezpieczeństwo intuicyjnie proste


Bezpieczeństwo intuicyjnie proste
2011-03-28
Wykonanie dobrej i zapewniającej niezawodną pracę instalacji alarmowej nie zawsze wymaga zakupu drogiego sprzętu o najwyższych parametrach i największych możliwościach. Bardzo często wystarczy, aby urządzenia alarmowe spełniały podstawowe funkcje, a ich obsługa była intuicyjnie prosta.

Każdy system alarmowy powinien być odpowiednio dobrany, a przede wszystkim wyróżniać się prostą i czytelną obsługą przy zachowaniu pełnej funkcjonalności. Ta z kolei zwykle wynika z potrzeb użytkowników. Inne czujniki bowiem będą potrzebne w dużym salonie z kominkiem, inne w nieogrzewanym garażu, jeszcze inne w pomieszczeniach biurowych.

Przeznaczenie czujników alarmowych to równie ważna sprawa, ponieważ decydujemy o ich zastosowaniu np. w domu, czy to w małym biurze. Warto zastanowić się, gdzie umieścić czujnik gazu? W kotłowni czy w kuchni, w której korzystamy z kuchenki gazowej? Czy pilotem do zdalnego otwierania bramy jednocześnie rozbrajać alarm w garażu? Gdzie najlepiej umieścić klawiaturę do obsługi systemu? Czy można zabezpieczyć dom już na etapie budowy? Jakie urządzenia sprawdzą się w biurowcu, a jakie w domku letniskowym, który całą zimę stoi pusty i nie ogrzewany? To pytania, na które wspólnie z pomocą specjalisty warto znaleźć odpowiedź, mając na względzie przede wszystkim ułatwienie obsługi systemu, który ma nam zapewniać bezpieczeństwo, a nie przysparzać dodatkowych kłopotów i pochłaniać nasz cenny czas. Chcąc dokonać świadomego wyboru najkorzystniejszej dla nas opcji systemu alarmowego, warto spotkać się z przedstawicielem danej firmy, który w kompetentny sposób przedstawi zalety i ograniczenia poszczególnych urządzeń oraz wynikające z nich różnice cenowe.

Jedną z docenianych ogólnopolskich firm zajmujących się montażem i monitoringiem systemów alarmowych jest firma Juwentus. Systemy, które wykonują działają wyłącznie w oparciu o sprzęt wysokiej jakości, pozwalający by alarmy spełniały wszystkie wymagania odnośnie klas bezpieczeństwa, certyfikatów i obowiązujących norm. Ogromnym atutem firmy jest wieloletnie doświadczenie i krótkie terminy realizacji. Juwentus instaluje kilkaset SSWiN każdego miesiąca. Dzięki zastosowaniu specjalistycznych modułów i ich odpowiedniemu zaprogramowaniu Juwentus jest w stanie odbierać i monitorować wszystkie sygnały emitowane przez ich centrale alarmowe. Stwarza to ogromne możliwości i niezwykle podnosi jakość monitoringu i skuteczność ochrony. Klienci po zalogowaniu do firmowego CRM mogą w każdej chwili i z każdego miejsca sprawdzić bieżący stan swojego systemu alarmowego w domu lub w firmie oraz przeglądać historię zdarzeń z ostatniego miesiąca.

Decydując się na założenie systemu alarmowego warto również pamiętać o tym, aby montowały nam go osoby doświadczone, mające jakiekolwiek pojęcie na ich temat. Po co ta ostrożność? Większość agencji korzysta z podwykonawców. Jedną z firm, która zatrudnia etatowych instalatorów oraz posiada własny dział serwisowy jest m.in. Juwentus. Pozwala to firmie na pełną kontrolę nad jakością instalacji i gwarantuje jej jednolity standard w całym kraju. Instalatorzy mają odpowiednie doświadczenie, są systematycznie szkoleni i montują wszystkie systemy według ściśle określonych standardów. Ma to praktyczne znaczenie dla klienta. Przy konieczności wykonania konserwacji, naprawy bądź rozbudowy systemu nawet po kilku latach nie będzie problemu z rozpoznaniem konfiguracji, sposobu przyłączeń poszczególnych urządzeń czy metody zaprogramowania centrali alarmowej. Dodatkowo, poza godzinami pracy, przez całą dobę dostępni są serwisanci dyżurni. Ten, kto ma za sobą nieprzespaną noc z powodu usterki alarmu, która powodowała jego włączanie co kilka minut lub kto przez kilka dni nie mógł korzystać z zepsutego systemu - ten doceni serwis z prawdziwego zdarzenia.

Niewielu klientów zdaje sobie sprawę, jak duże znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania ich alarmu ma rzetelna instalacja. Niestety bywa tak, że niekontrolowani instalatorzy w celu uzyskania wyższej marży bądź zachęcenia klienta niższą ceną, montują urządzenia w sposób niezgodny z obowiązującymi normami, np. podpinając po kilka czujników do jednej linii. Redukuje to koszty materiałów i robocizny i jest niezauważalne dla klienta, ale zdecydowanie obniża klasę bezpieczeństwa systemu. Dlatego pamiętajmy, by zawsze pytać instalatorów naszego systemu alarmowego o producenta, certyfikaty sprzętu oraz o sposób instalacji i późniejszy serwis - to połowa sukcesu, by nasz dom czy biuro były odpowiednio chronione i bezpieczne.

Nadesłał:

adStone

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl