Bezpieczny i efektywny magazyn


2010-07-01
Magazyny oraz centra dystrybucji to miejsca, w których bardzo często dochodzi do wypadków przy pracy. Ich działalność musi być wydajna, co automatycznie podnosi ryzyko wystąpienia niebezpiecznych incydentów.Co zrobić, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa?

Jednym z rozwiązań, które w ostatnich latach, zdobywa coraz większe uznanie w logistyce magazynowej jest technologia głosowa firmy Vocollect.

Pozwala ona pracownikom słyszeć i reagować na polecenia za pośrednictwem zestawów słuchawkowo-mikrofonowych, zachowując wolne ręce, co przekłada się na wzrost bezpieczeństwa przy pracy. System taki składa się przeważnie ze słuchawek z mikrofonem oraz pasa z urządzeniem komputerowym podłączonym bezprzewodowo do systemu informatycznego firmy. Wysoki wskaźnik dokładności, wydajności i bezpieczeństwa przyczynił się do rozpowszechnienia tej technologii również w Polsce. Po dwóch wdrożeniach systemów głosowych w magazynach Rossmann i Kuehne + Nagel w 2009, nastąpił szereg implementacji rozwiązań głosowych, na podstawie międzynarodowych umów.

„Koncerny, które w swoich zagranicznych oddziałach od lat już korzystają z technologii głosowych Vocollect, zdecydowały się na ich wdrożenie również w Polsce. Są to między innymi sieci sklepów Aldi, Lidl, Auchan oraz Carrefour oraz jedna z największych światowych firm z branży TSL. Wdrażanie sprawdzonych rozwiązań przez międzynarodowe koncerny w swoich oddziałach krajowych jest naturalną konsekwencją biznesowej kalkulacji. Trzeba pamiętać, że im większa firma, tym większa jest skala korzyści. Optymalizacja nawet jednego procesu w kilkuset oddziałach na całym świecie przekłada się na gigantyczne oszczędności w skali całego koncernu. Biorąc pod uwagę prawidłowości, jakimi rządzi się proces upowszechniania nowych technologii, nie dziwi więc fakt, że tzw. wczesnymi innowatorami (wdrażającymi rozwiązania P2V w Polsce) są firmy będące równocześnie pierwszymi beneficjentami (na innych rynkach, gdzie już wcześniej wdrożyły to rozwiązanie i odniosły z tego tytułu korzyści)". - Frank Rissler, Business Development Manager firmy Vocollect

Pracownicy magazynów, w których stosuje się technologię głosową, otrzymują polecenia głosowe, mogą zadawać pytania i raportować bez używania papierowej dokumentacji oraz bez konieczności wracania do punktu kompletacji. Nie muszą za każdym razem sięgać po urządzenie obsługiwane klawiaturą i patrzeć na wyświetlacz, zatem ich uwaga może być przez cały czas skupiona na wykonywanym zadaniu. Pracownicy mają niczym nieskrępowane ręce dzięki czemu swobodnie mogą podnosić, obracać i przenosić komplementowane towary. Również uwolnienie wzroku od obsługi urządzenia rejestrującego dane przekłada się na poprawę bezpieczeństwa.

Przedsiębiorstwa, które wdrożyły system głosowy, zarówno w Polsce, jak i za granicą, deklarują mniejszą liczbę wypadków, przy jednoczesnym wzroście zadowolenia z wykonywanych czynności. Jest to sygnał, że rzeczywiście technologia poprawia komfort pracy i zapewnia bezpieczeństwo. Osoby zatrudnione w magazynach wykonują swoje zadania utrzymując właściwszą postawę ciała, co minimalizuje liczbę urazów wskutek stałego przeciążenia mięsni i ścięgien, a także zmniejsza prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń w przypadku upuszczenia towaru - mówi Frank Rissler, Business Development Manager, Vocollect

Dokładność i efektywność

System głosowy Vocollect został tak opracowany, aby proces pracy w magazynie był jak najmniej skomplikowany. Ma to służyć zarówno zwiększeniu bezpieczeństwa, jak również efektywności wykonywanych działań. Im bardziej uproszczone są zadania, tym dokładniej są one wykonywane. W przypadku systemów Vocollect dokładność ta wynosi nawet 99.9%, co oznacza jeden błąd na 1000 operacji. Jest to wartość bardzo istotna, bo każda pomyłka generuje koszty, które w przypadku dużych przedsiębiorstw lub koncernów oznaczają ogromne sumy.

Naprawienie tylko jednego błędu logistycznego może generować koszt sięgający nawet 200 dolarów. Suma ta może być jeszcze wyższa w zależności od elementów procesu, które trzeba ponownie powtórzyć np: wysłanie transportu po raz drugi do odbiorcy, opłacenie kierowcy oraz paliwa. W przepadku wystąpienia pomyłki przy dużym zamówieniu kwota jej naprawy może wzrosnąć nawet kilkadziesiąt krotnie. Należy także pamiętać o szkodach wizerunkowych. Niesprawne działanie magazynu może zniechęcić dotychczasowych klientów oraz podmioty współpracujące z firmą - mówi Frank Rissler, Business Development Manager, Vocollect.

Rozwiązanie głosowe optymalizuje pracę i sprawia, że jest ona bardziej zorganizowana, a przez to efektywniejsza. Jednym ze źródeł wysokiej dokładności systemów jest współpraca człowieka z odpowiednio zaprogramowaną technologią. Pracownik ma możliwość potwierdzania oraz sprawdzania poszczególnych zadań krok po kroku. Przekłada się to zarówno na wydajność, jak i na bezpieczeństwo.

Potencjał rozwiązania głosowego Vocollect nie jest tylko ograniczony do systemów składowania ręcznego. W przyszłości przedsiębiorstwa będą mogły rozszerzyć zastosowanie technologii na wiele zadań magazynowych, począwszy od rejestracji i składowania towarów aż po synchronizację przeładunku i kierowanie pracą kierowców wózków widłowych. Oprogramowanie rozpoznające ludzką mowę jest wystarczająco czułe by skutecznie działać w hałaśliwych oraz dynamicznych środowiskach, dlatego menedżerowie logistyki wprowadzają tę technologię do kolejnych odcinków łańcucha dostaw oraz innych sektorów, w których korzystne jest uwolnienie rąk i oczu pracowników i przejście na głosowe kierowanie pracą.

Nadesłał:

Multi_Communications

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl