BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 – opona, która nie zna przeszkód


BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 – opona, która nie zna przeszkód
2009-09-02
Opona BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 to idealna opona dla entuzjastów napędu na cztery koła, którzy wymagają najwyższych osiągów opon terenowych.

Ta opona zastępuje legendę - BFGoodrich Mud Terrain T/A KM, która przez wiele lat stanowiła referencję na rynku off-road." - powiedział Tomasz Młodawski, menedżer produktu w BFGoodrich.

Zbudowana by wygrywać
Opona BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 zastępuje europejskiego lidera w kategorii off-road - BFGoodrich Mud Terrain T/A KM. Ten główny produkt w marce BFGoodrich w Europie był przez kilkanaście lat wzorcową oponą i zwycięzcą większości testów w swojej klasie. Opona BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 została zaprojektowana by pokonać każdą przeszkodę, a swych konkurentów zostawić daleko w tyle.

Mistrzowska przyczepność i wytrzymałość
Opona Mud Terrain T/A KM2 cechuje się masywnymi klockami barkowymi zachodzącymi w strefę boku dzięki czemu opona uzyskała więcej atakujących krawędzi i lepszą ochronę. Technologie wzmacniające wytrzymałość w oponie BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 zostały zaczerpnięte z opony BFGoodrich Krawler T/A KX, wykorzystywanej w rajdach górskich Ameryki Północnej i Południowej. Masywne klocki barkowe zwiększają przyczepność opon z obniżonym ciśnieniem szczególnie przy przeprawach w grząskim terenie. a nowy komponent, którym wzmocniono boki opony pomaga chronić konstrukcję opony przed uszkodzeniami na ostrych i chropowatych skałach.

Opona BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 posiada o 33 proc. wyższe wywinięcie kordów osnowy na bokach niż w oponie Mud Terrain T/A KM. Wysokie wywinięcie chroni wewnętrzne warstwy osnowy na bokach podczas użytkowania w ekstremalnych warunkach off-road. 

Homologacja na hałas „e"
Nowy BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 posiada homologację „e" i jej oznaczenie na boku opony. Dyrektywa Europejska 2001/43 ograniczająca poziom hałasu opon oznacza zakaz sprzedaży w Unii Europejskiej opon bez oznaczenia homologacji „e" po 1 października 2009. W przypadku opon do samochodów terenowych, spełnienie tych wymogów jest szczególnie trudne ponieważ opony te wyróżniają się masywnymi klockami bieżnika, które zazwyczaj generują wysoki poziom hałasu.

„Jestem pewien, że opona BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 zyska sobie renomę godną swojej poprzedniczki. Rozwiązania technologiczne wzmacniające boki opony oraz rzeźba bieżnika zapożyczona od opon górskich sprawią, że opona BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 stanie się liderem wśród opon off-road biorących udział w rajdach przeprawowych - dodał Tomasz Młodawski.

Opona BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 jest dostępna w 16 rozmiarach o średnicy od 15 do 17 cali dzięki czemu można ją stosować w najpopularniejszych samochodach terenowych takich jak m.in.: Hummer H2, Jeep Wrangler, Suzuki Jimny oraz Land Rover Defender, Disco i Range Rover.

Opona posiada indeks prędkości Q oraz oznaczenie M+S, które zezwala na montaż opon w pojazdach o maksymalnej prędkości powyżej 190 km/h. Opona zostanie wprowadzona na rynek w czerwcu 2009 roku. 

Rozmiar opony   Rozmiar oryginalnego wyposażenia* Pojazdy
LT215/75R15 100/97Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRCRWLGO   195/80R15 215/75R15 225/70R15 215/70R16 225/60R17 LDR Freelander, Suz Vitara, Jeep Cherokee, Jeep CJ7, Jeep Wrangler, Lada Niva, Chev Captiva, Opel Antara, Peu 4007, Toy RAV4
LT225/75R16 110/107Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRD RWL GO 235/75R15 255/70R15 265/70R15 205/80R16 215/80R16 225/75R16 235/70R16 245/70R16 Auverlande A3, LDR Defender, LDR Discovery, LDR Range Rover, Dodge Ramcharger, Ford Ranger, Mitsu Pajero, Nis Patrol, Nis Terrano, Ssang Musso, Ssang korando, Toy Land Cruiser, Kia Sorento, Merc Class G, isuzu Trooper
LT235/70R16 104/101Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRC RWL GO 205/80R16 225/75R16 235/70R16 235/65R17 Auverland A3, LDR Defender, LDR Discovery, LDR Range Rover, LDR Freelander, Merc Class G, Merc Classs M, Mitsu L200, Mitsu Pajero, Nis Patrol, Nis Terrano, Toy Land Cruiser, Jeep Cherokee, Jeep Wrangler, VW Touareg
LT235/75R15 104/101Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRC RWL GO 235/75R15 205/80R16 235/70R16 Dodge Ramcharger, Ford Ranger, Mitsu Pajero, Nis Patrol, Nis Terrano
LT235/85R16 120/116Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRE RWL GO 7,50R16 265/75R16 LDR Defender, Merc Class G
LT245/70R17 119/116Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRE RWL GO 265/70R16 265/65R17 265/60R18 Merc Class G, Mitsu Pajero, Nis Patrol, Toy Land Cruiser
LT245/75R16 120/116Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRE RWL GO 255/75R15 235/80R16 255/70R16 265/70R16 265/65R17 Auverland A3, Merc Class G, Mitsu L200, Mitsu Pajero, Nis Patrol, Nis Navara, Nis Pathfinder, Peu P4, Toy Land Cruiser
LT255/70R16 115/112Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRD RWL GO 255/75R15 265/70R15 255/60R16 255/65R17 Auverland A3, Merc Class G, Mitsu L200, Mitsu Pajero, Nis Patrol, Nis Navara, Nis Pathfinder, UMM Alter, Hyu Galloper, San Musso
LT255/85R16 123/120Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRE RWL GO 840mm Off-Road transformation*: Toy Land Cruiser, Jeep Wrangler, Nis Patrol, LDR Defender
LT265/75R16 123/120Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRE RWL GO 7,50R16 235/85R16 275/70R16 LDR Defender, Merc Class G, Toy Land Cruiser
LT285/75R16 126/123QTL MUD TERRAIN T/A KM2 LRERWLGO 834mm Off-Road transformation*: Toy Land Cruiser, Jeep Wrangler, Nis Patrol, LDR Defender
LT305/70R16 118/115Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRD RWL GO 834mm Off-Road transformation*: modified LDR Defender & Range Rovers/Discovery
30X9.50R15LT 104Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRC RWLGO 215/80R16 225/70R16 Auverland A3, Merc Class G, Nis Patrol, Toy Land Cruiser, Isuzu Trooper, huy Santa fe, Volvo XC90, Jeep Cherokee, Jeep Wrangler
31X10.50R15LT 109Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRC RWL GO 255/75R15 235/80R16 7,00R16 Auverland A3, Merc Class G, Mitsu Pajero, Nis Patrol, Toy Land Cruiser, Isuzu Trooper
33X10.50R15LT 114Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRC RWL GO 826mm Off-Road transformation*: Jeep Wrangler, LDR Defender
32X11.50R15LT 113Q TL MUD TERRAIN T/A KM2 LRC RWL GO 7,50R16 LDR Defender Merc Class G

* Modyfikacje auta dla użytkowania off-road dopuszczają zmianę oryginalnego rozmiaru opon, ustawień geometrii oraz mogą wymagać dalszych modyfikacji auta

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl